Gå till innehåll

Pinapple (crazy)


bubbelpool

Recommended Posts

Vet inte om det finns någon forumit som lagt någon volym på detta spel eller har tips på var man kan hitta lite mer info om strategi, men jag vill ffa ha tips på hur man ska värdera händer preflop.

 

Händer som JT9s känns ju spontant rätt bra men man kommer ju ofta blocka sina egna drag på floppar som tex 87x så dom kanske inte är så bra ändå? Höga par med suitat sidokort måste ju va nöt, men vilka andra händer är "spelbara"?

 

Tacksam för tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer som typ 79J borde väl vara mkt bättre än 9TJ väl?:)

 

Känns orimligt. Skulle jag skriva och förklara varför. Men ju mer jag tänker på desto osäkrare blir jag. Förvirrar mig själv då jag spelar mycket omaha.

 

Jag förklara gärna så jag sova inatt utan att grubbla. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time no see ;) Är också intresserad av snacka lite strategi i detta spel då det blivit väldigt populärt i livegamesen här nere, själv spelar jag fullring mot en massa snubbar som inte vet vad fold är, så gäller att spela händer med nötpotential. AK-Ts, broadways, höga par med suit, lite spekulativa scs, sc+par osv, ja du vet ;) Själv inte nån haj än. Men ska la ta sig när man får in volym. Roligt spel iaf ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...