Gå till innehåll

Adapa bygger från $5, back in business!


Adapa

Recommended Posts

Hej alla glada!

 

Är en kille på blygsamma 16 år som har poker som en hobby, och har väl tagit det ett steg längre än alla pokerintresserade jag känner.

Läser väldigt mycket på pf.nu, och försöker läsa allt material jag kommer över. På sistone har jag förbättrat mitt spel väldigt mycket, men har inte fått så mycket praktisk erfarenhet förutom lite homegames och enstaka försök med en kompis bankrulle.

 

Jag har inte möjlighet att själv sätta in pengar, så jag har horat hos bl.a Royal Vegas för deras 10$ signup som jag lyckades slaska bort på ett par händer, och empirebackers 25$-bonus likaså.

Sen dess har jag pluggat väldigt mycket poker, och vunnit stabilt under några månader med homegamesen.

 

Nu till mitt djärva försök :)

 

För en vecka sedan vann jag 5$ i bet365-freerollen, värdelös på turneringar men jag lyckades ändå folda mig ITM.

 

Har lirat ett par timmar var dag och har plussat stabilt runt 0,5 - 1 inköp i timmen genom att spela tight på .05/.1 och hålla diciplinen uppe.

Har haft två tiltsessioner där jag har tappat två inköp, vilket är en del för min känsliga rulle. Men dom hålen i rullen har jag i alla fall reparerat och nu är jag upp i svindlande 75$ ;)

 

Syftet med den här dagboken är väl att dra lite kommentarer till mina HH:s så jag kan utvecklas som spelare, samt hålla diciplinen uppe genom att skriva vad jag gör och varför jag gör det.

Sen så är det väl bara att hoppas att den blir populär också!

 

Mitt mål är väl att ha 1500xBB på varje nivå, och sedan flytta upp, tills jag kommer till en nivå jag är bekväm med och som ger hyfsat betalt.

 

Sen så ska det bli kul att läsa min egen dagbok en vacker dag, vare sig jag är helt gul eller om jag lirar highstakes :)

 

Detta har hänt:

 

9 Juni: 991 plats i bet 365 frirullen : +5$

 

9 Juni - 20 Juli : +70$ några småtilts.

 

Imorgon kommer jag med HH:s som ni mer än gärna får kommentera!

 

Over and out.

 

UPPDATERING: Nystart av rullen.

 

Nuvarande rulle 309$ Mål: 400$

 

UPPDATERING 2005-10-23

 

BR: 778$

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Föräldrarnas namn, så det är lugnt. Angående moralen i att spela vid 16 års ålder tycker jag att det är helt okej, så länge man har koll på diciplinen och sin money management. Dvs att bara spela för de pengar man vill avsätta till pokern, i mitt fall 0 kr när det gäller nätpoker :)

Det gäller också tid, pokern får inte ta upp för mycket tid.

Jag sätter oftast en max för mig själv på 3 timmar under en dag, så att jag inte slösar bort sommarlovet på att sitta och ruttna här.

 

Men nu skall det grindas i alla fall!!

 

Wish me luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Err...ska ni anmäla mig eller? :)

Det blir svårt när ni inte har några uppgifter alls om mig.

 

Tycker förövrigt det är utmärkt att börja vid lite lägre ålder, bara omdömet är klart.

 

Lugnt, det verkar bara finnas en Moralens Väktare som inte tycker du ska lira. Med tanke på att du inte ens har satt in några pengar så kan du ju heller inga förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dan med att lira lite shorthanded för första gången.

Måste tyvärr säga att det inte kändes sådär jättebra. Folk är väldigt aggressiva jämfört med fullbord, och förlorade hela tiden bitar ur min stack av att bli checkraisad med TP osv... Det känns som att jag inte riktigt vågar spela när någon sätter press på mig osv.

 

Håller nog mig till 10manna ett tag framöver iallafall, tills jag har byggt en lite stabilare rulle.

 

HH:s kommer inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 428752218 starting - 2005-07-21 13:34:10

 

** The Simple Life [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tertsi sitting in seat 1 with $9.80

- arapeukko sitting in seat 2 with $6.33 [Dealer]

- moralcode sitting in seat 3 with $10.10

- Kloppe sitting in seat 4 with $7.00

- Lembitt sitting in seat 5 with $1.45

- Adapa sitting in seat 6 with $9.55

- tipay97 sitting in seat 7 with $22.95

- ronlars sitting in seat 9 with $8.80

- JimmyTheRose sitting in seat 10 with $15.90

 

moralcode posted the small blind - $0.05

Kloppe posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to Adapa: Queen of Spades, Queen of Hearts

 

Lembitt called - $0.10

Adapa raised - $0.40

tipay97 folded

ronlars folded

JimmyTheRose folded

tertsi folded

arapeukko called - $0.40

moralcode folded

Kloppe folded

Lembitt called - $0.40

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 6 of Clubs, 4 of Diamonds

 

Lembitt went all-in - $1.05

Adapa called - $1.05

arapeukko called - $1.05

 

** Dealing the turn: Ace of Diamonds

 

Adapa checked

arapeukko checked

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

Adapa checked

arapeukko checked

 

Lembitt shows: 4 of Spades, 4 of Hearts

 

Adapa mucks: Queen of Spades, Queen of Hearts

arapeukko mucks:

Lembitt wins $4.25 from the main pot

 

End of game 428752218

 

Floppsynen känns ju given, liknande spel kommer han ju köra med bara TP i och med att han är shortstacked.

 

Men mot den andra killen vet jag inte vad jag ska göra, bör jag reraisa honom all in på floppen , eller ska jag göra som jag gjorde och försöka få en gratis showdown?

Inser att det senare inte fungerar mot lite mer aggro motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta alltid för vana att raisa mer än 0.40 som du gjorde där vid ett sånt bord. Det är lurigt att spela med så låga limits, för det krävs ofta x-antal BB i raise för att det ska ge något resultat att raisa över huvud taget. För övrigt tycker jag du ska vara nöjd med att inte förlora mer i den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moral är subjektiv, varför det är en dålig måttstock att mäta människors ageranden med. Vad som kan anses Fel är väl snarast att det är olagligt att spela om man inte har uppnått en viss ålder (som vi alla vet finns det ingen magisk åldergräns när man blir "vuxen" - detta är högst individuellt).

 

Lycka till Adapa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta alltid för vana att raisa mer än 0.40 som du gjorde där vid ett sånt bord. Det är lurigt att spela med så låga limits, för det krävs ofta x-antal BB i raise för att det ska ge något resultat att raisa över huvud taget. För övrigt tycker jag du ska vara nöjd med att inte förlora mer i den handen.

 

4xBB har funkat utmärkt för mig, får max 3 callers med mig vilket jag tycker är lagom när man har en stark hand. Vill tre pers calla med skithänder, okej för mig. Bara jag inte får syn av femtielva 72o:s så är jag rätt nöjd.

 

Btw förlorade jag precis ett inköp, enbart dåligt spel. Jag vet precis vad jag borde ha gjort på floppen mot den killen, men efter ett flertal lagda premiumhänder blev jag lätt otålig. Glömde fylla på från förra handen, var ju tur det.

 

 

 

 

 

** Game ID 428756501 starting - 2005-07-21 13:40:57

 

** The Simple Life [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tertsi sitting in seat 1 with $9.70

- arapeukko sitting in seat 2 with $6.68

- moralcode sitting in seat 3 with $10.10

- Kloppe sitting in seat 4 with $14.00

- Lembitt sitting in seat 5 with $3.45

- Adapa sitting in seat 6 with $7.80

- tipay97 sitting in seat 7 with $21.25 [Dealer]

- joel80 sitting in seat 8 with $9.75

- ronlars sitting in seat 9 with $8.95

- JimmyTheRose sitting in seat 10 with $9.30

 

joel80 posted the small blind - $0.05

ronlars posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to Adapa: King of Spades, King of Diamonds

 

JimmyTheRose folded

tertsi folded

arapeukko called - $0.10

moralcode folded

Kloppe called - $0.10

Lembitt called - $0.10

Adapa raised - $0.40

tipay97 called - $0.40

joel80 folded

ronlars folded

arapeukko called - $0.40

Kloppe folded

Lembitt folded

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 3 of Diamonds, 2 of Hearts

 

arapeukko bet - $0.80

Adapa raised - $6.40

tipay97 folded

arapeukko went all-in - $5.48

arapeukko shows: 2 of Spades, 2 of Diamonds

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

 

Fick ryck på floppen, rätt spel här är väl att reraisa lagom och lägga sig om han kaxar vidare?

Har ingen aning om varför jag ställde in, borde väl antagligen ta en paus nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att du gjorde rätt som ställde in sen hade du otur att han hade träffat stenhårt på en bräda som ser helt ofarlig ut efter din preflophöjning, det är väl bara AA, A3 och 22 som dominerar dig och ialla övriga fall så är du den dominerande. Du får nog betala av här helt enkelt

mot att i många liknande situationer få betalt tror nog att det är klart EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moral är subjektiv, varför det är en dålig måttstock att mäta människors ageranden med. Vad som kan anses Fel är väl snarast att det är olagligt att spela om man inte har uppnått en viss ålder (som vi alla vet finns det ingen magisk åldergräns när man blir "vuxen" - detta är högst individuellt).

 

Lycka till Adapa!

 

Tack så mycket!

 

Anledningen till att åldersgränsen finns där är väl att de flesta ungdomar inte klarar av att kontrollera sitt spelande om de väl börjar.

Vissa klarar det bättre, andra inte, så jag tycker man kan göra som man vill bara man känner att man har koll på läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att du gjorde rätt som ställde in sen hade du otur att han hade träffat stenhårt på en bräda som ser helt ofarlig ut efter din preflophöjning, det är väl bara AA, A3 och 22 som dominerar dig och ialla övriga fall så är du den dominerande. Du får nog betala av här helt enkelt

mot att i många liknande situationer få betalt tror nog att det är klart EV+.

 

 

Tja...på micro är det inte alls ovanligt att dom gör synen med A3 K3 Q3 93 osv osv, så jag borde ha varit på min vakt mot en passiv synare som plötsligt vaknar till liv.

 

Och min reraise all in gör ju så att jag oftast får syn av bättre händer än KK.

Den enda handen som jag möjligtvis kan få betalt av är ett överpar.

Så tänker jag iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att åldersgränsen finns där är väl att de flesta ungdomar inte klarar av att kontrollera sitt spelande om de väl börjar.

Vissa klarar det bättre, andra inte, så jag tycker man kan göra som man vill bara man känner att man har koll på läget.

 

Fast vissa skulle argumentera att det beror på att ungdomar inte har rätt att ingå juridiska avtal, men vad vet jag ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...