sacrificeheinz Postad 2 April , 2014 Rapport Postad 2 April , 2014 Skulle någon kunna hjälpa mig förklara All in ev grafen i pt4. Hur ska den se ut? Och ska gapet växa sådär som den gör på min? Citera
Sladdafan Postad 2 April , 2014 Rapport Postad 2 April , 2014 På svs fungerar ej EV grafen då händer muckas. Så du kan sluta fokusera på den grafen Citera
tornis Postad 2 April , 2014 Rapport Postad 2 April , 2014 Skulle någon kunna hjälpa mig förklara All in ev grafen i pt4. Hur ska den se ut? Och ska gapet växa sådär som den gör på min? om du googlar så hittar du enkelt svaret på frågan vad det är. Det är förväntade värdet på dina vinster räknat på hur du ligger till i all-in situationer. Om du har t.ex. AA mot KK o är allin pre så är din allin EV 0.80*potsize för den potten (c:a 80% vinna). Om ni inte är allin i handen följer allin EV samma värden som net won. Alltså, det du ser är hur lyckosam du varit i allinsituationer, men den ser onekligen felaktig ut i din graf eftersom net won bör konvergera mot allin EV efter många spelade händer. Citera
Katt3n Postad 2 April , 2014 Rapport Postad 2 April , 2014 Fast, som sladdus skre. Fungerer ikke på SvS Citera
sacrificeheinz Postad 2 April , 2014 Författare Rapport Postad 2 April , 2014 På svs fungerar ej EV grafen då händer muckas. Så du kan sluta fokusera på den grafen Okej, tack! Ja, jag googlade det ju men tyckte det såg konstigt ut, men nu vet jag. Tack för svaren! Citera
Recommended Posts