AoZ Postad 18 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Pottodds. Räcker med att han slår din hand ungefär en gång på fem för att synen ska vara riktig. Visst är det ju så. Men frågan är samtidigt hur många skulle syna 8bb med Kung i topp? Visst han ponerade ju att potten var hyffsat hög och att jag kan ha missat mitt steg/färgdrag. Vilket ju var fallet.
FordPrefect Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Du byter ju som en kråka iaf så förstår inte hur du kan vinna pengar. Som din triss i 4 på given. Du spar en T, aldrig sett något dummare o ren apflyt att du får en T till. Man har mycket större odds o få in både kåk o fyrtal om man byter båda deet andra (uppenbart). O sen när du sitter med par i 8 o spar ett A på det. Vad tänker man med då. Det går o spara på A med par om man spelar 5 card draw hemma med farmor o me utspel eftersom utspel är värt en del. Men när det gäller riktig 5 card draw är det ett oerhört dåligt spel. Skärpning om du inte ska gula!!
Papa Kubo Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Du byter ju som en kråka iaf så förstår inte hur du kan vinna pengar. Som din triss i 4 på given. Du spar en T, aldrig sett något dummare o ren apflyt att du får en T till. Man har mycket större odds o få in både kåk o fyrtal om man byter båda deet andra (uppenbart). Nej, att bara byta ett kort till ett tretal är ett klassiskt sätt att maskera sin hand. Inte alls dåligt spelat.
Hjort Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Du byter ju som en kråka iaf så förstår inte hur du kan vinna pengar. Som din triss i 4 på given. Du spar en T, aldrig sett något dummare o ren apflyt att du får en T till. Man har mycket större odds o få in både kåk o fyrtal om man byter båda deet andra (uppenbart). Skojar du nu? Det är standardstrategi 1A att byta 1 kort till trissen (vilket kort man spara är tämeligen betydelselöst eftersom det är trissen som avgör vilka händer kåken slår). Den lilla förlust man gör i förbättringsmöjlighet täcks mer än väl upp av att man inte läcker information om sin hand och därmed kan få fler syner. O sen när du sitter med par i 8 o spar ett A på det. Det dåliga där är väl inte så mycket att spara esset som att spela åttorna.
Papa Kubo Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Hjort, inte skriva så långa svar, förstår du inte att vesselkubo hinner före?
AoZ Postad 18 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2005 Du byter ju som en kråka iaf så förstår inte hur du kan vinna pengar. Som din triss i 4 på given. Du spar en T, aldrig sett något dummare o ren apflyt att du får en T till. Man har mycket större odds o få in både kåk o fyrtal om man byter båda deet andra (uppenbart). O sen när du sitter med par i 8 o spar ett A på det. Vad tänker man med då. Det går o spara på A med par om man spelar 5 card draw hemma med farmor o me utspel eftersom utspel är värt en del. Men när det gäller riktig 5 card draw är det ett oerhört dåligt spel. Skärpning om du inte ska gula!! Som tidigare talare bytte jag i detta fall 1 kort för att _MASKERA_ min hand, hade jag bytt 2 hade jag lika gärna kunna byta ut 24hpoker loggan på bordet tilll "AoZ har triss". Förstår du inte detta så får du gärna säga till när och på vilket bord du spelar på så kommer jag mer än gärna. Nu fick du rätt trots allt angående att gula-biten *tyvärr* Det häned i denna han efter att rullen gått ner konstant med dåligt spel som främsta orsak. Game # 112646650 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Sligo" Game ended 2005-08-18 18:39:25 UTC Players: Errazzt (EUR 15,00 in seat 1) Slimborino (EUR 14,40 in seat 2) AoZ (EUR 8,80 in seat 4) Dealer: AoZ Small Blind: Errazzt (0,25) Big Blind: Slimborino (0,50) AoZ was dealt: 8c - Jh - 7c - 7d - 8s AoZ Raise (1,00) Errazzt Call (0,75) Slimborino Call (0,50) Errazzt changed 3 cards Slimborino changed 1 card AoZ changed 1 card: 8c - 7s - 7c - 7d - 8s from 8c - (Jh) - 7c - 7d - 8s Errazzt Check Slimborino Bet (2,30) AoZ All-In (7,80) Errazzt Fold Slimborino Call (5,50) AoZ shows: 8c - 7s - 7c - 7d - 8s (a full house, sevens full of eights) Slimborino shows: 4h - 7h - 6h - 8h - 5h (a straight flush, eight high) Slimborino wins: EUR 18,35 (with a straight flush, eight high) Rake: EUR 0,25 Med min reraise chansade jag att han fått in en stege eller färg _inte_ både och Blir nog ett uppehåll nu 1 vecka kanske. På återseende
Timmi Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Han har rätt, det är inget dumt spel att byta 1 kort för att maskera sin hand, många som gör det,
Recommended Posts