Gå till innehåll

Projekt: Semester


jontaz

Recommended Posts

Att sikta på en procent är flawed thinking eftersom den är relativ till dina motståndares öppningsfrekvenser. En bra startpunkt är att vara polariserad mot regs (topphänder blandat med 1/3ish bluffar) och opolariserad mot fisk (bara bra händer).

 

Syns på SvS!

Jo, försöker med det :)

 

Spelar du /2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En härlig pokerkväll med bra spring! Tror jag fick 3 fyrtal, varav 2 av dem fick jag in hela stacken. Slutar 1200 upp!

 

Dessa 2 händer kom på rad vid ett bord!

 

SB: $220.95 (221 bb)

BB: $221.01 (221 bb)

CO: $95.50 (95.5 bb)

Hero (BTN): $297.33 (297.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 4:spade: 4:heart:

CO folds, Hero raises to $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 2:spade: 4:diamond: T:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $5.25, Hero raises to $15.75, SB folds, BB calls $10.50

 

Turn: ($42) A:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $31.50, BB calls $31.50

 

River: ($105) T:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $78.75, BB raises to $157.50, Hero raises to $236.25, BB calls $12.76 and is all-in

 

Spoiler!
Results: $445.52 pot ($11.13 rake)

Final Board: 2:spade: 4:diamond: T:diamond: A:spade: T:spade:

BB mucked and lost (-$221.01 net)

Hero showed 4:spade: 4:heart: and won $434.39 ($213.38 net)

 

SB: $485.31 (485.3 bb)

BB: $217.45 (217.5 bb)

CO: $96.50 (96.5 bb)

Hero (BTN): $510.71 (510.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 2:spade: 2:club:

CO folds, Hero raises to $3.50, SB raises to $12, BB folds, Hero calls $8.50

 

Flop: ($25) 2:heart: 2:diamond: 7:heart: (2 players)

SB bets $12, Hero calls $12

 

Turn: ($49) 6:spade: (2 players)

SB bets $25, Hero raises to $74.50, SB calls $49.50

 

River: ($198) J:club: (2 players)

SB checks, Hero bets $198, SB calls $198

 

Spoiler!
Results: $594 pot ($14.84 rake)

Final Board: 2:heart: 2:diamond: 7:heart: 6:spade: J:club:

SB mucked and lost (-$296.50 net)

Hero showed 2:spade: 2:club: and won $579.16 ($282.66 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Summering av veckan: Misär. Har spelat alla dm turrar och ett antal mindre turrar utöver det. Väldigt bra värde, men fortsätter att snubbla på målsnöret. Har gått långt i alla turrar jag spelat, men inte cashat i en enda så är rätt besviken. Men tittar jag till mitt spel är jag väldigt nöjd. Sällan spelat så bra som jag gjorde i main. Var inte all in förrän alldeles fram mot bubblan då jag ställer med AQ för dryga 15 bigs och får syn av K9 och A10. Ingen fråga om saken var den potten skulle gå och jag var ute... Enorm besvikelse att komma så nära när man hela vägen är nöjd med sitt spel.

 

Nu blir det till att återgå till cash grinden och köra någon turre vid sidan om bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också /1 på svenskaspel. Angående din 3-bets fråga, nu är jag ingen expert eller liknande utan detta är bara min tanke. Mot större delen av spelarna på den nivån som faktiskt är extremt dåliga, väldigt få regs som faktiskt är duktig.

 

Men min 3-bets % är extremt liten då fisken på nivån är extremt synglad. Finns ingen mening och försöka balansera upp sin 3-bets med sämre händer för att regsen inte ska förstå vad man har etc. Det är mest på högre nivåer du måste balansera upp 3/4bets.

 

Testa och 3beta typ top 5 händer endast mot större delen och bara kör på blanka brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också /1 på svenskaspel. Angående din 3-bets fråga, nu är jag ingen expert eller liknande utan detta är bara min tanke. Mot större delen av spelarna på den nivån som faktiskt är extremt dåliga, väldigt få regs som faktiskt är duktig.

 

Men min 3-bets % är extremt liten då fisken på nivån är extremt synglad. Finns ingen mening och försöka balansera upp sin 3-bets med sämre händer för att regsen inte ska förstå vad man har etc. Det är mest på högre nivåer du måste balansera upp 3/4bets.

 

Testa och 3beta typ top 5 händer endast mot större delen och bara kör på blanka brädor.

Låter vettigt. Kör liknande. Kan slänga in ett 3-bet med lite sämre händer i pos på regs ibland. 3 bettar dock aldrig för att bluffa. Isf är det för att jag vill spela en stor pott i pos.

 

Har iaf spelat den första cash game sessionen nu efter dm veckan. Flyter på bra och plussar 120kr på 450 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Gått trögt som fan med spelet de senaste veckorna. Har inte fått in många händer. Har varit mycket i skolan så har inte haft spec mycket tid eller ork till någon poker. Fick i alla fall in en liten session idag på ca 500 händer och ett plug på ca 150kr, så det känns skönt. Ska försöka ta tag i spelet på riktigt så fort jag fått in ett par inlämningar på skolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...