Gå till innehåll

Nytt försök!


hellgren84

Recommended Posts

Jovars,som rubriken lyder.

 

Bakgrund.

 

BÖrjade spela Holdèm på gymnasiet mest på skoj (ca 10 år sedan), började sedan år 2010 spela mer och mer, enbart turrar.

Mina största bedrifter:

 

*126:a i Sunday Million 2011, minns ej hur många som var med, några timmar tog det iaf.

 

*Kvalade in till EPT Köpenhamn 2011 genom PS, till min enda riktiga (Stora) liveturre, väl där av ca 640 startande så hamnade jag på en 126:e plats (har ja för mig) där bubblan var 64. Klarade mig till dag2 vilket jag var mäkta nöjd med.

 

Efter detta så stannade mitt spelande under ngt år, innan jag i höstas började spela lite smått (och snabbt tröttnade), men för att nu i Januari börjat spela igen, men vill växa som spelare och kommer därför kolla mängdvis av videos, läsa artiklar, få coachning av en vän i den mån han har tid mellan sina turneringar. Och få tips av ER.

 

Annars är jag STORT Magpie-fan och älskar fotboll, hockeyn är det Färjestad, och träning i sig spenderar jag på gymmet 4-5 dagar i veckan, finns på ett forum med samma användarnamn om man vill följa mig där hellre än här. Utvecklingen är stor där just nu höhö! ;)

 

Jag kommer att spela både Cashgame (Zoom max 2bord/gång) och Turrar, där maxgräns på Cashgame kommer va $0.02/0.05 och på turrar max $11.

 

Sätter idag in $80 som ska användas och helst växa.

$30 till Cashgames

$50 till Turrar

 

Mina mål för sista dagarna av Januari är:

 

-Spela 2000 händer med $20+ minimum.

 

-Kvala in till Sundaymillion kommande söndag med maxinsats av $10.

 

-Delta i minst 1st 11 NLHE turre utan rebuy

-Delta i minst 5st turrar utan rebuy

-Hamna i minst 2 bubblor.

 

Självklart vill jag ha tips och råd av mina händer. Jag spelar på PS, enbart, och kommer när jag gjort en riktigt kass hand lägga upp den antingen som video eller som ni andra gör här.

Dock nu i början så använd er inte av klonk, och såna konstiga ord som jag inte förstår ett dugg av än :shock::lol:

 

Hoppas på ett trevligt pokerår 2014!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, måste få feedback på denna handen:

 

PokerStars - $0.05 NL FAST - Holdem - 9 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

BTN: $5.00 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)

SB: $2.42 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)

Hero (BB): $5.83

UTG: $25.35 (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)

UTG+1: $4.71

UTG+2: $16.50 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)

MP: $5.00 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)

MP+1: $4.66

CO: $22.83 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)

 

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

 

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Kd Ah

fold, UTG+1 raises to $0.15, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, UTG+1 calls $0.15

 

Flop : ($0.62, 2 players) 9c Kc Qc

Hero bets $1.00, UTG+1 calls $1.00

 

Turn : ($2.62, 2 players) 7s

Hero bets $2.50, UTG+1 calls $2.50

 

River : ($7.62, 2 players) Ks

Hero bets $2.03 and is all-in, fold

 

Hero wins $7.30

 

Gjorde jag rätt i mitt sätt o tänka med min bluff, hade han färgen men trodde jag floppa högre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen en hand som jag undrar om jag gjorde rätt för mig(nu vann ja ju dock haha), potten var förvisso inte så stor men:

 

PokerStars - $0.05 NL FAST - Holdem - 9 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

BTN: $8.91

Hero (SB): $9.90

BB: $14.03

UTG: $5.55

UTG+1: $9.88

UTG+2: $3.97

MP: $2.54

MP+1: $4.98

CO: $2.32

 

Hero posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

 

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Js Td

fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.03, BB raises to $0.15, Hero calls $0.10

 

Flop : ($0.30, 2 players) 8s Th Qh

Hero bets $0.15, BB calls $0.15

 

Turn : ($0.60, 2 players) 6c

Hero bets $0.20, BB calls $0.20

 

River : ($1.00, 2 players) Ad

Hero bets $0.40, fold

 

Hero wins $0.96

 

Om herrn hade raisat mig så skulle jag nog trott han satt på KJ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska överväga att starta med en lite större rulle (om det är möjligt för dig) ifall du tänker spela NL5 och vara beredd att spela upp till 10$ turneringar. Att ha 6 inköp för cashgame och 5 inköp till turneringar i rullen är ganska vågat.

 

Angående handen du la upp så förstår jag inte riktigt varför du betar ut 1$ i en pott på 62 cent och sen på turn betar ut nästan pott när du tror att han kan ha färg? :D

Men antagligen jagade han väl färgen och ville spara sina 90 cent ifall han missade river (vilket han gjorde)

 

Hoppas det går bra för dig! GLHF! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska överväga att starta med en lite större rulle (om det är möjligt för dig) ifall du tänker spela NL5 och vara beredd att spela upp till 10$ turneringar. Att ha 6 inköp för cashgame och 5 inköp till turneringar i rullen är ganska vågat.

 

Angående handen du la upp så förstår jag inte riktigt varför du betar ut 1$ i en pott på 62 cent och sen på turn betar ut nästan pott när du tror att han kan ha färg? :D

Men antagligen jagade han väl färgen och ville spara sina 90 cent ifall han missade river (vilket han gjorde)

 

Hoppas det går bra för dig! GLHF! :D

 

 

Anledningen till rullen som blev insatt nu så blir jag dynggammal om 2 veckor (30) och ska ha brakfest (tysklandsöl inhandlat höhö) så kunde inte avvara mer.. :)

 

Men true, dock så känner jag att lägsta nivån är så himla kass, bara man lägger ett preflop bet så vinner man "potten", så so far på nästa nivå ( 0.02/0.05) så har jag redan efter ca 260händer gått $5+.

¨

Och jadu, det är ju därför ja lägger upp händer, för o få svar, men du gav mig en fråga som jag inte kan svara på, haha! Eller jo, eftersom ja hade topp-par på flop så ville jag nog köpa potten, men han gav inte med sig, så då blev det som det blev. Hade jag haft otur så skulle han ju tagit den, men flooppade väl inte färgen eftersom han folda.. :)

 

Tack för feedback! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till rullen som blev insatt nu så blir jag dynggammal om 2 veckor (30) och ska ha brakfest (tysklandsöl inhandlat höhö) så kunde inte avvara mer.. :)

 

Men true, dock så känner jag att lägsta nivån är så himla kass, bara man lägger ett preflop bet så vinner man "potten", så so far på nästa nivå ( 0.02/0.05) så har jag redan efter ca 260händer gått $5+.

¨

Och jadu, det är ju därför ja lägger upp händer, för o få svar, men du gav mig en fråga som jag inte kan svara på, haha! Eller jo, eftersom ja hade topp-par på flop så ville jag nog köpa potten, men han gav inte med sig, så då blev det som det blev. Hade jag haft otur så skulle han ju tagit den, men flooppade väl inte färgen eftersom han folda.. :)

 

Tack för feedback! :)

 

Då förstår jag! men får du lite mer pengar som du kan lägga till rullen så hade det hjälpt dig när "de dåliga dagarna" kommer :)

 

Jag låter cashgame spelarna här på forumet ge dig tips och råd om hur du kan spela bättre då jag nästan enbart spelar Sit&Go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag! men får du lite mer pengar som du kan lägga till rullen så hade det hjälpt dig när "de dåliga dagarna" kommer :)

 

Jag låter cashgame spelarna här på forumet ge dig tips och råd om hur du kan spela bättre då jag nästan enbart spelar Sit&Go.

 

Alltså jag spelar hellre turrar än cashgames, men känner att jag vill utvecklas på båda delarna, och därför spelar jag såpass lågt som jag gör atm.. Men förstår din poäng!

 

EDIT: Dock vet ja inte om det är fiskar ute (ja trodde ja va fisk innan denna sessionen), för såhär lätt har de aldrig gått på PS *peppar peppar*. Eller så har jag tagit åt mig av det lilla jag hittills har lärt mig.. ;)

 

Inatt är jag inte pigg nog att spela turre, det kommer imorgon, tänkte köra en efter mitt gympass när ja har några timmar ledigt innan det är dags för alkohellgren att äntra helgen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom den, klassiska skitmisstaget (läs; fisk, n00b, nolla osv osv) från min sida:

 

PokerStars - $0.05 NL FAST - Holdem - 9 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

BTN: $2.84

SB: $5.02

BB: $5.05

UTG: $5.56

UTG+1: $5.86

UTG+2: $5.29

MP: $6.18

MP+1: $5.98

Hero (CO): $10.44

 

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

 

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has Jc 9c

fold, UTG+1 raises to $0.15, fold, fold, fold, Hero calls $0.15, BTN calls $0.15, fold, fold

 

Flop : ($0.52, 3 players) Ad Jh 9h

UTG+1 bets $0.50, Hero raises to $1.00, BTN calls $1.00, fold

 

Turn : ($3.02, 2 players) Th

Hero bets $1.70, BTN calls $1.69 and is all-in

 

River : ($6.40, 2 players) 4s

 

Hero shows Jc 9c (Two Pair, Jacks and Nines) (Pre 45%, Flop 49%, Turn 9%)

BTN shows Ah 2h (Flush, Ace High) (Pre 55%, Flop 51%, Turn 91%)

BTN wins $6.13

 

 

Så fruktansvärt dåligt gjort. Trötthetstecken? Förmodligen.. Snart 300 händer spelade. Ska hålla ut 200 till åtminstone sen blir de bingen och skeda sambon! Lägger upp händer och +/-...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yaaaay! Nej....

 

De börja apbra efter halva sessionen, men sen, ja sen gick de neeeeeråt med hand på hand som jag läser heeeelt fel, så, summa summarum, när ja blir trött och faller på en hand som ja borde lagt mig på, LÄGG DIG OCH SOV!!

 

http://imgur.com/wPOyQlR

 

Så, dagen ´+/-

 

-$5

 

Synpunkter, ja tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Jc::9c: är en fold pre.

 

JTo handen så är det raise pre och inte limpa vs BB. Som spelad så får du inte ut någonting utav att donka flop. Tycker även du borde titta över betsizes lite.

 

Sedan borde du inte ha ett så resultatsorienterat mål på så liten volym. På 2000 händer kan även den bästa grisbacka.

 

Anyway, lycka till!

 

Ett tips, använd dig utav http://handconverter.com/ så blir det lättare att läsa igenom handhistoriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Jc::9c: är en fold pre.

 

JTo handen så är det raise pre och inte limpa vs BB. Som spelad så får du inte ut någonting utav att donka flop. Tycker även du borde titta över betsizes lite.

 

Sedan borde du inte ha ett så resultatsorienterat mål på så liten volym. På 2000 händer kan även den bästa grisbacka.

 

Anyway, lycka till!

 

Ett tips, använd dig utav http://handconverter.com/ så blir det lättare att läsa igenom handhistoriken.

 

 

 

Aaaa! Donka säger mig inget alls, inte limpa heller, bröd? ;) Nä, men som min första post skrevs så kan ja nästan inga termer så förklaring på dom två tack så blir inte meningen halvt utrikiska :mrgreen:

 

Hm, okej så ja ska sänka mig? När ja redan är uppe i drygt 600 med 7 dagar kvar?

 

Thx iaf biff! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där busta man första turren, en 8turre/2K g. utan rebuy/addon,

händerna kom aldrig och nrä ja väl försökte köpa potter så blev ja reraisad så jag fick folda mig. Sista handen va All in med AK mot 77 utan träff, trots att ja lovat mig sj att aldrig gå All in med den handen.. Well Well.. nu tar ja en paus för o kolla lite vids o sen köra några händer cg innan gym och kvällens party står på spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...