Gå till innehåll

Hur kan man förlora detta HU-scenario?


softabananer

Recommended Posts

Okej jag brukar spela HU, vinner nästan alltid, yadda yadda yadda... jag sätter mig vid ett bord och inväntar en motståndare. Han kommer.

 

Efter sidådär 40-50 minuter är han plus 25BB men jag vet E X A K T hur han spelar och tänker att det här tar jag igen lätt. Titta här på min vackra och fullständiga korrekta read:

 

PREFLOP:

 

Han bettar 100% från button.

Om jag raisar honom preflop när han bettat så reraisar han med alla PP och AK-A9 (ungefär).

Han synar 100% efter en bet från mig preflop.

Han raisar om jag bettar med alla PP, alla A och några K.

Han bettar efter jag limpat med alla PP, alla A och några K.

 

FLOP:

 

Han bettar ut 100% av gångerna om jag bara synat preflop.

Han synar en raise från mig efter det med 100% säkerhet.

Han bettar ut 100% av gångerna om jag checkar till honom även om jag har bettat preflop.

Han foldar ENDAST om jag reraisat honom preflop och bettar ut här eller raisar honom. Speciellt om det ligger A på bordet.

Han cappar här ENDAST med färgdrag eller open ended. Dvs han slowplayar alla sina starka händer. ALLTID.

 

TURN:

 

Här cappar han bara med färg- och stegdrag, triss eller bättre.

Synar annars till 100% säkerhet.

 

RIVER:

 

Samma som turn.

 

Så, hur förlorar man här? Jag gjorde det, rejält. Jag antar att han vann pga tur endast, men vi spelade typ 2 timmar så det verkar underligt.

Han vann de små potterna och de gigantiska potterna (han hade en förmåga att träffa triss när jag träffade tvåpar osv), och jag tog MÅNGA halvstora och stora.

 

Hur i helvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIVER:

 

Samma som turn.

Han cappar färg/stegdrag på river? Sweet.

 

Så, hur förlorar man här? Jag gjorde det, rejält. Jag antar att han vann pga tur endast, men vi spelade typ 2 timmar så det verkar underligt.

Vet inte hur många händer det blir under två timmar, men säg 1000. Det är fullt möjligt att en taskig spelare har en så lång streak. Om du vill kolla lite på hur HU-fluktuationer ser ut så kan du ju skaffa poki och se hur det går för en bra bot mot en sämre under 20k händer. Swings på 160sb hör nästan till vanligheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl börja med att konstatera att han spelar som man skal spela H2H före flopp, läs: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1511

 

Pre Flop: Misstänker att mycket av de potter han vann är sådana där du la dig före flopp eller på flopp. Ringgame är inte blindarna så mycket att vinna, medan H2H är de guld värda.

 

Flop: På flopp spelar han fel. Att han är aggressiv är bra (för honom) men han synar lite för mycket, och att cappa med drag är fel. Eftersom han synar för mycket och spelar aggressivt så skall du nästan alltid gå på check-raise på floppen i dessa lägen, så fort du har äss-hög eller bättre (som du alltså slowspelar preflop.

 

Turn Det är här han börjar spela som sämst (fram till nu var det inget störer fel, eller tvärt om riktigt bra. Han synar för mycket - och efterssom du har någonting när vi väl kommit hit (och du har ju check-raisat) så skall du beta ut. Han synar på dyra gatan, i stället för att spela poker.

 

river Här betar du med 50% av dina parhänder (eller bättre), check-callar med de sämsta 25% och check-raisar med de bästa 25%. Eller något som passar din spelstil.

 

Då han verkar spela färg och stegdrag för hårt är det något vi skall utnyttja, genom att check-syna på sista gatan (och låta honom få chansen att bluffa) så fort vi tror han är på drag.

 

Okej, kom ihåg - sätet han spåelar på är väldigt effektivt så fort man möter en spelare som lägger sig för mycket. Du kan inte utnyttja hans svaghet pre-flop eller på flop, utan på fjärde och femte gatan, vilket innebär att det kommer att bli stora svingar i spelet - så det bästa är att undvika spelaren helt och hållet.

 

Kolal ex hur Erik123 spelar H2H, och du ser att han efterliknar spelet ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade rätt exakt som du skrev, gdaily. Slowspelade nästan alltid ess och check-raisade flop och valuebettade ofta på river (lyckat). Vann en miljard halvstora-stora potter (överdriver inte).

 

Jag foldade ibland preflop, och reraisade ibland med typ pocket pairs och KQ, KJ, KT, QJ, QT och sen kunde jag betta ut om jag ville att han skulle folda. Bettade ut med samma.

 

Grejen var att han tog dom extremstora potterna när jag träffade tvåpar eller triss eller bättre, och han snäppet värre. Och eftersom han gärna cappade på flop och turn med DRAG så cappade jag gladeligen med honom. Han träffade inte sina drag överdrivet bra heller.

 

Han vann alltså dom små och extremstora potterna, och jag dom normalstora och de vanligt stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolal ex hur Erik123 spelar H2H, och du ser att han efterliknar spelet ganska bra.

 

Erik måste vara riktigt nöjd med att ha lyckats efterlikna ditt recept åtminstone hyffsat. Och vem vet, om han anstränger sig riktigt mycket så kanske han till och med kan göra det bra eller rentav utmärkt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...