DonkeyStyle Postad 24 Januari , 2014 Rapport Postad 24 Januari , 2014 Hej. Det jag undrar och vill ändra på är att folk svarar på andras frågort om händer med korta svar såsom "syn turn" fold preflopp osv osv. Varför kan man inte förklara varför? dessa svar lär inte hjälpa någon utan är nog direkt skadliga för inlärningen då man ofta inte förstår varför! Denna ligger nog inte i rätt sektion men ni fattar min poäng! Kan vi inte hjälpas åt genom att svara utförligt? Citera
papiPope Postad 24 Januari , 2014 Rapport Postad 24 Januari , 2014 Hej. Det jag undrar och vill ändra på är att folk svarar på andras frågort om händer med korta svar såsom "fyfan" fyp tycker det ändå är hyfsat bra tugg i de få hhs som kommer upp nu. kan bero på att det just är så få och kanske inte lika självklara beslut som det ibland är. oftast gäller det ju att de första postarna utvecklar sina tankar så att folk kan syna dom. Citera
DonkeyStyle Postad 25 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2014 Det jag syftade på var när folk lägger upp HHs i microdagböckena. Tanken med dom är ju i dem flesta fall till för att dom vill utvecklas. Jag har viss förståelse att man inte vill att folk ska gå från att vara spewreg till stabil. Men i längden är det positivt för pokerekonomin att vi har fler som spelar. Varje reg har kompisar som tror att dom är minst lila bra som sin Vänn och vill testa lyckan. Så i längden så vinner alls på att vi hjälper microregsen att Bli bättre. Sen är det så att vi som spelat ett tag har ett enormt försprång så det för inte så mycket om vi kan hjälpa dom att utvecklas. Det är otroligt många microgrinders som ger upp efter ett tag BE spel och i dagens klimat på svs så behöver vi så många som möjligt vid borden. Ett till fenomen är att vi antagligen tappar spelare för andra sitter så som Pokerstars eftersom fiskarna inte orkar vänta på bord, dom vill ha action direkt. Fler regs som har låg winrate är Mao jätte plus ev. Citera
Recommended Posts