Rille Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Är det möjligt att ta ut pengar till en EUsajt och spela några händer där för att senare ta ut dem till ett bankkonto? Dels slipper man avgiften från Neteller och dels bör man minimera risken för skatt. * RP, lite kortare - QoS * Citera
Staahla Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 En form av pengatvätt? Det är med största sannolikhet inte lagligt. Edit: Såg nu att du frågade om det var möjligt, och inte om det var lagligt... Citera
vetgirig Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Är det möjligt att ta ut pengar till en EUsajt och spela några händer där för att senare ta ut dem till ett bankkonto? Dels slipper man avgiften från Neteller och dels bör man minimera risken för skatt. Problemet är att siten är inom EU - så skattemyndigheten kan då begära kontrolluppgifter från den. Det bästa är att bara spela på EU-siter. Citera
TANDEMCYKELN Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Problemet är att siten är inom EU - så skattemyndigheten kan då begära kontrolluppgifter från den. Öhhhh? Citera
olalun Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Kanske detta redan finns, men skulle vara intressant med en lista på de siter som befinner sig inom EU och därmed (???) anses vara skattefria. Någon som har koll? Citera
vetgirig Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Problemet är att siten är inom EU - så skattemyndigheten kan då begära kontrolluppgifter från den. Öhhhh? EU har skrivit avtal om sambeskattning och utbyte av kontrolluppgifter mellan länderna. Så om du till skattemyndigheten hävdar att du tjänat pengarna inom EU så kan skattemyndiheten kolla upp dessa uppgifter och se om du ljuger eller ej. Citera
NoSense Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Avtalet om sambeskattning gäller väl bara banker och fondförvalatare. Och inte spelsiter? En spelsite kan väl aldrig bli tvungen att redovisa NÅGOT för skattemyndigheten? Eller? Citera
Rille Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2005 En form av pengatvätt? Det är med största sannolikhet inte lagligt. Edit: Såg nu att du frågade om det var möjligt, och inte om det var lagligt... Möjligt men borde väl inte vara mer olagligt än att ta ut dem direkt till Sverige och inte redovisa dem i deklarationen? Citera
Rille Postad 27 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2005 Någon som vet något om detta? Citera
slovakien Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Kan ingen ta intiativ och berätta mer ang detta? Jag är också intresserad av detta ämne. Citera
vetgirig Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Skattemyndigheten går bara till EU-siten och frågan - hur mycket har N.N. satt in hos er och hur mycket har N.N. tagit ut från er. De ser då att N.N. ljuger om att ha tjänat pengarna inom EU och N.N. får skattepålägg med 40% och riskerar även 2 års fängelse i grova fall. Netteller är idag EU-baserad och om de får en förfrågan så måste även de skicka uppgifter till svenska skattemyndigheterna. Så länge man bara spelar på EU-baserade pokersiter så är detta inget problem då vinster från dessa är skattefria. Citera
SpaderKing Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 En undran från SpaderKung... ...säg att du spelar i Pokernätverk 'X'. Där finns sajter som ligger i EU och de som inte gör det. Du föredrar att spela på en som inte gör det för att 'kommer inte på något bra'. Om du då hade två konton i nätverket, där ditt andra konto var reggat på en sajt i nätverk 'X' som låg i EU. Sen kunde du spela HU med dig själv (hyr en polare som hjälper dig)... problem solved? Annars finns det andra mindre lagliga lösningar också på detta förbannade skatteproblem... men dom tänker jag inte berätta om här! Citera
TANDEMCYKELN Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 En undran från SpaderKung... ...säg att du spelar i Pokernätverk 'X'. Där finns sajter som ligger i EU och de som inte gör det. Du föredrar att spela på en som inte gör det för att 'kommer inte på något bra'. Om du då hade två konton i nätverket, där ditt andra konto var reggat på en sajt i nätverk 'X' som låg i EU. Sen kunde du spela HU med dig själv (hyr en polare som hjälper dig)... problem solved? Chipdumpning rekommenderas aldrig. Det kan sluta illa. Citera
raol Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Annars finns det andra mindre lagliga lösningar också på detta förbannade skatteproblem... men dom tänker jag inte berätta om här! Hur då mindre lagliga?? Citera
SpaderKing Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Annars finns det andra mindre lagliga lösningar också på detta förbannade skatteproblem... men dom tänker jag inte berätta om här! Hur då mindre lagliga?? Eftersom jag till yrket är paragrafryttare tänker jag inte slå undan fötterna på min inkomstkälla...Chipdumpning rekommenderas aldrig. Det kan sluta illa. Alldeles sant! Citera
Recommended Posts