Gå till innehåll

Hantera bad beats


Gladeern

Recommended Posts

Hur hanterar ni humöret/lusten för poker när universum är emot er? Spelade ca 4 timmar igår kväll och förlorade AA 5!! gånger mot sämre händer. Och när jag säger sämre händer menar jag i stil med Q9. Kan tillägga att jag inte spelade bort mig, utan pengarna gick in pre och deras suckout kom på rivern (oftast). Idag har jag spelat ca 2 timmar och förlorat KK mot både K3 och Q10.

 

Obs! Har haft måååååååååånga fler suckouts det närmaste dygnet och inte bara dom jag nämnde, t.ex. färg mot kåk på river.

 

Så, just nu är motiviation lika med noll och jag hatar poker(stars) och jag ser inget ljus i tunneln, bara förlorar. Har aldrig upplevt nån värre otur än jag haft närmaste dagarna. Så hur ska jag ta mig ur detta? Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste börja inse att detta är en del av spelet, och acceptera det. Många önskar att man kunde kontrollera variansen, men det går inte.

Detta är inte första gången det kommer hända heller.

 

Även om det tär på en så försöker jag under varje sådan här bad-beat period intala mig själv att; "Klarar du inte hantera denna lilla swing på ~Xk händer, hur kommer du då palla 1M händer med swings hit o dit?". Då klarnar det upp lite för mig =)

 

Långsiktigt tänk>kortsiktigt tänk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte så mycket på det riktigt. Ser ingen meningen i att tänka på saker man inte kan påverka själv. Om ni snackar utdragningar dvs. I övrigt tänker jag bara g-bucks som det heter. Försöker göra det mest ev-beslutet. Även om du check/raisar en river och springer in i hästanöten kan det fortfarande vara ett bra spel då han kommer vika 8 gånger av 10 t.ex.

 

Detta är ju grundplanen då, ibland blir det lite väl mycket och då är det väl bara skrika "fan" eller något om man blir utdragning eller vad som nu krävs för att man ska kunna få bort den tillfälliga känslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F ö r s ö k e r tänka på att va bra det är att variansen finns annars

vore det dött att spela om pengar för..till skilnad från schack

( som jag älskar men inte för att spela om pengar )

 

Man får också tänka på att vi har sellektivt minne och kommer ihåg

badbeats och glömmer " normala " händer...

 

Blir tilten för svår rekomenderar jag dig att ta en paus!

Det är en ny dag imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste börja inse att detta är en del av spelet, och acceptera det. Många önskar att man kunde kontrollera variansen, men det går inte.

Detta är inte första gången det kommer hända heller.

 

Även om det tär på en så försöker jag under varje sådan här bad-beat period intala mig själv att; "Klarar du inte hantera denna lilla swing på ~Xk händer, hur kommer du då palla 1M händer med swings hit o dit?". Då klarnar det upp lite för mig =)

 

Långsiktigt tänk>kortsiktigt tänk

Du menar väl s i s t a gången heller...:lol: sorry för ordmärkning...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda receptet, iaf för dåliga spelare som jag själv, är att trycka mer volym så det förhoppningsvis jämnar ut sig så man kan unna sig en bigmac i slutet av månaden :roffe:

 

Men nja, antar att du bara busar som vanligt, annars äre ju helt åt skogen konstigt tips om man inte redan är bra vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...