Gå till innehåll

The Wall - SvS micro


The Wall

Recommended Posts

donka inte river i QQ. Han pushar alltid mer light här än vad han synar av skulle jag nog gissa på.

cbetta KTs, ser ingen vettig anledning till att checka riktigt tbh.

Synar AK på river utan reads. Han reppar inte mycket alls egentligen. Kan finnas en hel del missade drag och sämre ess i rangen.

 

Skönt att du fick en fin månad. Själv har man ju inte lyckats varken online eller offline. Dålig volym i skolan och dålig volym vid borden. Får trösta mig själv med att jag har haft en hög winrate på mitt lilla sample :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yoyo! Sätter mitt första avtryck här.

 

Tycker alla händer är fint spelade, men sista handen synar jag nog 10/10 vs anywho.

Att fi skulle floppat set är väldigt osannolikt, då den enda trissen han kan ha är 55 vilket ger honom fyrtal. Potten är ej 3bettad, vilket utesluter AA/QQ. AQ borde vi oxå kunna utesluta då fi enbart synar 2 gator där vi har många möjliga färgdrag+gutshot-combos.

 

Att fi leder ut för pot på river känns väldigt kallt imo. Vad ska han ha lixom. Ta även i åtanke att alla A (förutom A7, frågan är om han bara synar den turn) splittar potten förutom just AK. Alla andra A = AA55Q.

 

edit: får ta o hålla med föregående om QQ handen så här i efterhand, checkar han bakom river lär han garanterat folda mot ställ, samtidigt som det ser väldigt starkt ut

 

edit2: om fi just i denna handen är en fisk så kan han iofs sitta med spaderfärgdraget med just spader 5. Vi synar i varje fall och tar note imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

donka inte river i QQ. Han pushar alltid mer light här än vad han synar av skulle jag nog gissa på.

cbetta KTs, ser ingen vettig anledning till att checka riktigt tbh.

Synar AK på river utan reads. Han reppar inte mycket alls egentligen. Kan finnas en hel del missade drag och sämre ess i rangen.

 

Skönt att du fick en fin månad. Själv har man ju inte lyckats varken online eller offline. Dålig volym i skolan och dålig volym vid borden. Får trösta mig själv med att jag har haft en hög winrate på mitt lilla sample :D

 

Checken på KTs var nog mest rädsla för att tappa guldläge på fisken, de träffade fint innan och hade en tendens att satsa relativt aggressivt emellanåt så ville verkligen få in det här lagom till slutet av sessionen. Men så tappar jag också värde... Tror dock att vi kunnat få in det om jag inte gått all in på turn, men håller med om att cbet känns som rätt väg att gå på den brädan.

 

Trist... nya tag! Hög winrate är dock aldrig fel ;-)

 

Yoyo! Sätter mitt första avtryck här.

 

Tycker alla händer är fint spelade, men sista handen synar jag nog 10/10 vs anywho.

Att fi skulle floppat set är väldigt osannolikt, då den enda trissen han kan ha är 55 vilket ger honom fyrtal. Potten är ej 3bettad, vilket utesluter AA/QQ. AQ borde vi oxå kunna utesluta då fi enbart synar 2 gator där vi har många möjliga färgdrag+gutshot-combos.

 

Att fi leder ut för pot på river känns väldigt kallt imo. Vad ska han ha lixom. Ta även i åtanke att alla A (förutom A7, frågan är om han bara synar den turn) splittar potten förutom just AK. Alla andra A = AA55Q.

 

edit: får ta o hålla med föregående om QQ handen så här i efterhand, checkar han bakom river lär han garanterat folda mot ställ, samtidigt som det ser väldigt starkt ut

 

edit2: om fi just i denna handen är en fisk så kan han iofs sitta med spaderfärgdraget med just spader 5. Vi synar i varje fall och tar note imo.

 

Kul att du hittat hit!

 

AK var också den i slutet av sessionen, jag märker att det påverkar mig rätt mycket var i sessionen jag befinner mig. Vill inte gärna avsluta en fin session med onödigt risktagande, men i det här fallet håller jag i efterhand förstås med er båda om att syn är det enda rätta.

 

Gällande QQ så var det verkligen en aggrofisk, lirade närapå 90% av händerna och varannan spelade han på det här viset. Hoppades att han träffat något skit som han skulle syna med... Spader på turn dödade förmodligen mitt move. Bara att jobba vidare...:)

 

 

Gårdagens spel var en jäkla berg- och dalbana, låg drygt +500 och så torskar jag kåk mot kåk, KK vs AA och 100bb mot en riktigt usel fisk... +/-0:

 

finger.gif

 

Spoiler!
En halvtimme senare har jag krokat och rensat två fina firrar och avslutar fort som fan dagen +430

 

Sean_connery_raction.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett gott skratt av första bilden, så klockren, passar in perfekt.

 

Ah been there done that. (QQ) skulle nog spelat den likadant om jag tagit din linje flopp o turn. Tänker för mig själv; "han är fisk han synar ändå allt". Samtidigt är det även mycket lättare att se misstag efter handen är spelad än just in-gamle tycker jag personligen. Bara försöka ta lärdom utav det och försöka spela optimalt nästa hand. Har alltid massa händer efter varje session där jag tänkt; "jag borde gjort så lr så etc"

 

Gl me liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du hittat hit, Hossy:-)

 

Ren idioti ikväll, spelade trots att jag var trött... Började bra men sen blev jag förbannad efter två tunga händer som plockade bort det jag jobbat ihop, började gå kvickt utför men avslutade fort på -260 vilket var positivt. En cool down period senare känns det lite bättre även om jag blir irriterad över att jag frångått en av mina absolut viktigaste regler: spela aldrig när du är trött.

 

Nåväl, en kort summering av januari. Kort och gott, det gick finfint på det stora hela:

 

7RbYxU7.jpg

 

Kom upp i strax över 28k händer, winrate på nivåerna:

 

17bb/100 över 22,5k händer på /0,5

28bb/100 över 5,5k händer på /1

 

Under andra halvan av månaden höll jag en VPIP/PFR på 28,5/23,5 vilket är en klar förbättring. Nästa steg blir att sjunka någon procent, har inte analyserat ännu men vet att det finns en del händer jag vill få bort. Varierar ju dock med motståndet, så är egentligen inte siffran i sig jag är intresserad av utan att lira rätt.

 

Angående spelet från mörkarna som nämndes på första sidan lyckades jag vända SB till minimalt plus men BB stannade på samma nivå (-24bb/100). Ska gå igenom händerna och se om jag kan hitta ett mönster.

 

Funderade ett tag över om jag skulle rikta in mig på /1 under februari men det känns helt enkelt inte rätt att flytta upp efter bara en månad 5max. Troligtvis blir det ungefär samma fördelning under kommande månad.

 

 

Mål för februari:

 

* Minimum 20k händer.

* Utöka plugg och analys. Specifikt:

-Läsa på kring spelet framförallt på flopp och river.

-Identifiera läckor.

-Hitta handrange och få in tänket även på motstånd.

 

 

Slutligen: det går fan i mig inte att kolla Sopranos för många gånger:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer in med kören, sluta slösa tid på /0.5. Testa /1 fullhjärtat, backar du så är det bara att gå ned i nivå och börja köra om. Nog för att jag kanske inte är den mest värda att lyssna på av alla på pf. Men jag (och antar många andra) förespråkar en aggressiv BRM. Bara det du har vunnit den här månaden är ju nog för en /1 rulle helt klart. /1 är en väldigt lätt nivå också vill jag påstå, har aldrig varit ngn talang själv när det kmr till poker men jag lärde mig att vinna på den nivån (med rätt ok winrate) efter typ 2-3h coaching av min första coach i maj 2013. Visste ingenting om poker innan det. Du verkar ha bättre grunder än vad jag hade innan min coaching.

 

Sen vill jag också sticka ut att säga att man inte bör haka upp sig på sin totala vpip/pfr. Mycket mer relevant vad man har i alla positioner. Jag spelade typ 32/25 eller ngt sånt när jag började spela /1. Vilket inte behöver vara så dåligt kanske, men 1. Hade inte postflop skills för att spela så löst. 2. Spelade samma range i alla positioner :D..

 

Det kan således skilja sig en hel jäkla del mellan 28/23 eller vad du hade och 28/23. Försök slipa fram bra ranger för varje position, öppningsranger och stealranger. Sen får du väl se vart du hamnar. Känns rätt kasst att sträva efter en total vpip/pfr, just my two cents. Fin bb/100, gl med månaden. Skall nog bli bra detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anteee & namehere --> trevligt att ni hittat hit!:)

Håller egentligen med, men det handlar främst om att jag inte känner mig helt säker i mitt eget spel. Finns fortfarande läckor att täppa till men det gör det å andra sidan alltid... Får fundera vidare lite och se var jag landar!

 

Gorillai --> Aggressiv BRM känns inte som något för mig, dock har jag helt klart rulle för /1 i nuläget då jag hade kvar en del sedan tidigare också. Angående VPIP/PFR så var en av punkterna att förbättra avståndet mellan VPIP/PFR, och som sagt är det sen egentligen inte siffran jag är intresserad av, det var lite klumpigt uttryckt - det är precis som du säger. Rangerna ska helt klart jobbas på!

 

Känns som att det är upplagt för en hel del analys den här månaden, ska bli riktigt kul!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anteee & namehere --> trevligt att ni hittat hit!:)

Håller egentligen med, men det handlar främst om att jag inte känner mig helt säker i mitt eget spel. Finns fortfarande läckor att täppa till men det gör det å andra sidan alltid... Får fundera vidare lite och se var jag landar!

 

 

Om du inte känner dig säker, plugga! Vi alla har läckor, gäller bara göra dem färre :) Tycker inte att man ska vara rädd för att ta steget upp, speciellt inte när /1 är såpass soft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påbörjat analys och satt ihop en grundrange som jag känner mig trygg med. Insåg ganska snabbt att jag emellanåt blir lite väl bred och där försvinner en hel del blinds...

 

Hursomhelst funderade jag vidare lite och kom fram till att ge /1 ett seriöst försök under februari. Första passet idag, med rangen framför mig för att underlätta disciplin, kändes stabilt. Hittade 1BI över 1200 händer.

 

Ska se om jag kan skaka fram någon HH lite senare, men för nu undrar jag om någon vet vad det blivit för fel när HM börjar tappa händer? Har varit någon hand eller så tidigare men idag fick jag minus på ena sessionen när jag i själva verket var plus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har jag hängt på /1 i strax över en vecka nu då... Ni fick helt klart rätt, känner att motivationen bara ökar och ökar just nu - det är riktigt kul att lira poker! Att stadigt öka på tänket/analyserna ger en helt ny dimension till det hela i jmf. med när jag lirade på autopilot på FR /0,5. Finns massvis med förbättringsområden, och det finns inget som är så kul och tillfredsställande som att utvecklas...

 

Har inte hunnit analysera veckans händer som det var tänkt att söndagar skulle ägnas till, får ta det nästa vecka. Har varit lite upp och ned över den här helgen, har haft tufft med träffen samtidigt som när jag väl hittat träff/får kliva in med stark hand så lyckas de lotta in/träffa högre och plocka potten... Tror jag torskade AI mot 33 tre gånger (ett tecken?;-) )...

 

Vet att jag dessutom spelat rätt mediokert, har varvat bra spel med riktigt uselt! Framförallt var disciplinen högst bristfällig under perioder, klev in i händer jag visste att jag inte hade något att göra i osv... Tack vare det var jag nog nere runt -500 ett tag under fredagen men tog mig i kragen och jobbade tillbaka det rätt bra och lyckades till slut få till ett plus igår också så det löste sig.

 

Siktar på att lira på ordentligt över onsdag-lördag, känner mig riktigt taggad!

 

Månaden hittills:

yCVxF2n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, var ju riktigt taggad inför idag, har fått in en hel del händer men dra åt helvete vilken jävla motvind man jobbar mot... Så fruktansvärt segt, hittar inga träffar värda namnet heller...

 

Såhär har det varit typ hela dagen, så jävla roligt:

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $97.20 (97.2 bb)

BB: $206.17 (206.2 bb)

CO: $24.55 (24.6 bb)

Hero (BTN): $217.09 (217.1 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:spade: A:club:

CO calls $1, Hero raises to $4.50, SB raises to $9, 2 folds, Hero raises to $24, SB calls $15

 

Flop: ($50) 6:club: 4:diamond: J:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $25, SB raises to $73.20 and is all-in, Hero calls $48.20

 

Turn: ($196.40) 9:club: (2 players, 1 is all-in)

River: ($196.40) 8:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $196.40 pot ($4.90 rake)

Final Board: 6:club: 4:diamond: J:spade: 9:club: 8:diamond:

SB showed 9:diamond: 9:spade: and won $191.50 ($94.30 net)

Hero mucked A:spade: A:club: and lost (-$97.20 net)

[/hand_history][/converted_hand]

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $170.98 (171 bb)

CO: $161.45 (161.5 bb)

BTN: $136.56 (136.6 bb)

Hero (SB): $147.51 (147.5 bb)

BB: $36.40 (36.4 bb)

 

Preflop: Hero is SB with K:heart: K:diamond:

2 folds, BTN raises to $2, Hero raises to $5.75, BB calls $4.75, BTN calls $3.75

 

Flop: ($17.25) 4:club: 8:heart: J:club: (3 players)

Hero bets $8.62, BB raises to $30.65 and is all-in, BTN folds, Hero calls $22.03

 

Turn: ($78.55) A:heart: (2 players, 1 is all-in)

River: ($78.55) 7:heart: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $78.55 pot ($1.96 rake)

Final Board: 4:club: 8:heart: J:club: A:heart: 7:heart:

BTN mucked and lost (-$5.75 net)

Hero mucked K:heart: K:diamond: and lost (-$36.40 net)

BB showed 9:heart: 4:heart: and won $76.59 ($40.19 net)

[/hand_history][/converted_hand]

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $147.49 (147.5 bb)

BTN: $166.51 (166.5 bb)

SB: $155.33 (155.3 bb)

Hero (BB): $102.61 (102.6 bb)

MP: $77.40 (77.4 bb)

 

Preflop: Hero is BB with A:club: A:diamond:

MP raises to $2, CO calls $2, 2 folds, Hero raises to $8.50, MP calls $6.50, CO calls $6.50

 

Flop: ($26) Q:diamond: T:heart: 8:heart: (3 players)

Hero bets $19.50, MP raises to $39, CO folds, Hero raises to $94.11 and is all-in, MP calls $29.90 and is all-in

 

Turn: ($163.80) Q:heart: (2 players, 2 are all-in)

River: ($163.80) T:club: (2 players, 2 are all-in)

 

Spoiler!
Results: $163.80 pot ($4.09 rake)

Final Board: Q:diamond: T:heart: 8:heart: Q:heart: T:club:

CO mucked and lost (-$8.50 net)

Hero showed A:club: A:diamond: and won $0.00 (-$77.40 net)

MP showed J:diamond: T:diamond: and won $159.71 ($82.31 net)

 

De två sista var samma idiot... Lägger ner för idag på -345 och tar nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, var ju riktigt taggad inför idag, har fått in en hel del händer men dra åt helvete vilken jävla motvind man jobbar mot... Så fruktansvärt segt, hittar inga träffar värda namnet heller...

 

Såhär har det varit typ hela dagen, så jävla roligt:

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $97.20 (97.2 bb)

BB: $206.17 (206.2 bb)

CO: $24.55 (24.6 bb)

Hero (BTN): $217.09 (217.1 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:spade: A:club:

CO calls $1, Hero raises to $4.50, SB raises to $9, 2 folds, Hero raises to $24, SB calls $15

 

Flop: ($50) 6:club: 4:diamond: J:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $25, SB raises to $73.20 and is all-in, Hero calls $48.20

 

Turn: ($196.40) 9:club: (2 players, 1 is all-in)

River: ($196.40) 8:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $196.40 pot ($4.90 rake)

Final Board: 6:club: 4:diamond: J:spade: 9:club: 8:diamond:

SB showed 9:diamond: 9:spade: and won $191.50 ($94.30 net)

Hero mucked A:spade: A:club: and lost (-$97.20 net)

[/hand_history][/converted_hand]

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $170.98 (171 bb)

CO: $161.45 (161.5 bb)

BTN: $136.56 (136.6 bb)

Hero (SB): $147.51 (147.5 bb)

BB: $36.40 (36.4 bb)

 

Preflop: Hero is SB with K:heart: K:diamond:

2 folds, BTN raises to $2, Hero raises to $5.75, BB calls $4.75, BTN calls $3.75

 

Flop: ($17.25) 4:club: 8:heart: J:club: (3 players)

Hero bets $8.62, BB raises to $30.65 and is all-in, BTN folds, Hero calls $22.03

 

Turn: ($78.55) A:heart: (2 players, 1 is all-in)

River: ($78.55) 7:heart: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $78.55 pot ($1.96 rake)

Final Board: 4:club: 8:heart: J:club: A:heart: 7:heart:

BTN mucked and lost (-$5.75 net)

Hero mucked K:heart: K:diamond: and lost (-$36.40 net)

BB showed 9:heart: 4:heart: and won $76.59 ($40.19 net)

[/hand_history][/converted_hand]

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $147.49 (147.5 bb)

BTN: $166.51 (166.5 bb)

SB: $155.33 (155.3 bb)

Hero (BB): $102.61 (102.6 bb)

MP: $77.40 (77.4 bb)

 

Preflop: Hero is BB with A:club: A:diamond:

MP raises to $2, CO calls $2, 2 folds, Hero raises to $8.50, MP calls $6.50, CO calls $6.50

 

Flop: ($26) Q:diamond: T:heart: 8:heart: (3 players)

Hero bets $19.50, MP raises to $39, CO folds, Hero raises to $94.11 and is all-in, MP calls $29.90 and is all-in

 

Turn: ($163.80) Q:heart: (2 players, 2 are all-in)

River: ($163.80) T:club: (2 players, 2 are all-in)

 

Spoiler!
Results: $163.80 pot ($4.09 rake)

Final Board: Q:diamond: T:heart: 8:heart: Q:heart: T:club:

CO mucked and lost (-$8.50 net)

Hero showed A:club: A:diamond: and won $0.00 (-$77.40 net)

MP showed J:diamond: T:diamond: and won $159.71 ($82.31 net)

 

De två sista var samma idiot... Lägger ner för idag på -345 och tar nya tag imorgon.

 

Bit ihop, grönmarkera personen, börja dregla och köpa in igen. +EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bit ihop, grönmarkera personen, börja dregla och köpa in igen. +EV

 

Jo, men det började bli dyrt eftersom varenda jävel träffade river... Sjukt tungt för mig att backa 800 på två dagar, särskilt när det är så sjuka händer.

 

Hur som helst, tog mig samman och spelade 2,5k händer på /0,5 - krympte minuset till drygt 200 vilket jag är sjukt nöjd med.

 

Hann med att torska en till helt otrolig hand, satt med QQ, brädan kommer Q2242. Någon som vill gissa vad fi hade? 24... Alltså WTF... Så sjuka händer igår och idag så det finns inte.

 

Nåväl, fortfarande minus men bra jobb idag och jag har fortfarande fredag-lördag kvar. Kommer fortsätta på /0,5, till en början åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade tidigt ikväll då jag började känna mig trött. Veckan slutar på +200 efter att jag fått kämpa mig upp från -800. Hade ju tänkt mig något helt annat inför men å andra sidan fick jag ändå ut en hel del av det och plus är alltid plus.

 

Månaden hittills, /1 blandat med /0,5 - grotesk volym för att vara jag:

 

z49Ibww.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades med att hämta in en knapp röding igår eftermiddag så blev en schysst vecka till slut ändå! Har gått igenom en hel del händer och har väl inget skoj att visa direkt, mycket var händer som ovan och följande tilt... Märker att jag blir lite väl passiv ibland, särskilt mot fisk, vilket inte känns optimalt. Blir till att ha det i åtanke under kommande veckan. Ny vecka, nya möjligheter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt riktigt trögt på /1, har inget som helst flyt med mig. Fisken hittar otrolig träff alternativt sitter med typ QQ/KK/AA varje gång jag hittar något starkt. Sjukt irriterande, ffa. när man ser hur övriga runt bordet cashar in med typ vad som helst...

 

Knappt 4bb/100 hittills den här månaden, inte speciellt upphetsande... Nåväl, nya tag imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt riktigt trögt på /1, har inget som helst flyt med mig. Fisken hittar otrolig träff alternativt sitter med typ QQ/KK/AA varje gång jag hittar något starkt. Sjukt irriterande, ffa. när man ser hur övriga runt bordet cashar in med typ vad som helst...

 

Knappt 4bb/100 hittills den här månaden, inte speciellt upphetsande... Nåväl, nya tag imorgon!

 

Posta händerna så kan vi ge kritik.

Som "nybörjare" (antar det eftersom du är ny på forumet samt lirar /1) så är det lätt att överspela QQ+.

 

Alla har varit där någon gång och postar du händerna kanske du lär dig något nytt (= det är absolut bästa sättet att utvecklas imo, genom att diskutera händer med "bättre" spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men de här händerna är såna puckohänder. Har inte HM just nu men ena ikväll, sitter en lirare och spelar 80% av händerna, bettar hejvilt med allt men framförallt med inget... Så träffar jag knekt med KJ på bräda som typ 58J. Han pottar som vanligt hela vägen, turn och river gör ingen större skillnad. Bara det att 10ggr i rad innan så satt han i det här läget med typ par i femmor/åttor/ingenting/på sin höjd usel knekt, men just den här gången satt han förstås med QQ. Det var 90bb det...

 

Liknande situationer har uppstått flera gånger den här månaden, och det blir dyrt. Kanske är så att jag spelar för passivt mot de här typerna, men samtidigt vill man ju inte förlora värde... Och så har vi ju förstås händerna likt de på sidan innan. Vettefan, kanske får ta och tighta till det mer och öka på aggressiviteten i de här lägena. Vinner ju hellre mindre än förlorar stort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har ännu en månad nått sitt slut. Det har varit ömsom vin, ömsom vatten - många frustrerande perioder.

 

Februari:

8hFMzcD.jpg

 

4bb/100 över 11k händer på /1

28bb/100 över 20k händer på /0,5

 

Som synes blev det inte fullt fokus på /1, det var fruktansvärt frustrerande och jag fick lite lätt panik över att inte nå schysst plus --> gick ner på /0,5. Motivationsdipp under sista delen av månaden, blev inte alls så mycket spel som det var tänkt. Klev på igen ikväll och springer rätt in i den här liraren:

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $210.42 (210.4 bb)

Hero (SB): $110.73 (110.7 bb)

BB: $197.58 (197.6 bb)

CO: $276.44 (276.4 bb)

 

Preflop: Hero is SB with K:spade: A:club:

CO folds, BTN raises to $6, Hero raises to $15.75, BB folds, BTN calls $9.75

 

Flop: ($32.50) 9:heart: 9:spade: A:spade: (2 players)

Hero bets $16.25, BTN raises to $39.50, Hero raises to $94.98 and is all-in, BTN calls $55.48

 

Turn: ($222.46) Q:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($222.46) 2:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $222.46 pot ($5.56 rake)

Final Board: 9:heart: 9:spade: A:spade: Q:spade: 2:diamond:

BTN showed 3:club: 9:club: and won $216.90 ($106.17 net)

Hero showed K:spade: A:club: and lost (-$110.73 net)

serious.jpg

 

Kommande månad blir det förmodligen inte bli alltför mycket spel, en hel del plugg som ska fixas samtidigt som jag kommit igång ordentligt med träningen. Siktar in mig på april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timme idag, lite händer:

 

Size på river, känns den OK?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $124.93 (124.9 bb)

CO: $102.54 (102.5 bb)

Hero (BTN): $119.16 (119.2 bb)

SB: $165.52 (165.5 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 5:diamond: A:diamond:

CO folds, Hero raises to $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 8:diamond: K:diamond: 6:spade: (3 players)

SB bets $6, BB calls $6, Hero calls $6

 

Turn: ($28.50) T:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $5, Hero calls $5, SB calls $5

 

River: ($43.50) 5:spade: (3 players)

SB checks, BB bets $10, Hero raises to $33, SB folds, BB calls $23

 

Spoiler!
Results: $109.50 pot ($2.73 rake)

Final Board: 8:diamond: K:diamond: 6:spade: T:diamond: 5:spade:

BB mucked and lost (-$47.50 net)

Hero showed 5:diamond: A:diamond: and won $106.77 ($59.27 net)

SB mucked and lost (-$14.50 net)

 

Nöja sig med syn eller alles in? Står ju garanterat mot antingen nöt eller bluff, men hur stor är chansen att han skulle sitta med färgen i det här läget... Samtidigt vore det inte första gången det hände.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $212.57 (212.6 bb)

BB: $273.49 (273.5 bb)

MP: $40.21 (40.2 bb)

CO: $175.27 (175.3 bb)

Hero (BTN): $175.57 (175.6 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 8:diamond: T:diamond:

MP raises to $2.87, CO calls $2.87, Hero calls $2.87, 2 folds

 

Flop: ($10.11) 7:heart: 9:spade: 4:diamond: (3 players)

MP checks, CO bets $5.05, Hero calls $5.05, MP folds

 

Turn: ($20.21) K:diamond: (2 players)

CO bets $10.10, Hero calls $10.10

 

River: ($40.41) Q:diamond: (2 players)

CO checks, Hero bets $12, CO raises to $82, Hero?

 

 

Aggro fiende som jag stött på tidigare, gör en del flummiga grejer till och från. Rätt ofta bluff/semibluff, öppnar hyfsat brett från knappen vad jag sett. Vad gör jag här, egentligen? Drar jag ett bet eller checkar och han ställer in känns det ju uruselt. Blir det fel på turn kanske? Å andra sidan, känns ju nästan som att han sitter med JJ+ alternativt typ KQ och med tanke på den generella aggressiviteten kan det nog vara rätt ändå... Men vad gör jag på river?

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $191 (191 bb)

CO: $239.17 (239.2 bb)

BTN: $200 (200 bb)

SB: $101.68 (101.7 bb)

 

Preflop: Hero is BB with A:spade: 9:diamond:

CO folds, BTN raises to $3, SB folds, Hero calls $2

 

Flop: ($6.50) 9:spade: 2:heart: 5:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $4.87, Hero raises to $12.99, BTN raises to $29.15, Hero calls $16.16

 

Turn: ($64.80) A:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $39.75, Hero calls $39.75

 

River: ($144.30) K:club: (2 players)

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...