Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det möjligt att ta ut pengar till en EUsajt och spela några händer där för att senare ta ut dem till ett bankkonto? Dels slipper man avgiften från Neteller och dels bör man minimera risken för skatt.

* RP, lite kortare - QoS *

Postad
Är det möjligt att ta ut pengar till en EUsajt och spela några händer där för att senare ta ut dem till ett bankkonto? Dels slipper man avgiften från Neteller och dels bör man minimera risken för skatt.

Problemet är att siten är inom EU - så skattemyndigheten kan då begära kontrolluppgifter från den.

Det bästa är att bara spela på EU-siter.

Postad
Problemet är att siten är inom EU - så skattemyndigheten kan då begära kontrolluppgifter från den.

Öhhhh?

EU har skrivit avtal om sambeskattning och utbyte av kontrolluppgifter mellan länderna. Så om du till

skattemyndigheten hävdar att du tjänat pengarna

inom EU så kan skattemyndiheten kolla upp dessa

uppgifter och se om du ljuger eller ej.

Postad
En form av pengatvätt? Det är med största sannolikhet inte lagligt.

Edit: Såg nu att du frågade om det var möjligt, och inte om det var lagligt...

Möjligt men borde väl inte vara mer olagligt än att ta ut dem direkt till Sverige och inte redovisa dem i deklarationen?

• 2 weeks later...
Postad

Skattemyndigheten går bara till EU-siten och frågan - hur mycket har N.N. satt in hos er och hur mycket har N.N. tagit ut från er.

De ser då att N.N. ljuger om att ha tjänat pengarna inom EU och N.N. får skattepålägg med 40% och riskerar även 2 års fängelse i grova fall.

Netteller är idag EU-baserad och om de får en förfrågan så måste även de skicka uppgifter till svenska skattemyndigheterna.

Så länge man bara spelar på EU-baserade pokersiter så är detta inget problem då vinster från dessa är skattefria.

Postad

En undran från SpaderKung...

...säg att du spelar i Pokernätverk 'X'. Där finns sajter som ligger i EU och de som inte gör det. Du föredrar att spela på en som inte gör det för att 'kommer inte på något bra'. Om du då hade två konton i nätverket, där ditt andra konto var reggat på en sajt i nätverk 'X' som låg i EU. Sen kunde du spela HU med dig själv (hyr en polare som hjälper dig)... problem solved?

Annars finns det andra mindre lagliga lösningar också på detta förbannade skatteproblem... men dom tänker jag inte berätta om här!

Postad
En undran från SpaderKung...

...säg att du spelar i Pokernätverk 'X'. Där finns sajter som ligger i EU och de som inte gör det. Du föredrar att spela på en som inte gör det för att 'kommer inte på något bra'. Om du då hade två konton i nätverket, där ditt andra konto var reggat på en sajt i nätverk 'X' som låg i EU. Sen kunde du spela HU med dig själv (hyr en polare som hjälper dig)... problem solved?

Chipdumpning rekommenderas aldrig. Det kan sluta illa.

Postad
Annars finns det andra mindre lagliga lösningar också på detta förbannade skatteproblem... men dom tänker jag inte berätta om här!

Hur då mindre lagliga?? :roll:

Eftersom jag till yrket är paragrafryttare tänker jag inte slå undan fötterna på min inkomstkälla...
Chipdumpning rekommenderas aldrig. Det kan sluta illa.

Alldeles sant!