Gå till innehåll

2nd nötflush i MW pot


Recommended Posts

River måste vi såklart värdebetta. Foldar vi mot omslag? nästan 100bb att syna

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k16.53 (VPIP: 64.66, PFR: 18.80, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 137)

BB: k80.00

UTG: k437.66 (VPIP: 24.17, PFR: 17.64, 3Bet Preflop: 4.12, Hands: 741)

Hero (CO): k380.25

BTN: k238.48 (VPIP: 66.67, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: A:club:

 

fold, Hero raises to k5.75, BTN calls k5.75, SB calls k4.75, fold

 

Flop: (k19.25, 3 players) K:heart: 3:diamond: 9:diamond:

SB bets k10.78 and is all-in, Hero raises to k25.56, BTN calls k25.56

 

Turn: (k81.15, 3 players) 7:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k81.15, 3 players) 6:diamond:

Hero bets k48.00, BTN raises to k207.17 and is all-in, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River måste vi såklart värdebetta. Foldar vi mot omslag? nästan 100bb att syna

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k16.53 (VPIP: 64.66, PFR: 18.80, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 137)

BB: k80.00

UTG: k437.66 (VPIP: 24.17, PFR: 17.64, 3Bet Preflop: 4.12, Hands: 741)

Hero (CO): k380.25

BTN: k238.48 (VPIP: 66.67, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: A:club:

 

fold, Hero raises to k5.75, BTN calls k5.75, SB calls k4.75, fold

 

Flop: (k19.25, 3 players) K:heart: 3:diamond: 9:diamond:

SB bets k10.78 and is all-in, Hero raises to k25.56, BTN calls k25.56

 

Turn: (k81.15, 3 players) 7:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k81.15, 3 players) 6:diamond:

Hero bets k48.00, BTN raises to k207.17 and is all-in, Hero???

 

Bet/fold är fint tycker jag, folk har ju alltid nuts här. Är ju så jävla sällan, men någon gång på tusen kommer han ju dyka upp här med någon absurd hand. Jag sizar gärna river lite mindre just för jag vill att han ska syna väldigt light och vi kommer alltid ändå folda mot alla omslag. Halvpott eller mindre till och med. Så tänker jag iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet/fold är fint tycker jag, folk har ju alltid nuts här. Är ju så jävla sällan, men någon gång på tusen kommer han ju dyka upp här med någon absurd hand. Jag sizar gärna river lite mindre just för jag vill att han ska syna väldigt light och vi kommer alltid ändå folda mot alla omslag. Halvpott eller mindre till och med. Så tänker jag iaf :)

 

+1, sällan han bluffar här. AKo med A:d: är också superbra checkback på turn, så stor risk att han har den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med er! Jag hittade dock syn, troligtvis -ev i längden (knappt några händer på spelaren men fisk obv) då nutsen kommer dyka upp för ofta för att jag ska vara profit på bluffarna/sämre färger. Resonerade helt enkelt såsom att det är ett bra bluffkort för många fiskar samt att en del fiskar betar Ar turn (samt att jag sprang halvkasst 3/4 av dagen). :rolleyes:

 

edit: han hade alltså turnat nötfärgen med Axr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskarna spelar lite väl ärligt ibland. Det är ändå ett och ett halft inköp att ta igen, väntar hellre på en bättre spot om han nu kan få för sig att lasta 150bb här med air. Sen tänker ju inte fiskar så mycket på vilka kort som är bra bluffkort heller riktigt känns det som. Han inser nog att du är ganska stark också oavsett vilken nivå han ligger på då du raisar flopp. Om det är en lös fisk så gillar de ju mer att bara gå bet bet bet, än att syna omslag etc när de bluffar. Betar man runt 35 här kanske tror jag han kan syna med lite halvhöga flushar. Och fold då mot omslag som sagt, riveromslag av fisk är ju jättestarkt. Så sällan fiskarna får för sig att bara trycka in det på river när han varit så passiv med air. Filtrera pt/hem på syn river så ser du att man ofta bränner en del pengar där mot fisk. Jag gjorde det i vilket fall senast jag kollade. Fiskar slår ju bara om nuts, om ens det. Ibland är dem bussiga och synar ned sina nötter :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskarna spelar lite väl ärligt ibland. Det är ändå ett och ett halft inköp att ta igen, väntar hellre på en bättre spot om han nu kan få för sig att lasta 150bb här med air. Sen tänker ju inte fiskar så mycket på vilka kort som är bra bluffkort heller riktigt känns det som. Han inser nog att du är ganska stark också oavsett vilken nivå han ligger på då du raisar flopp. Om det är en lös fisk så gillar de ju mer att bara gå bet bet bet, än att syna omslag etc när de bluffar. Betar man runt 35 här kanske tror jag han kan syna med lite halvhöga flushar. Och fold då mot omslag som sagt, riveromslag av fisk är ju jättestarkt. Så sällan fiskarna får för sig att bara trycka in det på river när han varit så passiv med air. Filtrera pt/hem på syn river så ser du att man ofta bränner en del pengar där mot fisk. Jag gjorde det i vilket fall senast jag kollade. Fiskar slår ju bara om nuts, om ens det. Ibland är dem bussiga och synar ned sina nötter :>

 

Du har självklart helrätt. Angående riversize däremot, är inte 35 lite i det lägsta laget? en passiv fisk synar nog alla ruter över 9-T om vi betar som vi gör. Så får man ta det i förhållande till hur många jams som vi inte kan syna då han har nuts då vi förlorar döda pengar. Ingen aning på hur jag ska räkna det men en ren spontant utslagsräkning säger mig att 35 är kanske lite lite. Och mitt bet är kanske liiite stort. Äh, petitesser. Tack för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har självklart helrätt. Angående riversize däremot, är inte 35 lite i det lägsta laget? en passiv fisk synar nog alla ruter över 9-T om vi betar som vi gör. Så får man ta det i förhållande till hur många jams som vi inte kan syna då han har nuts då vi förlorar döda pengar. Ingen aning på hur jag ska räkna det men en ren spontant utslagsräkning säger mig att 35 är kanske lite lite. Och mitt bet är kanske liiite stort. Äh, petitesser. Tack för input!

 

Mja det kan nog vara för litet :-P .. Tänkte halvpott först, men ville nästan göra det lite mindre. Just för att man har sett fiskar syna ned alla färger, tvåpar, set och lite allt möjligt när man sizat litet. Man kanske inte får syn så mycket oftare om man kör 35 än halvpott. Men ang det andra håller jag med dig att din sizing är för stor iaf, vi kanske kan mötas någonstans där halvvägs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en del fiskar sizar jag iaf lågt bara för att få en call, jammar dom då är det jättefold.

 

Mot en del fiskar sizar jag stort om de inte kan låta bli att folda något och om de är en sådan fisk som inte jammar inget annat än nötter, denna kombination av fisk är väldigt vanlig - som callar alla andra flushar, till och med så att jag kan mosa in lite över pott, och skriker om de jammar och foldar.

 

Mot en del regs så sizar jag jättelågt och snappar raises.

Mot en del regs sizar jag jättelågt och foldar mot (stora)raises.

Mot en del regs check/callar jag.

Mot en del regs så sizar jag stort, och gör som jag gör mot jättenitiga fiskar foldar mot jam.

 

 

Man kan sammanfatta mitt pokerspel här på river här med en bild:

 

i-have-no-idea-what-im-doing-science-dog.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en del fiskar sizar jag iaf lågt bara för att få en call, jammar dom då är det jättefold.

 

Mot en del fiskar sizar jag stort om de inte kan låta bli att folda något och om de är en sådan fisk som inte jammar inget annat än nötter, denna kombination av fisk är väldigt vanlig - som callar alla andra flushar, till och med så att jag kan mosa in lite över pott, och skriker om de jammar och foldar.

 

Mot en del regs så sizar jag jättelågt och snappar raises.

Mot en del regs sizar jag jättelågt och foldar mot (stora)raises.

Mot en del regs check/callar jag.

Mot en del regs så sizar jag stort, och gör som jag gör mot jättenitiga fiskar foldar mot jam.

 

 

Man kan sammanfatta mitt pokerspel här på river här med en bild:

 

i-have-no-idea-what-im-doing-science-dog.jpg

 

spelar lika;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...