Gå till innehåll

Mellanpar i sen position!?


suzanne87

Recommended Posts

Jag hatar dessa situationer och hamnas så ofta i dessa lägen! 99-JJ i sen position, bettar, får omslag.. Syna som jag gör här är ju defenetivt det sämsta spelet. Men fold eller 4-bet känns så tungt! lutar kanske mest mot en 4-bet/fold/c-bet, men kan man göra en "trovärdig" 4-bet i dessa lägen? Jag menar, man 4-bettar väl inte KK-AA i position?

 

http://www.boomplayer.com/…/poker-…/Boom/11856131_E1ED983222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar dessa situationer och hamnas så ofta i dessa lägen! 99-JJ i sen position, bettar, får omslag.. Syna som jag gör här är ju defenetivt det sämsta spelet. Men fold eller 4-bet känns så tungt! lutar kanske mest mot en 4-bet/fold/c-bet, men kan man göra en "trovärdig" 4-bet i dessa lägen? Jag menar, man 4-bettar väl inte KK-AA i position?

 

http://www.boomplayer.com/…/poker-…/Boom/11856131_E1ED983222

 

Call 2-bet pre, beroende på BB's size på 3-bet, call/fold. Som spelad måste du nog syna 4-bet pre med tanke på priset. Enkel fold flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar dessa situationer och hamnas så ofta i dessa lägen! 99-JJ i sen position, bettar, får omslag.. Syna som jag gör här är ju defenetivt det sämsta spelet. Men fold eller 4-bet känns så tungt! lutar kanske mest mot en 4-bet/fold/c-bet, men kan man göra en "trovärdig" 4-bet i dessa lägen? Jag menar, man 4-bettar väl inte KK-AA i position?

 

http://www.boomplayer.com/…/poker-…/Boom/11856131_E1ED983222

 

För det första så tycker jag inte du behöver 3beta från början eftersom blindsen är så låga och det blir så jäkligt om man får 4bet emot sig, ser jag hellre en flopp å hoppas på träff, nu när du blir kall4betad tycker jag syn är helt korrekt träffar du setet så får du troligen hela stacken, missar du så är det bara att släppa (oavsett om det kommer överkort eller inte)

släpp dina tankar på 5betta (4betta enligt din text) det vore verkligen hur dåligt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Ursäkta, 5-betta!

 

Ok, inte 3-betta TT i position?

Anledningen till att jag 3-bettar är att jag har en minraise fra tidig position som jag personligen anser största delen av tiden ett svagt spel (suited connecters, AT, AJ, KQ, QJ eller en trouble hand man vill se en billig flop med), eller väldigt sällan någon monster hand från en fisk som inte vill "skrämma bort" de andra. Vi har även en syn i sen position som efter min mening visar svaghet. Jag raisar här för att 1. få ut dom ur potten direkt, 2. få ut dom ur potten efter en c-bet på flop då jag har visat styrka pf om någon synar pf.

 

Att BB 4-bettar är ju det som gör det svårt, vad kan han ha?

 

Att bara syna här är så jag spelar små pockets, gillar inte att syna av med 99 i position och hoppas på en grym flop, tycker handen är för stärk. Men det är kanske få händer han kan 4-betta med ur position? Om han har en bra hand har jag som bäst en flipp.

 

En annan möjlighet är att han ser två svaga spelare som går med tidigt i potten, en 3-bet från mig som inte egentligen behöver ha något för att göra ett sådant spel i position, och att han här kan plocka upp en trevlig pot med en ok hand som 9-Js som han potensiell kan vinna post-flop, men som även setter press på bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No trolling, bara fisk :) men måste träffa ganska bra för att vinna tänker jag.

 

När 5-bettar man i detta läget då? Säg jag har JJ eller QQ..

 

Du 5-bettar inte JJ/QQ i det läget. Tänk själv, vad tror du BB 4-bettar med? Ni är 100bb djupa och 5-bettar du här åker degen med största sannolikhet in, han visar upp AA/KK och det är byebye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No trolling, bara fisk :) men måste träffa ganska bra för att vinna tänker jag.

 

När 5-bettar man i detta läget då? Säg jag har JJ eller QQ..

 

Utan tidigare historik hade jag flattat JJ/QQ vs 4bet. Tror en 5bet i det läget (med dessa stackdjup) hade varit more or less suicide. Då han förmodligen foldar ut större delen av sin range som vi har dominerad och antagligen skeppar en range där vi är way behind.

 

Blir väl säkert sågad nu av något turre-proffs. Men tror vi inte behöver göra det svårare än såhär. (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...