Gå till innehåll

NLT - Hur få betalt för nötfärg?


gnurfen

Recommended Posts

Sitter på ett microlimitbord (0,05/0,1) på Expekt, 6 spelare max, 5 som lirar för tillfället. Den här handen kommer efter en cirka halvtimme.

Själv räknar jag mig till de tomtar som försöker analysera sitt spel och bli bättre.

Vad gäller de andra vid bordet, så har den största tomten precis förlorat hela sin stack (tyvärr inte till mig), på en riktigt korkad all-in när det låg ute för både stege och färg. Han hade tvåpar, och gick all-in mot två pers.

Annars har det varit många som sett floppen (inklusive mig), men inte så mycket bettande/aggressivt spel efter floppen. Fi 1 verkar duktig för nivån, han spelar ganska tight, och har hittills bara visat starka händer när det gått till showdown. Har annars ingen riktig read på nån av de två som jag spelar handen emot.

 

Jag har 9 dollar

 

Fi 1 18 dollar

 

Fi 2 9 dollar

 

Jag får A6s

 

en fold

Fi 1 call

jag call

sb fold

Fi 2, BB, höjer 0.10

Fi 1 call

Jag call

 

Flop 3s,4s,5s :twisted:

 

En fantastisk flopp för mig. Och här kommer frågan, hur gör jag för att få betalt här? Om jag tolkat slowplay rätt, så kan det vara rätt att göra det när man har den bästa handen, och kan riskera att låta lite sämre händer dra till händer som är sämre än den jag har.

Fi 1 kör ett riktigt mesigt bet, som ju egentligen inte är nånting.

 

Fi 2 check

Fi 1 bet 0.10

Jag call

Fi 2 Fold

 

Turn Js

 

Jahapp, fyra spader ute. Hoppas att han sitter på kungen...

 

Fi 1 bet 0,10 Ännu ett riktigt mesigt bet.

Jag: call. Funderar på att höja med typ 0,50 eller 1 dollar, men ändrar mig och callar istället.

 

River 10h

 

Fi 1 check

Jag, bet 1 dollar (ungefär pot), hoppas att han ska tro att jag försöker köpa potten, och syna, eller ännu hellre slå om.. Nåväl,

Fi 1 fold.

 

Eftersom jag inte fick ut speciellt mycket på att "slowplaya" :oops: , så funderar jag på vad som kunde vara ett smartare sätt att lira på. Hade det varit bättre att slå om på turn, och låtsas att man fått in färgen då?

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ju raise i alla fall på turn för att få in lite pengar i potten. Men ibland händer det att Fi inte har nåt och man inte får så mycket betalt som man hade velat med sin nutflush :P. Att låta honom dra till K-hög flush från flop kanske skulle vara nåt.

Men oftast är det väl bästa att man försöker få in så mycket pengar som möjligt. För set och två par kommer nog betala på floppen. Mot en lägre flush åker nog pengarna in hur som helst :). Så jag skulle då raisea floppen, har han nåt betalar han av. Bara att hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du måste raisa floppen, det är på den som du kan få betalt av tvåpar och set samt lägre färg. Om det, som på den här brädan, kommer ett fjärde spaderkort så är det oftast en katastrof för dig och då kommer du mycket sällan att få action av nått annat än kunghög flush, och även då ofta ganska försiktig. Så mitt råd är att höja på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är också att spela färgen ganska hårt. Har någon träffat ett set så kanske han synar vägen ut om du har tur/otur.

 

Att fjollbetta och sedan bli utdragen när det blir par på bordet är ju inte så trevligt. Folk är ju i princip livrädda för ett enfärgat bord och ofta blir det inga stora potter om någon inte träffar en kåk på turn.

 

iremmats råd om all-in brukar funka bra på fredag -och lördagskvällarna kan tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...