Gå till innehåll

Irritation kring minimi-raisande!


Skumdum

Recommended Posts

Jag har kommit på mig själv på sistone att ofta när folk utnyttjar minimiraise för ofta, framför allt preflop så blir jag som galen.

Jag har till och med börjat använda skällsord där jag framförallt begagnat mig av "gayraise".

 

Nu är ju detta väldigt dumt då jag verkligen inte har något emot homosexuella, utan det snarare är fenomenet minimiraise som irriterar mig.

 

Så meningen med den här tråden är väl egentligen att jag dels ska få utlopp för min ilska, men det vore även trevligt för mig i fall någon kunde förklara varför folk gör det, och även om det är till fördel för mig eller dom, så att jag kan börja sova lugnt på nätterna.

 

Fasen, va yrt det här blev.

 

* RP, lite matigare :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ofta ett tecken på en draghand på de lägre nivåerna, iallfall för 2-3 år sedan innan internet boomen. Jag foldar ofta top pair om jag har bra read på spelaren, ingen ide att sitta och syna ner då man känner att han har set/färg. :heart:

 

innan floppen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraisare är roliga ibland.

 

Jag höjjer 3ggr BB med AQ från mitt-position.

 

Jag får en Mini-raise i mitt ansikte.

 

Floppen kommer Axx.

 

Det slutar med att hela hans stack åker in med KK på turn (iförsig hade han bara ett halvt inköp.. som tomtar brukar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MR använder jag mig av ibland när jag har AA/KK och bordet är löst. Oftast får man en-två RR tillbaka och vips så är man all-in och får syn av nån och vinner 8-)

 

Va enkelt du får det o låta :D

 

Vet, sen att jag är gul(l?)igast av alla här hör inte till saken. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapar väldigt mycket värde för min egen del med miniraisande på låga nivåer. Om någon sedan anser att jag är bög och toktiltar p.g.a det blir jag överlycklig.

Fundera och testa er fram kommer ni inse hur effektivt det användas och bemöta på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska berätta en liten historia som utpspelar sig i mina gamla hemtrakter i uppsala.

Jag var nere hos mina polare och festade och softade i största allmänhet och en kväll skulle vi lira poker som dom brukar göra med jämna mellanrum, dom har ju sett hur kul det är på teve!

Vi satte oss hemma i Martins vardagsrum, slet upp en liten gullig markerväska och delade ut alla markerna. Vi körde 20 kr freezout och när nån åkte dubblades mörkarna. Vi startade med sisådär en 63 Big blinds.

Vi hade hur trevligt som helst och jag kommer framförallt ihåg en rolig pott som jag tror berättar mycket om fenomenet mini/gayraise:

 

Jag fold

Max call

Martin call

Artin fold

Takkin miniraise från sb.

Simon synar på bb.

Max fold

Martin call

 

Pot: 7 bb.

Flop J, rag, rag

 

Max check

Martin bet 5 bb

Takkin säger snabbt 40 till!

Max fold

Martin syn

 

Pot: 97 bb

Turn: T

 

Martin bet 10 bb

Takkin höjer (mini/gayraise) till 20 bb

Martin fold.

 

Jag sitter för mig själv och småfnissar medan Takkin staplar upp sina nyvunna marker.

 

 

Vad vill jag då säga med den här historien?

Jo att för dom som inte har en jävla aning om vad poker handlar om är en höjning alltid en höjning och potsize är det ingen som kan stava till. Om mina polare skulle få för sig (efter att ha sett nån cool reklam om nått flashigt pokerrum på teve) att lira lite online tvekar jag inte en sekund på att de skulle spela på samma sätt som de gör hemma i vardagsrummet.

 

 

Går vi ett steg längre finns det säkert hyffsade spelare som vet om detta och utnyttjar detta (i alla fall försöker) mot andra halvt kompetenta spelare och vips. Karusellen är igång!!!

 

 

Jag känner mig rätt svamlig idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm, en fråga bara, är det inte bra om man sitter på knappen med bra/hyfsade kort och den förste (UTG) miniraisar och alla limpar med i hans raise.???.det kommer till dig på knappen som gör ett pott bett och oftast så foldar alla...

 

billiga pengar till MIG... alltid trevligt tycker Ubertomten

 

/A :club:

 

*har varit på AW, så jag kanske inte fattar frågan :shock:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit på mig själv på sistone att ofta när folk utnyttjar minimiraise för ofta, framför allt preflop så blir jag som galen.

Jag har till och med börjat använda skällsord där jag framförallt begagnat mig av "gayraise".

 

Nu är ju detta väldigt dumt då jag verkligen inte har något emot homosexuella, utan det snarare är fenomenet minimiraise som irriterar mig.

 

Så meningen med den här tråden är väl egentligen att jag dels ska få utlopp för min ilska, men det vore även trevligt för mig i fall någon kunde förklara varför folk gör det, och även om det är till fördel för mig eller dom, så att jag kan börja sova lugnt på nätterna.

 

Fasen, va yrt det här blev.

 

* RP, lite matigare :) - QoS *

 

Exakt vad är det som gör dig galen över det? Torskar du mer pengar pga minimiraisarna? Du tror inte att du kan vända dem till en fördel istället? Jag misstänker att du en gång har foldat 72o från SB och sen sett 772 på floppen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att vissa riktigt dåliga spelare sitter och miniraisar preflop med höga pockets (främst QQ/KK).

 

En spekulation i tankegången är väl någonting i stil med "Jag vill höja innan floppen, men jag kommer inte att spela handen om det kommer överkort. Jag höjer därför lite, och trycker på rejält om floppen resulterar i att jag har ett överpar".

 

Detta är givetvis guld värt för exempelvis låga pockets som är medvetna om spelstilen, då dessa spelare har otroligt svårt för att släppa överpar och därför så gott som alltid betalar av floppade monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar det sååååååååååååååååååååå mycket!

Specielt i turneringar!

 

Nån på forumet sa förut att det oftast är en tomte som har plockat upp nån suited skit hand som min-höjer. Ibland är det dock nått högt par men oftast är det en ganska rutten hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt ogillar jag minraisande starkt, speciellt om det minraisas i flera varv. Fixedlimitspelare som inte fattat NL?

 

Som någon annan var inne på funkar det ofta bra vid ett tillfälle, nämligen när man har AA eller KK UTG. Ofta får man då en re-raise från en senare spelare som man antingen kan syna eller slå om på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...