Gå till innehåll

Hur begär man ut sina pengar från IRS?


Recommended Posts

Efter att ha cashat i en tunering i USA fick jag reda på att dom kommer att behålla 30% som skall gå till skatt eftersom jag är utlänsk medborgare och inte har ett amerikansk personnummer.

 

Eftersom jag inte är skatteskyldig i USA så måste jag begära ut pengarna från IRS(skulle få dom om ca 1.5 år). Det var inga som helst problem sa damen i "kassan" bara att gå in på http://www.irs.gov.

 

Nu hemma i Sverige är jag helt lost, har letat runt på siten och läst massa skit men känner mig inte klokare på hur jag skall gå tillväga för det. Så nu undrar jag om någon av er har koll på hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Man måste väll fylla i ett formulär för att slippa skatten? Så är det i alla fall med aktier o dyligt. W8 heter formuläret där. Är inte det gjort så drar se 30% och har man gjort det så dras det fortfarande skatt men inte lika mycket. Jag har för mig jag såg nån diskussion på wsop.info om vilket formulär som skulle skrivas under, nån kanske kan leta upp det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...