Gå till innehåll

icehole lirar 0.25/0.50 NL


icehole

Recommended Posts

Tjena!

 

Dags att starta en dagbok. Främst för att ha känslan av att det finns folk som "bevakar" en, och om man skulle tilta skulle man behöva "förklara sig" på forumet vad man gjort. Alltså som säkerhet.

 

Kommer lira 0.25/0.50 NL shorthanded

 

Börjar med $615 dollar

 

Målet är att sakta bygga en rulle (vad annars)

 

Återkommer med resultat och senare HH ibland

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag skulle vilja diskutera. Pallar inte lägga upp på snyggt sätt:

 

Får AQo

 

Första man foldar, nästa bettar $1. Vet inte vad det ska betyda kan ju ha vadsomhelst på dessa låga limits. Bestämmer mig för att endast syna då jag är ur position. En till synar.

 

Floppen kommer AQT regnbåge. Sweeet tänker jag, funderar lite över stegemöjligheterna men tror knappast han floppat den. Som bäst ett drag med 4 outs.

 

Han bettar $2, jag höjjer till $4, tomten ligger och fi synar $2.

 

Turn kommer skitkort, jag bettar halva potten han synar fort som fan. Jag tror jag har honom, har satt honom på A med sämre kicker nu

 

River är 2a också ointressant enligt mig just nu. Jag bettar pot och får blixtsyn. Killen sitter på QQ och tar mina top två par

 

 

Vad tycker ni? Skulle jag spelat annorlunda? trodde jag hade den. Han blixtsynade vilket givetvis gjorde mig nervös men jag hade två par och trodde han hade A sämre kicker.

 

Nu efterhand är jag glad att han inte höjde, antar att det beror på att jag betade ganska bra när det fanns stegchans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag skulle vilja diskutera. Pallar inte lägga upp på snyggt sätt:

 

Får AQo

 

Första man foldar, nästa bettar $1. Vet inte vad det ska betyda kan ju ha vadsomhelst på dessa låga limits. Bestämmer mig för att endast syna då jag är ur position. En till synar.

Vadå ur position? Du har väl position på han som höjer? Eller sitter du med blindarna? Du bör/måste du höja honom för att få mer info. Hans miniraise preflop kan ju som du säger betyda vad som helst. Höj upp till $4 är lagom. Får du omslag då av honom skall du nog överväga fold, då du sannolikt är uppe mot högt pp eller AK, men du har iallafall kommit undan billigt.

Floppen kommer AQT regnbåge. Sweeet tänker jag, funderar lite över stegemöjligheterna men tror knappast han floppat den. Som bäst ett drag med 4 outs.

 

Han bettar $2, jag höjjer till $4, tomten ligger och fi synar $2.

Varför minihöjer du honom bara? Du ger honom alla odds i världen för att dra in sin stege eller liknande. Sen är ju KJ ingen ovanlig hand på dessa nivåer av spelare som höjer i tidig position. Nej höj rejält istället för att verkligen se var du står.

 

Turn kommer skitkort, jag bettar halva potten han synar fort som fan. Jag tror jag har honom, har satt honom på A med sämre kicker nu

 

River är 2a också ointressant enligt mig just nu. Jag bettar pot och får blixtsyn. Killen sitter på QQ och tar mina top två par

 

Jag hade nog checkat river när jag blivit nersynad hela vägen, kanske möjligtvis valuebetat drygt halvpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...