Gå till innehåll

All-in pf mot chipleadern


Recommended Posts

DJUPET (Vanlig/ Turnering)

Texas Hold'em No Limit 400.00/800.00

 

*** Spelarplatser ***

 

Plats 1: helleman (19934.00)

Plats 2: Varg88 (8090.00)

Plats 3: F-bett (8240.00)

Plats 4: HERO (16060.00)

Plats 5: The-legend (25420.00)

Plats 6: (Tom)

Plats 7: gl_hf (38628.00)

Plats 8: Malino (13643.00)

Plats 9: BabyJesus (8520.00)

Plats 10: bobban1 (10638.00)

 

 

*** Spelarstatus ***

 

HERO är Givare

The-legend Lilla M 400.00

gl_hf Stora M 800.00

 

 

** Giv **

 

helleman [N/A, N/A]

Varg88 [N/A, N/A]

F-bett [N/A, N/A]

HERO [Er, Dk]

The-legend [N/A, N/A]

gl_hf [N/A, N/A]

Malino [N/A, N/A]

BabyJesus [N/A, N/A]

bobban1 [N/A, N/A]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

 

Malino Lägger sig

BabyJesus Lägger sig

bobban1 Lägger sig

helleman Lägger sig

Varg88 Lägger sig

F-bett Lägger sig

HERO Höj till 1600.00

The-legend Lägger sig

gl_hf All-In 38628.00

HERO ???

 

FI är turneringens chipleader. Jag är 8/27 (bubblan 15).

Jag har ingen read på FI då han precis har flyttats till vårat bord, men har sett att han varit med i ett par potter utan något allt för konstigt spel.

Blindsen är några minuter från att bli 500/1000.

 

Rent spontant känns ett 3-bet att hans range ligger någonstans mellan 99-AA, AJ-AK, KQ-KJ och kanske A10. Jag dominerar alltså i detta fall AJ, A10 och KJ. Flippar mot 99-JJ och KJ. Är dominerad av AK, QQ, KK och AA, men varken KK eller AA känns troliga, då han förmodligen vill få maximal betalt av dessa och förmodligen 3-bettar dessa. Jag personligen tycker att det aldrig känns aldrig bra att få in hela stacken mot chipleadern pf i detta läge.

 

 

Och andra sidan sitter jag med 18 BB om jag foldar och kommer snart ha 15 BB.

 

Vad skulle ni gjort? Är jag för tight om jag foldar denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag rätt nitig och AQ ligger på gränsen till vad jag är bekväm med att få in det med 20bb, hade ni suttit i andra positioner (typ tidig å mitten) hade jag kunnat överväga fold men knapp vs bb så är det enkel syn.

 

Jo jag är en rätt så nitig spelare har jag insett, jobbar med att försöka öppna upp mitt spel. Vilken range sätter du han på då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla pp (ställer förmodligen inte de som dominerar dig dock), A8+(egentligen alla A men övervikt åt de bättre) och lite random händer utöver det.

 

Ok jag var också inne på ett par lägre pockets som 66-88, men visste inte hur mycket sämre Ax han kunde tänkas ha.

 

Well well, kan avslöja resultatet nu då jag fått veta det jag ville.

Jag hade bestämt mig för att 4-betta all-in om han 3-bettade, blev lite tagen på sängen av hans all-in. Jag synade efter fundera ett tag och han visade upp AK, gissar att det bara är varians man får acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter man att han någorlunda bra, så skulle jag vidga hans range till de flesta Ax kombos, ner till J10s nånstans. På det kommer alla pp så här fistpumpsynar jag alla dagar i veckan. Generellt vill folk med för starka händer induca dig här så några QQ-AA lär du typ aldrig se

 

Jo lite så jag tänker också såhär efteråt, AA, KK eller QQ är nog troligaste att möta en 3-bet eller flatcalla för att ge sken av svaghet. Den enda handen som är bättre och verkar troligen är ju just AK, men det är ju en hand av alla andra möjliga, så måste ju vara snapcall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runka under bordet, fistpumpa skärmen och syna.

Han kommer ju inducea alla nöthänder. Vet att spelet är lite annorlunda och tightare på svs mot andra siter så man får nog tighta till synrangerna lite.. Såg även att det inte var ante? vilket gör att blir ännu tightare ranger/spel.

 

På svs så raisesynar jag av AA-88 och AT+ iaf.

 

Mvh/ back på svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svs vill jag nästan folda AQ där, på PS/liknande vill man ju typ syna av med alla A och en hel del Kx nästan, SvS och bli 3bettad i turrar = hata livet om man inte har AA

 

edit: det menat ska de såklart in men är väl varken överlycklig att få in de o tror inte jag leder så ofta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, SVS är retarderat passivt pre. Folk synar ju för fan lösare än de pushar, så när de väl visar upp aggression är det ju extremt mycket par och höga Ax i deras range. Alltså för stark range för att AQ ska vara tillräcklig anledning att wanka under bordet.

 

Jag synar nog oftare här för man har en föreställning om att det är för LOL att raise-folda AQ. :D Inte för att det ger en mest pengar? Är ju inga antes + normala blindshöjningar och ofta värde i denna turnering, så nog ska det finnas bättre tillfällen än att gå upp mot CL här utan reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svs vill jag nästan folda AQ där, på PS/liknande vill man ju typ syna av med alla A och en hel del Kx nästan, SvS och bli 3bettad i turrar = hata livet om man inte har AA

 

edit: det menat ska de såklart in men är väl varken överlycklig att få in de o tror inte jag leder så ofta :)

 

Då vill ändå få in degen när du inte tror att du leder? Makes no sense..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror är ju en jädra skillnad på vad man bör göra, kan hata livet när man får in AA pre mot någon som springer bolt, likväl ska de in?

 

Men då är du ju medveten om att du leder. AQ handen är ett litet annat scenario. Därför är jag lite förvånad över att du vill få in det när du tror att vi inte leder här speciellt ofta.

 

Säger inte att det är en fold men argumentet för syn var aningen konstigt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är du ju medveten om att du leder. AQ handen är ett litet annat scenario. Därför är jag lite förvånad över att du vill få in det när du tror att vi inte leder här speciellt ofta.

 

Säger inte att det är en fold men argumentet för syn var aningen konstigt bara.

 

Om man vet att den andra killen har otroligt mycket tur så leder man ju inte riktigt ändå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...