Gå till innehåll

KK i 4-bettad pot


Recommended Posts

Fortsätter på temat med bra händer:

Fi är en reg, har väl en dynamik som består av att han anser mig vara tight. spelar 21/17/3,4/5,6/3 (vpip, pfr, af, 3b , 4b). Tror inte det är bäst att börja 5-bet bluffa med KK, så synar istället. Eftersom vi är djupa TROR jag att han är mer polariserad dvs kanske inte QQ, JJ.

 

På floppen känns hans storlek ganska så svag, det blir svårt för honom att kunna få in det senare ifall han har ex. AA.

 

Turn-kortet minskar ytterligare AA combos, men diverse Ax träffar (och ifall han skulle ha någon konstig färg).

 

På rivern vet jag inte alls var jag står, han kan kanske anta att jag bettat med AK+ så han skulle kunna värdebetta ett litet A, samtidigt som jag reppar nada ifall jag skulle höja.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $455.70 (455.7 bb)

BB: $220.05 (220.1 bb)

MP: $260.94 (260.9 bb)

CO: $125.23 (125.2 bb)

BTN: $198.14 (198.1 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade4.gif Kheart4.gif

MP raises to $3.50, 2 folds, Hero raises to $12, BB folds, MP raises to $25, Hero calls $13

 

Flop: ($51) 5diamond4.gif Tspade4.gif Tdiamond4.gif (2 players)

Hero checks, MP bets $18, Hero calls $18

 

Turn: ($87) Adiamond4.gif (2 players)

Hero checks, MP checks

 

River: ($87) 3heart4.gif (2 players)

Hero checks, MP bets $33,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hitta en fold här, det känns lite väl optimistiskt att han ska värdebätta sämre eller bluffa mycket, även fast det statementet är direkt motsägande till sig självt. :) Med tanke på hur brädan sprungit ut så ser jag inte många händer som tar bet-check-bet linjen som en bluff, speciellt när turn är ett sånt bra barrel kort med alla sorters drag och bakdörrar från floppen.

 

Det enda som talar lite för en syn är om du planerar att spela mot den här killen mycket, att se vilken sorts hand han dyker upp med här kan vara ganska värdefull information. Du får se om han potkontrollar en stark hand som t.ex. AK på turn, eller om han skjuter ut med ren luft, eller vilka sorts händer han inte väljer att beta turn med. Jag tror du kan få väldigt mycket information på en gång och börja dra generaliseringar om hur du tror att han kommer spela i framtiden!

 

GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :-) Stirrar mig nog blind på oddsen man får.

 

Absolut inget TNL proffs men skulle nog ta en syn här av flera olika själ, dels att det är värdefull info att se vad/hur han spelade. Dels för att du ska in med "endast" 33 in i en pott som är 153 (ink dina). Men visst, det skriker värdebet. Men tror att infon + den lilla möjligheten att du faktiskt slår t.ex. QQ och JJ gör det värt att syna. Dock vi ger också info så att fi får veta hur vi spelade vår KK och det är kanske trots allt inte är värt att ge den infon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inget TNL proffs men skulle nog ta en syn här av flera olika själ, dels att det är värdefull info att se vad/hur han spelade. Dels för att du ska in med "endast" 33 in i en pott som är 153 (ink dina). Men visst, det skriker värdebet. Men tror att infon + den lilla möjligheten att du faktiskt slår t.ex. QQ och JJ gör det värt att syna. Dock vi ger också info så att fi får veta hur vi spelade vår KK och det är kanske trots allt inte är värt att ge den infon?

 

Mtp att sannolikheten att han läser här är >>0 så bryr jag mig inte jättemycket om ifall han vet hur jag spelar, det är ifall han har ex QQ (eller 22) som jag inte har en aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osäker.. Jag vill nog 5betta och styra spelet än att spela den OOP passivt, men nu vet jag inte vem fi är så det är svårt att säga.

 

Ok, känns väl sådär att säga vem det är mot. Men ifall man 5-bettar, så är det fortfarande inte riktigt all-in och oavsett vad fi gör (shovar/synar) så är jag inte särskilt glad. Därför jag tyckte syn var bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...