Gå till innehåll

cc river bluffcatcher mot fisk.


Recommended Posts

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2430961

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $118.09

Hero (SB): $217.00

BB: $203.53

CO: $597.01

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with J :club: J :spade:

2 folds, Hero raises to $6, BB calls $4

 

Flop: ($12.00) 3 :club: 4 :club: 7 :heart:(2 players)

Hero bets $9.00, BB calls $9

 

Turn: ($30.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $22.50, BB calls $22.50

 

River: ($75.00) Q :heart:(2 players)

Hero checks, BB bets $56.25, Hero calls $56.25

 

Pre flop och turn känns sjukt standard. River känns det som att ett bet inte ger asmycket, alla drag har missat: 54,64,76,75,55,66,färgdrag etc. samtidigt som ett lite läskigt kort landar på river(egentligen inte men för fisk kanske) och random 4x har hittat sin triss. Så för potcontroll och en inducering av bluffar från missade drag och kanske tom värde från 7x,88,99,TT etc väljer jag checksynen på river.

 

Tankar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill betta river. Som du säger missar alla dra och detta är ett bra bluffkort för dig, om du nu skulle bluffa. Han kommer ju knacka bakom många händer med SDW. Antar det är b/f river isf.

 

Frågan är om fisken tänker "aha detta är ett bra bluffkort för honom därför bör jag syna min 76" eller tänker han "herpiderpiberp jag har 76 och en dam är läskig kanske dags att folda"

 

Men jag förstår vad du menar. Hur skulle du siza river? Typ halvpott för att inte få en äcklig situation om han reraisar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla GTO-rivertabellen får åka fram.

 

zeroone.gif

 

Du får definiera botten av din bet/fold-range och toppen av din check-syn-range och avgöra var den här handen hamnar bland dessa två. (bet/foldrangen ska va starkare än check/syn-rangen förstås).

 

Jag hade nog lagt JJ i bet/fold-rangen och betsizat ganska stort, dels för att balansera mina betsize på bluffen, dels inte ge incitament till light omslag pga att betsizen ser svag ut.

 

Check-syn är väl ok också.

 

check-fold är direkt dålig. bet/syn kan väl enbart försvaras som en exploativ avvikelse mot en superspew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla GTO-rivertabellen får åka fram.

 

zeroone.gif

 

Du får definiera botten av din bet/fold-range och toppen av din check-syn-range och avgöra var den här handen hamnar bland dessa två. (bet/foldrangen ska va starkare än check/syn-rangen förstås).

 

Jag hade nog lagt JJ i bet/fold-rangen och betsizat ganska stort, dels för att balansera mina betsize på bluffen, dels inte ge incitament till light omslag pga att betsizen ser svag ut.

 

Check-syn är väl ok också.

 

check-fold är direkt dålig. bet/syn kan väl enbart försvaras som en exploativ avvikelse mot en superspew.

 

Kan någon förklara vad allt betyder egentligen?

 

Fattar ingenting :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...