mrNOOB Postad 22 November , 2013 Rapport Postad 22 November , 2013 Skulle vilja fråga er hur det kommer sig att ni stängt min annons? Jag kan ta mer utförliga bilder på kvitto och annat där det BOKSTAVLIGT står att det är försäkringsärende, inget återköp som betalats ut, datum m.m kan jag visa i kvittot dock gömmer jag kortnr o annat då det inte är "personligt" presentkort utan ett kort med en kod vilket säkerligen kan användas utav person i fel händer. Tycker det är förjävligt att folk skall lägga det onda ögat till o anklaga folk för att kontot råkar vara nytt? Jag erbjuder mig att träffas på en elgiganten butik där ni får det giltighetsförklarat tillsammans med mig? Förklara för mig : 1. Vad är det som inte är legit i min annons? 2. På vilket sätt skulle person riskera att bli lurad då vi träffas på ett elgiganten och överlåter kortet till köparen? 3. Hur kommer det sig att folk tror så illa om en människa för att kontot råkar vara nytt? Det är idioti på högnivå när administratörer går in o beter sig som små barnrumpor Citera
mrNOOB Postad 22 November , 2013 Författare Rapport Postad 22 November , 2013 Skärp dig plz Hej inget skärp mig? Regler skall vara samma för ALLA och bara för att man är ny på en sida så skall man inte knytas till de sämre personerna.... Citera
bollen88 Postad 22 November , 2013 Rapport Postad 22 November , 2013 Skulle vilja fråga er hur det kommer sig att ni stängt min annons? Jag kan ta mer utförliga bilder på kvitto och annat där det BOKSTAVLIGT står att det är försäkringsärende, inget återköp som betalats ut, datum m.m kan jag visa i kvittot dock gömmer jag kortnr o annat då det inte är "personligt" presentkort utan ett kort med en kod vilket säkerligen kan användas utav person i fel händer. Tycker det är förjävligt att folk skall lägga det onda ögat till o anklaga folk för att kontot råkar vara nytt? Jag erbjuder mig att träffas på en elgiganten butik där ni får det giltighetsförklarat tillsammans med mig? Förklara för mig : 1. Vad är det som inte är legit i min annons? 2. På vilket sätt skulle person riskera att bli lurad då vi träffas på ett elgiganten och överlåter kortet till köparen? 3. Hur kommer det sig att folk tror så illa om en människa för att kontot råkar vara nytt? Det är idioti på högnivå när administratörer går in o beter sig som små barnrumpor +1, Om denna typ av byte skall förbjudas här på pokerforum borde skrill pengaöverföringar med förbjudas, samt även lån som folk tidigare ansökt om. Som att få låna 150 dollar, och betala tillbaka 200 dolls i slutet av månaden. Just saying, lycka till med bytet grabben! Citera
mrNOOB Postad 22 November , 2013 Författare Rapport Postad 22 November , 2013 +1,Om denna typ av byte skall förbjudas här på pokerforum borde skrill pengaöverföringar med förbjudas, samt även lån som folk tidigare ansökt om. Som att få låna 150 dollar, och betala tillbaka 200 dolls i slutet av månaden. Just saying, lycka till med bytet grabben! Tackar så mycket bollen88. Jo varför skulle den här sorten av affär förbjudas här på forumet då det säljes och bytes otroligt mycket mer "OSÄKRA" grejer här? Jag har ALLT som kan försäkra för dig som köpare att det är giltigt vilket också personalen bakom kassan vid möte på elgiganten butik kan göra? Citera
Jackwilshere Postad 22 November , 2013 Rapport Postad 22 November , 2013 +1,Om denna typ av byte skall förbjudas här på pokerforum borde skrill pengaöverföringar med förbjudas, samt även lån som folk tidigare ansökt om. Som att få låna 150 dollar, och betala tillbaka 200 dolls i slutet av månaden. Just saying, lycka till med bytet grabben! Och din del är vad? 10%? Citera
valterego Postad 22 November , 2013 Rapport Postad 22 November , 2013 Efter intern överläggning har vi kommit fram till att man för att få starta tråd på köp- och säljdelen i forumet ska man ha varit medlem i minst tre månader. Vi tycker att köp- och sälj är en viktig funktion för våra medlemmar, men det finns inget självändamål att ickemedlemmar ska starta konto för att sälja saker här då det primärt är ett pokerforum. Vi tror också att risken för scam minskar på detta sätt. Vi vill också påpeka att all köp- och sälj sker på egen risk. Jag öppnar denna tråd igen och flyttar den till "Om poker.se och pokerforum.nu" Citera
mrNOOB Postad 22 November , 2013 Författare Rapport Postad 22 November , 2013 Efter intern överläggning har vi kommit fram till att man för att få starta tråd på köp- och säljdelen i forumet ska man ha varit medlem i minst tre månader. Vi tycker att köp- och sälj är en viktig funktion för våra medlemmar, men det finns inget självändamål att ickemedlemmar ska starta konto för att sälja saker här då det primärt är ett pokerforum. Vi tror också att risken för scam minskar på detta sätt. Vi vill också påpeka att all köp- och sälj sker på egen risk. Jag öppnar denna tråd igen och flyttar den till "Om poker.se och pokerforum.nu" Hmm, tycker att du kan öppna min försäljningstråd då den nya regeln uppstod efter att jag skapat tråden eller hur?... Jag har ju alla stärkelser för att köparen skall bli nöjd, inget o vara orolig över?? Vi träffas ju o pratar med personal på Elgiganten tillsammans? Citera
valterego Postad 22 November , 2013 Rapport Postad 22 November , 2013 Hmm, tycker att du kan öppna min försäljningstråd då den nya regeln uppstod efter att jag skapat tråden eller hur?... Jag har ju alla stärkelser för att köparen skall bli nöjd, inget o vara orolig över?? Vi träffas ju o pratar med personal på Elgiganten tillsammans? Tyvärr, regeln gäller även i ditt fall, våra argument kvarstår även fast du öppnade tråden innan vi gjorde om regeln. Citera
mrNOOB Postad 22 November , 2013 Författare Rapport Postad 22 November , 2013 Jo men då verkar det inte vara bättre än att administratörerna på den här sidan är lika röttna där uppe som folket som drar alla efter en kant? Är ju inte direkt så att ni administratörer följer dom fastsittande reglerna utan skapar era egna efter ert beteende och ert agerande... hmm oerfarna ? Jo låt de inte sägas mer blir så jävla synligt då... Citera
mrNOOB Postad 22 November , 2013 Författare Rapport Postad 22 November , 2013 Skulle också uppskatta att slippa en massa försvar ifrån er sida som administratörer nu eller någon borttagning utav mitt konto tack... Det är ganska uppenbart att ni tror ni är personerna som styr forumet vilket enligt mig inte stämmer? Personerna som styr forumet är de personer med vett innanför pannbenet som vet hur man skriver, vad man skriver och vad man inte skriver för att hålla allt städat?! Ni kör ert race och ändrar reglerna därefter.. Citera
highbury90 Postad 23 November , 2013 Rapport Postad 23 November , 2013 Förstår att du akut behöver pengar, men tror tyvärr inte att det ökar din trovärdighet/chans att få presentkortet sålt genom att så desperat försöka få din affär legitim. Citera
mr-flow Postad 23 November , 2013 Rapport Postad 23 November , 2013 mrNOOB/moderkaaka, ingen som inte hatar pengar skullle köpa ditt presentkort efter att flera personer gått in i tråden och sagt att du kan få tillbaka ditt fulla belopp men du kan tänka dig att sälja det för 2,5k ish mindre än vad det är värt. Sen är det orimlig att du MÅSTE ha 14k men skiter i 2,5k bara för att det går att överlåta ett presentkort. Allt det här förstår du dock själv och du nu går du över till att endast försvara din rätt att starta trådar som ny användare. Detta skriker panik/scam/vidrighet, eftersom du inte sakligt kunde försvara varför du säljer presentkortet utan istället väljer offerrollen. Tja SD! Här sitter jag och tipsar scammare hur scammare ska göra i framtiden.. Citera
mrNOOB Postad 23 November , 2013 Författare Rapport Postad 23 November , 2013 mrNOOB/moderkaaka, ingen som inte hatar pengar skullle köpa ditt presentkort efter att flera personer gått in i tråden och sagt att du kan få tillbaka ditt fulla belopp men du kan tänka dig att sälja det för 2,5k ish mindre än vad det är värt. Sen är det orimlig att du MÅSTE ha 14k men skiter i 2,5k bara för att det går att överlåta ett presentkort. Allt det här förstår du dock själv och du nu går du över till att endast försvara din rätt att starta trådar som ny användare. Detta skriker panik/scam/vidrighet, eftersom du inte sakligt kunde försvara varför du säljer presentkortet utan istället väljer offerrollen. Tja SD! Här sitter jag och tipsar scammare hur scammare ska göra i framtiden.. moderkaaka? Vad menar du med det??? Jag säger ju att jag igår varit inne i Skövde för att fråga elgiganten om jag kunde lösa in kortet vilket INTE stämde.. Några 100 lappar, 1 - 2000 hadde gått bra o lösa men 17.000 är väldigt mycket pengar och därav vill dem inte det. jag säger ju att jag träffar köparen på elgiganten, han köper det han skall ha för det och ger mig pengarna när vi gått ur butik, kortet använt, han har fått sitt till rabatt och jag får mina pengar? Vafan är det som folk misstror ???? Ring till Carlos/Carlito på Elgiganten Skövde o fråga ifall där var en kille som ville fråga om han kunde växla in sitt presentkort emot pengar så får du se? Folk borde sluta döma och ärligt ta reda på fullfakta innan dem öppnar sina ovetandes käftar, jävla irriterande sådant här Citera
mr-flow Postad 23 November , 2013 Rapport Postad 23 November , 2013 Jag ber om ursäkt för den något för simpla skämtet/förolämpningen om moderkaka. Kl var 4 och borde inte tagit upp datorn, är dessutom för trött för att läsa igenom mina egna formuleringar och förstå dom. Moderkaka sålde presentkort till spotify för sjuka underpriser och dessa var köpta med stulet visa(iirc). Men du måste ju förstå själv att det blinkar en del varningslampor pga allt som alla tidigare tagit upp? Och att folk ifrågasätter dig när du säljer något för 14 300 får du helt enkelt köpa. Det är så internet funkar, scammandet blir alldeles för lätt annars. Citera
Recommended Posts