Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Är ny här på forumet, har läst en hel del de senaste veckorna men det här är min första post. Verkar finnas väldigt många kunniga personer här som kanske kan ha några idéer om mina funderingar!

Kan börja med lite bakgrund om mig (hoppa över hela stycket om ni inte är ett dugg intresserade :) :

Började lira poker i december förra året, körde till en början för play money och freerolls på expekt, gick inte speciellt bra alls. Sen satte jag in 50 kr som jag med lite tur fick upp till 140 eller nåt sånt, men de försvann av naturliga skäl lika fort som de kom.

Efter det satte jag in ca 300 kr till som också försvann. Sen gjorde jag ett riktigt genidrag som kanske har varit den största läxan för mig inom poker. Jag låg och räknade lite när jag inte kunde sova, när jag körde på 0.05/0.10 tjänade jag runt 10-40BB när jag vann en pot.

Då tänkte jag att om jag spelar på 10/20 så kommer jag tjäna lika mycket, bara det att pengarna är ofantligt mycket större, jag menar, hur svårt kan det vara? :) Sagt och gjort satte jag in 200 dollar på expekt och satte mig vid ett FL10/20-bord och körde, ungefär efter tre händer fick jag A6o, A på flopp och jag körde stenhårt på den handen mot en Fi, inte så svårt att gissa hur det gick, de 200 dollarna var nu nere på ungefär 35 och jag trodde jag skulle börja gråta eftersom jag spelat bort så mycket pengar när jag egentligen inte hade råd med det. försökte sen spela upp de till 200 igen men jag kom inte längre än till 70, sen efter det gick det bara neråt och alla pengar var snart borta, dvs jag låg nere ungefär 250 dollar i mitt pokerliv.

Då blev jag tipsad om Partypoker av en kompis där det tydligen skulle vara JÄTTELÄTT att vinna! Jag satte där in 100 dollar mest för att försöka vinna tillbaka de pengarna jag förlorat på expekt, det gick ganska bra och jag lyckades faktiskt spela tillbaka så gott som alla pengar jag förlorat på expekt. Detta tills alla pengar försvann alltså.

Efter detta låg jag alltså back 350 dollar som jag egentligen inte hade råd att spela bort. Då blev jag desperat och försökte leta FUSK och olika hack till partypoker, det gick som tur var inte att hitta någonting. Istället hittade jag ett pokerforum där de pratade om bonushorande och jag tänkte pröva på det, fixade ett konto på Empirepoker där jag satte in 500 dollar, av vilka jag ansåg mig ha råd att förlora ungefär 100. Men jag hittade ingen bra deposit-kod så jag fick inte ett ruttet öre i bonus, istället spelade jag lite på Empire och gick mer eller mindre jämnt upp, plus 11 tror jag det slutade på innan jag flyttade alla pengar tillbaka till Partypoker.

Efter det hittade jag en magisk formel som fungerade för mig.

Jag spelade ett NL50-bord samtidigt som jag spelade en 10+1 SnG, det gick oerhört bra och jag gick plus mer än 100 dollar på en enda dag! Vinden hade vänt och jag var nu en vinnare, efter att ha spelat på detta koncept ett tag flyttade jag upp mina pengar till NL100-borden där jag med viss framgång spelade från och till, helt utanför min rulle såklart men det sket jag i då. Egentligen är väl NL50 utanför rullen när jag bara har 500 dollar också men jag klarar inte av NL25 helt enkelt, det är för svårt!

Det är ungefär där jag är idag, plus ca 700 dollar totalt i mitt liv.

Problemet

Jag har sedan i mitten av juli inte kunnat spela någon poker alls då jag har varit tvungen att ta ut alla pengarna och ha de att leva för istället (är fattig student och behöver mat :).

Efter sommaren i slutet av augusti kommer jag få en ganska stor lön från mitt sommarjobb som gör att jag nog kan avsätta 5-600 dollar till poker vilket behövs för att klara av variansen på NL-50. Men jag är oerhört rädd att jag kommer vara ringrostig när jag väl börjar och inte kunna köra mitt A-game och förlora en massa på det helt i onödan, vet inte hur jag ska komma undan detta problemet, vore trevligt om nån med liknande erfarenheter kunde dela med sig av sina tankar.

/Jeremias

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

Spela bara med pengar du inte är rädd för att förlora.

Om du inte kan spela A-game med din bankrulle, spela på en lägre limit eller vänta tills du har tjänat ihop pengar på ett annat sätt tills du känner dig bekväm.

Postad

Hade ett uppehåll på ett par månader i våras efter ett ovanligt lång downperiod. Hade inga större problem med att plocka upp det igen. Läste om några böcker, började med sng's istället för cashgames, mest för att bryta mönstret. Hur som hellst, på ett par månader tappar du inte så mycket att du inte hittar tillbaka relativt fort, förutom de dåliga vanorna jag la mig till med för att kontra mot alla bad beats som man åkte på. De vanorna ville jag ju bli av med. Dessutom kan det vara bra att fundera lite på ditt spel utan att spela en massa.