Gå till innehåll

Internetpokerz verkar ju soft.


klappadraken

Recommended Posts

Hallåj PF!

 

Bakgrund

 

Jag är en kille på arton år som så länge jag kan minnas älskat alla sorters poker, minns att jag som fjortonåring sa till mina föräldrar att min dröm var att spela onlinepoker på heltid 8-). Nu när jag blivit äldre och insett att det krävs en jäkla massa händer och träning för att nå dit så har jag inte några skyhöga mål till en början, men tjurskallig och tålmodig som jag är så gräver jag jämt ner mig jätte mycket i saker jag tycker om vilket leder till att jag väldigt fort får ett grepp om saker som intresserar mig.

 

Jag flyttar i Januari och ska då införskaffa mig en stationär dator att spela på, samt köpa Holdem Manager för att posta grafer, händer och till att plugga leaks. Så innan nyårsskiftet så kommer jag ej att kunna posta händer/grafer.

 

Pokerrelaterat

 

Jag har valt att spela Heads Up Texas Holdem eftersom att jag tycker att det är väldigt intressant och roligt att kunna analysera och lura en annan spelare samt att det endast är en person jag möter och inte flera.

 

Jag har lagt in 20$ på Pokerstars och tänkte börja med att spela 1,5$ SNG's och klättra med tiden eftersom att det är det närmaste jag kan komma HUCG och när jag känner att min rulle är redo för .25/.50 NLHU CG så börjar jag helt enkelt att spela det.

 

Mina mål för nästkommande vecka med start måndag är följande:

 

[ ] 30-60 Minuter pokerteori (bok) varje dag

[ ] Spela minst 10 HU SNG's per dag

[ ] Inte spewa inköp/starta PS klienten när jag är okoncentrerad

[ ] Kolla igenom en träningsvideo varje dag

 

 

Eftersom att jag vill bli duktig inom poker så får ni hemskt gärna såga, skälla ut mig och skriva vad ni tycker jag gör fel i potter jag spelar för jag har inga som helst problem med att ta emot kritik och det uppskattas väldigt mycket från min sida! Kommer uppdatera denna pokerdagbok åtminstone en gång varje dag :-)!

 

Bankroll: 20$

 

Let the rungood be with me!

 

1.jpg

 

//klappadraken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara ge ett råd i all välmening. Du har satt upp ett mål som är:

[ ] Inte spewa inköp/starta PS klienten när jag är okoncentrerad.

 

Bara en liten tanke. Känns spontant som ett svårt mål att hålla då du formulerar det på det sättetr.

För att kunna mäta detta mål måste du ju också definera vad okoncentrerad är för dig?

Koncentration/fokus är väldigt viktigt men det är ju väldigt svårt att mäta samt att det kan variera väldigt mycket från dag till dag.

Ett mål du istället kan sätta upp är att ge dig bästa möjliga förutsättningar innan du drar igång en session. På så sätt kan du ev. maxmiera ditt fokus/koncentration innan du drar igång.

Det kan du göra genom t.ex. en uppvärmning som du tycker fungerar för just dig.

(Kan ju t.ex. vara meditation, gå igenom händer innan session, titta på inspirationsvideor osv.)

 

Mer läsning om att sätta upp mål: http://www.pokernews.com/news/2011/12/how-to-achieve-your-new-years-resolution-11706.htm

 

Kan även rekommendera att beställa och läsa Jared Tendlers : Mental Game of Poker.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska operationalisera begreppet koncentrerad för att få ut olika mått. Sätt upp ett kodningsschema för att mäta graden av hur koncentrerad du är. Förslagsvis 1-10, där 1 är Kalle Moraeus och Krister Sjögren badar bastu och nakenbadar på tv när du ligger på soffan en bakissöndag, medan 10 är de där första minuterna efter att tjacket har slagit på sådär mysigt skönt och det kittlar i hårbotten och du ser allt klart och tydligt som på en nivå som du vanligtvis inte fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här blir nog rolig att följa :)

Angående ditt mål om 30-60 min pokerteori om dagen (läsa en bok), tycker jag du även ska trycka in lite analyser av händer du spelat under den teoretiska timmen. När jag började göra det dagligen så märkte jag enorm skillnad och började reflektera över mitt spel på ett mycket bättre sätt.

Lycka till med alla dina mål :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det finns folk som finner det intressant att följa, detta medför att jag blir väldigt motiverad! :D Angående målet med att inte spewa/spela okoncentrerad blev väldigt luddigt nu när jag läser det. Tanken är iallafall att jag inte ska slita upp klienten när jag är pisstrött eller att jag spelar än fast jag inte känner sug för det! Och jag ska även absolut analysera händer då och då! :) Stort tack till theam för länken och boktipset, ska kika in dem senare :)

 

Jag hann även med en liten session på 1 timme nu på morgonen som resulterade i lillplusset! Sanslöst svagt motstånd på 1,5$ HUSNGs hitintills, det uppskattas B-) Får se om jag klämmer in en till session senare mot kvällen men förmodligen blir det bara lite teori, har nämligen prov imorgon som jag måste fokusera på.

 

Starting bankroll: 25$

Bankroll now: 30$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...