Gå till innehåll

Poker i Karlskrona?


Lobtec

Recommended Posts

Vi är ett par stycken som funderat ett tag på att dra igång en pokerklubb här nere i sydöstra kanten av Sverige.

 

Just nu är vi bara i planeringsstadiet men målet är att vi ska ha igång en fungerande klubb/förening relativt snart och köra en turnering i slutet av september/början av oktober. Lokal är fixad, marker på G nu behövs bara folk. Givetvis hoppas vi på att på att kunna köra turneringar och cash-games regelbundet i framtiden.

 

Jag undrar då om det är några här på forumet som är ifrån trakten (eller längre ifrån naturligtvis) och är intresserade. Om du är intresserad av att vara med så skicka ett PM till mig. Skriv också gärna om du är villig att hjälpa till eller har erfarenhet som kan vara till nytta. Tipsa också dina polare som bor här nere.

 

Vi tar också tacksamt emot idéer, tankar, tips osv. ifrån befintliga klubbar.

 

* RP till enbart Karlskrona - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag är i allra högsta grad intresserad. Jag bor i Ronneby och skulle vara intresserad både av att spela och eventuellt hålla i arrangemang. Jag har ingen egentlig erfarenhet av markbunden poker med undantag för lite cash games i glada vänners sällskap och ngn enstaka hobbyturnering.

 

Om ni har info osv. så får ni gärna kontakta mig via mail: andreasi@home.se. Är inte så regelbunden här så PM är inte säkert att jag uppmärksammar särskilt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opps.. Här händer det grejer ;)

 

Varit iväg ett par dagar och när man kommer hem går man och blir dålig och kan knappt sitta framför datorn. Vore väl helgott om det körs turneringar både i Rby/Kna. Lugnt att köra imellan osv.

Vi kommer dock att lägga oss ganska bra mycket lägre i inköp än vad Ronneby-gänget har gjort till deras första turnering. Vi har planerat att köra den första turneringen som en 200+20kr freeze-out medan Rby kör en 500+50kr rebuy. Skiljer ganska mycket. Men sammarbete är ju bra mycket bättre än att försöka konkurrera ut varandra (vilket jag inte ser någon nytta i). Jag tror nog att vi kan får bra antal personer på båda ställena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...

Tjenare HjarterDam,

 

Kika till på hemsidan som är http://www.blekinge-pokerklubb.se. Just nu körs det ca 1 turnering/månad och de har hittils varit mycket uppskattade och lyckade. Senaste turneringen var i söndags och de 50 platser som fanns blev uppbokade mycket snabbt så nu får vi nog leta nya lokaler. Det finns också ett behov av mer folk som är med och hjälper till i klubben så om intresse finns så antigen maila info-adressen eller skriv på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pm:a info eller skriv i tråden.

Har skickat PM till HjarterDam.

 

Det finns ju http://www.blekinge-pokerklubb.se/ som försöker ordna turnering en gång i månaden i Karlskrona och så är vi ganska flitiga i Ronneby också på turneringsspel (är lite behjälplig där). Välskötta arrangemang på båda orterna förutom då att mina KA och AA blir utdragna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...