Gå till innehåll

NLT - Trn, inköpsstrategi i re-buyturneringar?


jna

Recommended Posts

Jag har börjat spela fler turneringar på senare tid, många av dem med re-buy. Jag undrar helt enkelt hur man bör använda sig av re-buymöjligheten i sådana turneringar. Jag brukar göra på följande sätt, men är inte alls säker på att det är det optimala:

 

1. Jag kör lite aggressivare i början än vid en freezeout, men det är inte jättestor skillnad. Jag har noterat att vissa tycks gå all in och göra re-buy ända tills de träffar och lyckas få en stor stack, kosta vad det kosta vill. Är det verkligen rätt?

 

2. Så fort jag hamnat under startstacken gör jag en re-buy. Oftast blir det när man lagt stora blind och därefter köper upp sig från 1480 till 2980. Rätt eller fel? Är det bättre att vänta med re-buy tills man är pank?

 

3. Efter det att jag gjort min (första) re-buy och har knappt dubbla startstacken spelar jag ungefär som i en freezeout, d v s sitter och väntar på händer och försöker utnyttja motståndare som spelar överaggressivt. Rätt eller fel?

 

4. Jag gör nästan alltid add-on. Undantaget är när jag ligger antingen väldigt illa eller väldigt bra till. Rätt eller fel?

 

Hoppas på en massa värdefulla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...