Gå till innehåll

Nötstege vs fisk på 1/2 svs


Recommended Posts

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k575.45

BB: k729.89 (VPIP: 61.29, PFR: 22.58, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 34)

BTN: k543.77 (VPIP: 34.21, PFR: 15.79, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 40)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to k6.00, BB calls k4.00

 

Flop: (k12.00, 2 players) 6:spade: T:heart: 9:diamond:

Hero bets k9.00, BB calls k9.00

 

Turn: (k30.00, 2 players) J:heart:

Hero bets k22.50, BB calls k22.50

 

River: (k75.00, 2 players) 3:heart:

Hero bets k64.00, BB raises to k165.50, Hero ?

 

Hur agerar ni här, fiskens stats finns ovan. Ni får gärna motivera varför ni agerar som ni gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k575.45

BB: k729.89 (VPIP: 61.29, PFR: 22.58, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 34)

BTN: k543.77 (VPIP: 34.21, PFR: 15.79, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 40)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to k6.00, BB calls k4.00

 

Flop: (k12.00, 2 players) 6:spade: T:heart: 9:diamond:

Hero bets k9.00, BB calls k9.00

 

Turn: (k30.00, 2 players) J:heart:

Hero bets k22.50, BB calls k22.50

 

River: (k75.00, 2 players) 3:heart:

Hero bets k64.00, BB raises to k165.50, Hero ?

 

Hur agerar ni här, fiskens stats finns ovan. Ni får gärna motivera varför ni agerar som ni gör.

 

 

Call eller raise, folda lär ju inte vara ett alternativ.

Men först och främst så säger dina stats ingenting om hans tendenser postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call eller raise, folda lär ju inte vara ett alternativ.

Men först och främst så säger dina stats ingenting om hans tendenser postflop.

 

Självklart finns inte fold på kartan. Mycket medveten om att statsen inte säger så mycket. Det är dock en ganska så lös/aggressiv fisk om man kan uttrycka sig så. Han är ingen passiv som enbart limpar och aldrig raisar. Har dock inte sett honom bluffa på det lilla samplet än.

 

Hur sizar man en raise om man väljer att raisa? Bara att lasta in skiten eller? Vi har ju ganska så djupa stackar vilket gör handen lite jobbigare imo.

 

Om vi har fisken slagen, hjältefoldar han mot push här? Han stoppar ju ändå in 80bb på river så känns ju som att han är committad och han inte tänker folda iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k575.45

BB: k729.89 (VPIP: 61.29, PFR: 22.58, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 34)

BTN: k543.77 (VPIP: 34.21, PFR: 15.79, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 40)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:diamond: Q:spade:

 

fold, Hero raises to k6.00, BB calls k4.00

 

Flop: (k12.00, 2 players) 6:spade: T:heart: 9:diamond:

Hero bets k9.00, BB calls k9.00

 

Turn: (k30.00, 2 players) J:heart:

Hero bets k22.50, BB calls k22.50

 

River: (k75.00, 2 players) 3:heart:

Hero bets k64.00, BB raises to k165.50, Hero ?

 

Hur agerar ni här, fiskens stats finns ovan. Ni får gärna motivera varför ni agerar som ni gör.

Syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag tycker att det krävs något remarkabelt för att välja annat än syn här. Precis som andra skrivit finns det sämre värdehänder spelaren i fråga kan höja, medan det också säkerligen finns kombinationer av färger som man kanske skulle kunna förvånas över. Jag skulle säga syn i första hand, fold i andra och all in i sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt hur pass dålig du tycker att han är. Skulle gentligen inte vara så förvånad om han sitter med 7 8, frågan är då om det är hjärter soooted...

 

Rent generellt skulle jag gissa på att han skulle syna en clickraise med 78, det jobbiga blir ju om han fått in färgen, för du lär ju vara tvungen att syna en allinn efter en raise. En viktig sak är ju att din nötstege är väldligt dold, han lär inte sätta dig på det, utan kan väl mycket väl sätta dig på överpar/eventuellt set. Samtidigt borde han ju onekligen se till att få in mer pengar på turn med en stege med färgdrag, kan jag tycka.

 

Eftersom man alldeles för ofta sprungit in i färg i såna här lägen, lutar jag åt syn, men om det var en spelare jag spelat mot mycket, skulle jag kunna köra en raise/allinn, beroende på hur pass usel jag tycker han är (jag tror alltså inte han orkar lägga stege set här mot en raise).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det krävs något remarkabelt för att välja annat än syn här. Precis som andra skrivit finns det sämre värdehänder spelaren i fråga kan höja, medan det också säkerligen finns kombinationer av färger som man kanske skulle kunna förvånas över. Jag skulle säga syn i första hand, fold i andra och all in i sista.

 

levlandet dog med dagboken ser jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt hur pass dålig du tycker att han är. Skulle gentligen inte vara så förvånad om han sitter med 7 8, frågan är då om det är hjärter soooted...

 

Rent generellt skulle jag gissa på att han skulle syna en clickraise med 78, det jobbiga blir ju om han fått in färgen, för du lär ju vara tvungen att syna en allinn efter en raise. En viktig sak är ju att din nötstege är väldligt dold, han lär inte sätta dig på det, utan kan väl mycket väl sätta dig på överpar/eventuellt set. Samtidigt borde han ju onekligen se till att få in mer pengar på turn med en stege med färgdrag, kan jag tycka.

 

Eftersom man alldeles för ofta sprungit in i färg i såna här lägen, lutar jag åt syn, men om det var en spelare jag spelat mot mycket, skulle jag kunna köra en raise/allinn, beroende på hur pass usel jag tycker han är (jag tror alltså inte han orkar lägga stege set här mot en raise).

 

Om man tittar på brädans utseende finns det flera kombinationer med en hjärter som denna typ av spelare tar sig vidare till turn med. 6x i hjärter, 9x i hjärter, 7x i hjärter och 8x i hjärter. Till detta kommer också lite slumpvis valda syner bara för att han kan. Hans VPIP antyder dessutom, förvisso med litet urval, att det nog kan snickras med det mesta som är suterat.

 

Att någon väljer denna linje med en bluff är ovanligt på låga nivåer. I synnerhet när det vid en snabb överblick ser ut att vara mindre strategisk planering för åtminstone preflopspelet hos din motståndare. Jag skulle personligen tycka att det var ganska elegant med en hand som A i hjärter och 10 i någon annan färg, men de händerna plockar vi ju med vår planerade syn :)

levlandet dog med dagboken ser jag

Jag kommer inte ihåg att jag medvetet svamlat i någon pokerhandsdiskussion faktiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...