Gå till innehåll

Norges första pokerdagbok med en skön mix av dota, fantasy PL och betting!


hoffa88

Omaha turre med 2 extra kulor i samma inköp (22500 chips 3x7500), hur köper ni in?  

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Omaha turre med 2 extra kulor i samma inköp (22500 chips 3x7500), hur köper ni in?

    • Alla 3 kulor på en gång!
    • Gamblar 1 kula åt gången!
    • Gamblar första kulan och "köper" sen in resterande 2!


Recommended Posts

Tack tack :) Har testat lol i 1 vecka och gillade det inte alls. Känns som ett "leksaks spel" :P

 

Finns det för övrigt några dota spelare på pf? Tänkte spela lite ikväll om någon är sugen? Är väl mid/high, lvl 71 ca 500 games.

 

Brukar slänga in ett och annat game mellan grinden, antar att det är tvåan som liras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha input från pf här :)

 

På fredag är det en live 110€ Omaha turre med 2 extra kulor i samma inköp. 22500 i chips (3x7500) Man får alltså välja själv hur man vill fördela sina marker. tex, allt på en gång eller 1 kula åt gången om man vill pröva och gambla upp sin stack.

 

Finns säkert många här på pf som har kört detta formatet innan. För mig blir det första gången. Så jag undrar lite vad ni föredrar och varför, vill gärna skapa en diskussion om ämnet då jag finner det intressant. Har även lagt in en omröstning.

 

Tror vi börjar med 50/100 och 30min perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROE

 

Spelade som sagt roe i Onsdags. Efter att gått från 40k ner till 5k och sen upp till chiplead på lite över 70k på 1.5h gick det fort neråt. Åkte ut först på ft med JJ KK och lite halvtitlad valde jag inte att spela någon cg.

Östlandsmästare i Omaha

 

Igår var det dags att spela 110€ omaha. Likt Hellmuth kommer jag 45min sent, tydligen starta turren 18.00 inte 18.30 som jag trodde. Det går bra direkt från start och är uppe i 30k från 7,5k efter någon timme. (3 * 7500 tot). Valde att testa en kula först, vilket verkade bli en framgångssaga. Går in på ft som chip 2a och där i från kan man nog nästan säga att jag körde över bordet. Givetvis så är det mycket tack vare att händer likt, set vs stege + färgdrag får stå etc.

 

Hu

 

Går in i hu med 230k mot 40k och efter 30min står jag som vinnare. Då det var dålig uppslutning blev pengarna inget att skryta om. Men äran och pokalen är ju alltid något :)

 

Main

 

Idag 16.00 börjar main, 330€ inköp och jag hoppas min rungood fortsätter även där. Folk här i Norge gillar alkohol när dom gamblar så hoppas jag kommer på ett bra bord med några fyllesvin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...