Gå till innehåll

Mac vs PC


MuCkMyL1f3

Recommended Posts

Letar ny dator för fullt, är sugen på att ta klivet från PC (vaio) till Macbook.

 

Hur funkar det pokermässigt med Holdem manager och klienter osv?

Kommer det dyka upp några problem?

 

Väljer lite mellan denna

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/MACAIRMD760SA/macbook-air-13-3-md760?scid=PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB

 

och denna

 

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/SVF15A1M2ES/sony-vaio-fit15-premium-15-5-barbar-dator-silver?scid=PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB

 

pros and cons?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja byt för fan!

Jag kör själv endast Apple nu förtiden och kör MBP 13" och 27" imacen.

 

Om du nu måste ha HM så får du skaffa ett program så du kan installera Windows och köra samtidigt. Jag kör Parallels Desktop som kostar typ 65$, går att fixa gratis via tpb osv.

 

De gör att du får upp en "ruta" med Windows X som du kan göra om till fullskärm eller så kan du köra "coherance mode" vilket gör att Windows kör i bakgrunden och windowsprogammen flyter in i MacOs.

 

Jag har inte upplevt några problem alls!

 

Once you go Mac you never go back ;---)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja byt för fan!

Jag kör själv endast Apple nu förtiden och kör MBP 13" och 27" imacen.

 

Om du nu måste ha HM så får du skaffa ett program så du kan installera Windows och köra samtidigt. Jag kör Parallels Desktop som kostar typ 65$, går att fixa gratis via tpb osv.

 

De gör att du får upp en "ruta" med Windows X som du kan göra om till fullskärm eller så kan du köra "coherance mode" vilket gör att Windows kör i bakgrunden och windowsprogammen flyter in i MacOs.

 

Jag har inte upplevt några problem alls!

 

Once you go Mac you never go back ;---)

 

This eller bootcamp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambon sitter med en Vaio. ca två år gammal, den är i princip slut.

Själv kör jag Macbook pro sedan 2,5 år och skulle aldrig gå tlllbaka till Win

 

Precis som Biffen kör jag med Parallels, och då nästan enbart i coherence läge, grymt nöjd.

Jag märker överhuvudtaget inte att det snurrar i bakgrunden.

 

De flesta saiter har nu macklinter, med några undantag. Problemet är som sagts HM. Med det går att lösa det mesta. Dock hittar inte HM alla saiter per automatik. Vissa hittar inte jag/Hm alls, fan vet varför. Vissa hittar jag men får inte att fungera, ex Bwin/party. Fan vet varför.

Så enklast är nog om man är beroende av HM och hud att köra samtliga klienter och HM i Win miljö

Men trots det skulle jag aldrig tveka. MAC ftw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambon sitter med en Vaio. ca två år gammal, den är i princip slut.

 

Lol vad har ni gjort med den då? Min Vaio är snart 4år och den funkar fortfarande perfekt. Ibland blir man ju sugen på att byta, men har inget problem med den jag har och prestandan är fortfarande mer än tillräcklig för mina behov.

 

Så tvivlar på en 2år gammal vaio kan vara slut om ni inte har kastat den i marken några gånger. :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja fläkttdjävel låter extremt mycket.

Emellanåt tycker den det är kul att inte starta, eller att random starta om.

Den är allmänt seg.

Jag har kört hårdvarutest, sambon har kört ett antal virus/malver test, men den är ren.

Jag vet att du har en miata :D Därav köpet av sambons. Jag litar på dig min vän :D Jag tom köpte kaffe maskin på din inrådan. Alla vet hur viktigt det är med gott kaffe.

Men Vaio? Nope never again

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en ca 4 årig vaio själv som faktiskt funkar rätt bra förutom att det är 0.4 sekunders batteritid på den samt att laddaren glappar så ibland snapdör datorn utan förvarning om man råkat komma åt sladden :)

 

Men känns inte som MAC har nån nackdel egentligen + att dom är extremt snygga och mer eller mindre gör ett bra jobb som inredningsdetalj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja fläkttdjävel låter extremt mycket.

Emellanåt tycker den det är kul att inte starta, eller att random starta om.

Den är allmänt seg.

Jag har kört hårdvarutest, sambon har kört ett antal virus/malver test, men den är ren.

Jag vet att du har en miata :D Därav köpet av sambons. Jag litar på dig min vän :D Jag tom köpte kaffe maskin på din inrådan. Alla vet hur viktigt det är med gott kaffe.

Men Vaio? Nope never again

 

Men det där testet då allt försvinner från datorn, har du testat det testet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Det testet är utfört :)

Rensad och återställd, först via den inbyggda återställningen, och senare med skivorna. Däremot är det testet med en ren clean installation av bara Win inte gjord.

 

Men för att avsluta diskussionen om Vaion.

Jag är Applenörd, en gång Apple alltid Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...