Gå till innehåll

Pre och flop beslut $22 mtt


Recommended Posts

Hej!

 

Har tagit upp spelet lite igen och känner mig lite tveksam i vissa beslut. I handen nedan känns det rätt givet att han höjer på detta viset med en ganska smal range. Hur ska jag göra pre flop och som spelat ska jag syna eller folda efter flopp?

 

PokerStars hand #105542852586: Turnering #800659284, $20+$2 USD Holdem No limit - Nivå IX (75/150) - 2013-10-15 19:32:46 CET [2013-10-15 13:32:46 ET]

Bord '800659284 306' 9-max Plats #8 har knappen

Plats 1: Knightsgeee (3426 i marker)

Plats 2: Datobbz (3575 i marker)

Plats 3: M.CANIBAL (2299 i marker)

Plats 4: gogubbe (9210 i marker)

Plats 5: Bequipe (2190 i marker)

Plats 6: olet600 (3880 i marker)

Plats 7: gett5 (5300 i marker)

Plats 8: giwrgos13 (2715 i marker)

Plats 9: TeamDyson (8995 i marker)

Knightsgeee: lägger ante 20

Datobbz: lägger ante 20

M.CANIBAL: lägger ante 20

gogubbe: lägger ante 20

Bequipe: lägger ante 20

olet600: lägger ante 20

gett5: lägger ante 20

giwrgos13: lägger ante 20

TeamDyson: lägger ante 20

TeamDyson: lägger small blind 75

Knightsgeee: lägger big blind 150

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Datobbz [Qh Ah]

Datobbz: raise 195 till 345

M.CANIBAL: fold

gogubbe: call 345

Bequipe: fold

olet600: call 345

gett5: fold

giwrgos13: fold

TeamDyson: raise 855 till 1200

Knightsgeee: fold

Datobbz: call 855

gogubbe: call 855

olet600: call 855

*** FLOPP *** [8d 9h Qc]

TeamDyson: bet 7775 och är all-in

Datobbz: ???

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aldrig tagit syn med AQ med dem stackarna pre, antingen får du dega pre på hans raise eller vika, men när du tar den synen och får den floppen finns det inget som heter vika med Q hög flopp...

För när du tar den synen så måste du ju tro att träff på A eller Q tar din hand i ledning, annars ska du ju folda direkt preflopp om du tror du ligger efter, hoppas du förstår vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aldrig tagit syn med AQ med dem stackarna pre, antingen får du dega pre på hans raise eller vika, men när du tar den synen och får den floppen finns det inget som heter vika med Q hög flopp...

För när du tar den synen så måste du ju tro att träff på A eller Q tar din hand i ledning, annars ska du ju folda direkt preflopp om du tror du ligger efter, hoppas du förstår vad jag menar!

 

Håller med dig fullt ut... Typiskt tveksamt spel från min sida efter långt uppehåll. Så gjorde jag ej för 3 år sen :) Tackar för tipset och naturligtvis förstår jag vad du menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ett tips som även jag måste bli bättre på, är att när man inte riktigt vet vad man ska göra direkt ta timebanken och tänk igenom handen/spelare/stackar/situationen så kommer du oftast komma fram till det bästa beslutet.

 

väldigt lätt online att göra förhastade beslut när det går så fort som det gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enormt fiskigt av dig att syna där pre måste jag säga. Håller inte med om att han behöver ha en särskilt smal range där heller. Känns tvärtom som en perfekt spot för honom att squueza från sb med den actionen innan. Med 22bb är detta en given shove tycker jag, trots avsaknaden av FE. Det är väldigt få gånger vi är dominerade i denna spot.

 

Gl med pokern :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enormt fiskigt av dig att syna där pre måste jag säga. Håller inte med om att han behöver ha en särskilt smal range där heller. Känns tvärtom som en perfekt spot för honom att squueza från sb med den actionen innan. Med 22bb är detta en given shove tycker jag, trots avsaknaden av FE. Det är väldigt få gånger vi är dominerade i denna spot.

 

Gl med pokern :-)

 

Skulle vara kul att höra vilken range du ger honom för att motivera deg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar med att han har QQ-AA+AK (händerna vi är dominerade av ca 20% av gångerna i denna spot). Men det är mer en gissning baserad på egen erfarenhet eftersom du inte har VPIP eller 3-bets% på spelaren.

 

Jag är ibland mer rädd att spelaren i seat 4 har valt att flatta en stark hand pre där, vilket han gör relativt ofta om han är en bra spelare.

 

Är turneringen av långsammare stuktur kan det finnas argument för att folda för att hitta en bättre spot lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...