Gå till innehåll

Nl100 SvS, AKo sb.


Börje

Recommended Posts

Hallå! Jag är ny här men har läst en hel del. Nu vill jag förbättra mitt spel genom att få kritik. Har precis gått upp ifrån nl50 till nl100 och vill ha en bra start :)

 

I denna hand anser jag att jag spelar bra fram till rivern där jag är osäker.

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

 

BB: $194.13 - VPIP: 22, PFR: 22, 3B: 8, AF: 2,3, Hands: 49

UTG: $259.24 - VPIP: 19, PFR: 14, 3B: 11, AF: 1,2, Hands: 64

CO: $395.73 - VPIP: 36, PFR: 31, 3B: 10, AF: 2,2, Hands: 159

BTN: $100.50 - VPIP: 11, PFR: 5, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 19

Hero (SB): $151.43 - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 6, AF: 2,8, Hands: 39981

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with :Kc::As:

2 folds, BTN raises to $2.25, Hero raises to $6.50, 1 fold, BTN calls $4.25

 

Flop: ($14.00) :Jb::Ah::8c:(2 players)

Hero bets $9.00, BTN calls $9

 

Turn: ($32.00) :2d:(2 players)

Hero bets $20.00, BTN calls $20

 

River: ($72.00) :4s:(2 players)

Hero checks, BTN bets $65.00, Hero ?

 

Jag på checkar här som standard då jag oftast får syn av bättre händer och fold av sämre. När han sedan ställer så behöver slå hans hand minst 30% av gångerna (om jag räknar rätt? Detta är en fråga i sig!).

Så då är frågan, vad är hans range på river? Jag har bara 19 händer på honom, men jag kan se att han spelar tight. Synen preflop säger till mig att han har händer som Axs+ 22-QQ, KJs+ QJs+, KQo, A10o+, och några andra. Att han synar ner mig till river förtäljer för mig att han antingen har stål eller någon form av "top pair good kicker" (alternativt ett stegdrag).

Så vad slår mig på river? AJ, JJ, 88, A8, (A2, A4?).

Vad slår jag? A2s-A10s,A10,AQ, QQ.

Svårt beslut, hur går jag vidare för att evaluera om hur många gånger jag kommer att slå honom? Vad skulle ni gjort? Annan kritik är också välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Jag satt och tänkte lite nu på river checken. Då en fold bevisligen (enligt er, och mig) blir svår i den situationen, så bör push ändå vara mest +EV.

Men skulle båda varit 200bb djup så skulle situationen vara annorlunda och en check vara mycket mer aktuell, antagligen.

 

Skönt att ni anser att det vara rätt spel med syn. Däremot skulle jag gärna vilja höra tankar på varför ni skulle spelat som ni skulle spelat.

 

Som fransmannen sa i nosebleed dokumentären så lär sig de flesta poker genom imitation och inte genom att förstå själva tankesättet bakom besluten. Man lär kunna komma relativt långt med imitation på SVS, men det känns mycket mer roligt och givande när man förstår varför man spelar som man spelar. :)

"Varför gör jag detta beslut här? Jo för att det är standard och alla andra gör så." Ni fattar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...