Gå till innehåll

FLT - Royalchanser bryter ner mig!


quizz_kid

Recommended Posts

FL 1/2$: Jag sitter på A :diamond: K :diamond: ... 5 pers synar BB. Jag raisar på knappen och får 2 spelare med mig. Floppen kommer Q :heart: Q :diamond: J :diamond: ... spelare 1 bettar, 2 höjer... jag sitter på royaldrag blir självklart ivrig som en dum jävel. vad gör jag nu?...

 

liknande scenarion har inträffat då jag synat och gått på stora förluster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att beslå johan med feltänk :-)

Ok, jag fattar inte riktigt. Ibland kommer ju den första betaren sitta på underpar och näste spelare höjer med någon Jx-kombination, det kommer inte hända ofta men någon gång kommer ju par i kungar eller ess stå när man träffar dem. Sen är det ju en annan sak att den träffen skulle ge exempelvis JT hålstege, så av de gångerna paret är good på turn så kommer man ju också bli utdragen till river. Så paroutsen går ju aldrig att räkna som 6 outs när man ska bestämma sig för vad man ska göra, kanske som 1 out eller nåt. Likaså får man ju reducera ned steg- och färgoutsen för att kompensera för möjligheten att man drar dött på den fronten (eller att enskilda kort ger kåk åt någon).

 

Jag skulle vänta mig att jag hade något i stil med 9 levande outs i snitt. Det är nog en lagom pessimistisk siffra.

 

Men utveckla gärna var det var jag tänkte fel, är fortfarande lite osäker på vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...