Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Så om jag fattat det hela rätt: Du är tämeligen säker på att han har exakt par i kungar som han synar en stor checkraise med på turn och dessutom är villig att lägga för ett litet bet på rivern.

 

Vad baserar du det på?

 

Dessutom så måste det ju bland spelarna som faktiskt synar en stor checkraise med ett K vara mycket vanligare med folk som synar ett litet bet än spelare som ser ditt bet som ett valuebet som går att ducka.

 

Du kanske har några särskilda skäl att tro att killen du är uppe mot är just den typen av spelare, men något sådant har du inte alls nämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag menar mer att jag troligen är slagen där, jag kan inte säga om han har AJ/AK/Kx.

 

MEn man (en normal spelare) synar inte en checkraise där utan att ha några outs. Samt att en färdig kåk/färg förmodligen trycker tillbaka där eftersom jag redan kan anses commited.

 

Baserat på ovan så tror jag han har en K med ett spader och att både han o jag vet att han e slagen men han har en chans att dra ut.

 

Jag tror detta är fallet i mer än 50% av gångerna man blir SYNAD här. Att han hoppas dra ut.

 

det kommer itne ett spader, alltså anser jag att det är mer EV- att checka.

 

Jag har ett förslag:

Vi mörkar resultatet häri samt lägger upp handen i PHH och får ett mer allmänt respons om hur forumets spelare skulle gjort på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade förstått din poäng ifall du pottat rivern, men när du bettar så lite så uppmuntrar du en syn av en marginell hand som högst troligast slår din.

Fast beroende på vem han är uppe mot så kan ju ett mindre bet ha större chans att se ut som ett valuebet. Plus att det inte fanns mer pengar kvar att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så sur.

 

Badbeatad 3 ggr av samma jävla snubbe som e en idiot.

 

1a: TT mot AKs , liten vinstchans abra dock 80 pott

2a: tvåpar mot AA som pararbräda på turn och sätter dit ett fint jävla A på rivern 150 pott

3dje: Överkort+FD mot pocket som träffar på turn 300 pott

(JA, jag leder faktiskt tredje handen)

 

Edit: tog bort lite nattilska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sånt här har man reads till:

 

***** Hand History for Game 2611266987 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, August 28, 10:26:28 EDT 2005

Table Table 55074 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: theoneandonly ( $260.70 )

Seat 3: jeffdean420 ( $161.85 )

Seat 4: Gogool ( $285.20 )

Seat 5: rmichaelm ( $164.30 )

Seat 6: illwun ( $123.45 )

Seat 1: tenmen ( $192.90 )

jeffdean420 posts small blind [$1].

Gogool is sitting out.

rmichaelm posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to theoneandonly [ Qs Ad ]

illwun calls [$2].

tenmen folds.

theoneandonly raises [$7].

jeffdean420 folds.

rmichaelm folds.

illwun calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Jh, 6c, 8h ]

illwun checks.

theoneandonly bets [$11].

illwun calls [$11].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

illwun checks.

theoneandonly checks.

** Dealing River ** [ 4c ]

illwun bets [$10].

theoneandonly calls [$10].

illwun shows [ 9h, Tc ] high card jack.

theoneandonly shows [ Qs, Ad ] high card ace.

theoneandonly wins $57 from the main pot with high card ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt e konstigt, i slutet av varje session åker jag på nåt jävligt, denna gången lägre färg mot högre färg.

 

annars äre alla möjliga konstigheter...Det enda som är tråkigare än att förlora e att gå break even . Antar att det måste finnas några luckor i spelet...Nånstans.

 

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag sprungit 4 km, kört ett styrkepass och ska snart sätta tänderna i farsans infångade abborrar samt morsans plockade kantareller :P

 

Efter det ska det bli en 3-4 timmars kvällssession där jag ska spela och försöka täppa igen 2 av mina luckor jag vet jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INgen höjdarsession direkt, säkert back runt 3-400.

 

Favoriterna?

 

Bordets störste tomte ställer in för runt 70 dollar, jag har KK på knappen och synar med ett leende, tills brädan kommer upp och han stolt visar upp AJo som prickar A.

 

Nytt bord, har missat en massa och simulerar lite tilt med 89s på knappen och brädan 3 samt 67 i min färg och trycker in mot en kille som checkraisar mig.

TUrn? 3

River 3 i min färg

 

OCh ödet skrattar mig i ansiktet när han visar upp JT i min färg.

 

Och en liten paus tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en RIKTIG jävla tiltsession på 2/4 blev kostsam, dagen slutar -900.

 

Känns som att jag msåte lära mig ta bad beats bättre.

 

Men idag ahre varit sjukt!

 

Ta t.ex. den handen en shortstack går allin med 77 för $100 och ajg sitter efter med KK , vad tror ni händer? jag tror alla vet.

 

Sen ahr ajg blivit utdragen av Q3s, som träffar trea på turn när jag har QJs.

 

MEn jaa, min favorit var nog AKs mot KJo all in preflop och han träffar tvåpar ...

 

Jajustdet, jag glömde ju DEN ANDRA GÅNGEN idag som jag har KK preflop när en annan har AA.

Sjuk dag

 

Veckoresultat: +2100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en RIKTIG jävla tiltsession på 2/4 blev kostsam, dagen slutar -900.

 

Känns som att jag msåte lära mig ta bad beats bättre.

 

Men idag ahre varit sjukt!

 

Ta t.ex. den handen en shortstack går allin med 77 för $100 och ajg sitter efter med KK , vad tror ni händer? jag tror alla vet.

 

Sen ahr ajg blivit utdragen av Q3s, som träffar trea på turn när jag har QJs.

 

MEn jaa, min favorit var nog AKs mot KJo all in preflop och han träffar tvåpar ...

 

Jajustdet, jag glömde ju DEN ANDRA GÅNGEN idag som jag har KK preflop när en annan har AA.

Sjuk dag

 

Veckoresultat: +2100

 

Måste säga att du imponerar på mig styggt :) Sjuka händer med konstiga utdragningar ändå verkar du hålla humöret uppe 8-)

Eller är det bara en fasad? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKej.

EN liten poll (men ni får skriva svaret), vad tycker folket jag ska göra med mina 10k på pacific?

 

Sätta in de på party o gå upp till 2/4?

Sätta in de på party som säkerhet och fortsätta lira 1/2 (som jag behärskar bra) & har rakeback som jag tänkt leva på.

Fortsätta ha de där till suget kommer tebax?och spela med de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetefan vad du ska göra med pengarna, men ta ut skiten från pacific, den skitsiten ska man inte sponsra genom att låta de få ränta på pengarna..ett annat förslag är dock att ge dem till mig så jag kan gå upp till 1-2 NL lite snabbare så du kan plocka tillbaka dem av mig där :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker folket jag ska göra med mina 10k på pacific?/

 

Angående att expekt lämnar prima:

 

Den som jublar nu är väl Party, som redan har över 50% av marknaden. Om dom inför det enda unika Prima hade (förutom buggar och konstiga/felaktiga regler), dvs riktiga highstakesbord, så lär dom öka med flera tiotals procent över en dag, samtidigt som den enda allvarliga konkurrenten delas upp i två, och dessa två kommer att få lägga all marknadsföring dom kan på att behålla sina befintliga spelare.

 

Partyaktien kanske skulle köpas :-)

 

Om du nu ändå inte tänkt röra dom på ett tag,så varför inte? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag är inte mkt för aktier och sånt, dock har jag en hel del som gått bra, men är inte insatt, någon som är insatt i den världen och vill bli min guide?

 

Jag har nyligen uppdaterat titel och framsida.

 

Bra/Dåligt?

Kritik!

 

mkt har hänt sedan jag startade dagboken. Ärligt talat spelade jag bättre för några månader sen, sjukt nog.

Har även sett att den går bra (Många som läser) vilket jag tycker är SKITKUL!

 

Dock ser jag gärna mkt mer respons på mina händer, få som diskuterar med mig, även fast det blivit bättre på sistone.

 

Jag har dock insett en av mina stora brister:

Jag har haft svårt att ta till mig kritik (Ska bättra mig)

 

Okej, det om inget direkt :D

 

Idag:

Ska dra igång en session snart som ska följas upp av en halvmils springning,

 

Ska försöka få hit några händer som är värda att diskuteras.

 

Så, see you at the tables!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag tar CSN och är student men delfinansierar mitt leverna med poker.

OCh jag kan betala tebaka CSN rätt snabbt tror jag, så jag är itne rädd att ta lån.

 

Jag vet rpecis anledningen,

jag spelade med större självförtroende och mkt mer selektivt aggro.

Jag totalt krossade 2/4 NL på party. (ärligt talat)

jag hade kanske 3-4 veckor med säg >30BB/h, så fort jag satte mig vid borden plussade jag konstant.

 

Felet jag gjorde? Gick upp i nivå för snabbt.

Jag hade rulle men inte erfarenheten för 5/10. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...