Gå till innehåll

Den nervöse grabben grindar!


CAPS_PG

Recommended Posts

Okej det låter bra de, ska ta och kolla in de kvalen! :)

Brukade köra 39$ kval till sunday million men det var ett tag sen nu.

 

Haha bra de! då blir de spel imorgon då ;)

 

Gör du rätt i! :)

Haha det blir en jävla massa grind imorgon :D

 

Om ni vill spela sunday million billigt, kolla deras highlight show på youtube där säger de lösenord för nästa turnering.

 

Senaste:

 

Lösenord till ett kval eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes då är det pokerdag! Styrde bort träffen med bruden idag, dels pga att jag håller på och blir krasslig så då känns det okej att styra av det, hon blev inte direkt glad om jag säger så. Men jag ser inte henne som något flickvänsmaterial ändå så. Poker är så jävla roligt just nu, så det är det som gäller den här veckan ;-)

Skjutsade Mor och far imorse sen hem och lirade en halvtimma, sen försökte jag sova i typ två timmar men gick åt helvete. Så har sovit kanske 1-2 h inatt, så blir att försöka ta en powernap på eftermiddagen sen.

 

Har lirat två 30 min sessioner. Med gröna siffror än så länge ett plus på 134 kr. Ett plus är alltid ett plus :)

Får fan inte i ordning på pokertracker, så om någon har lust att hjälpa mig med det, så får ni gärna skicket PM!.

 

Nu ut och gå en mindre sväng, sedan in och fixa käk och sedan till vårdcentralen för att kolla upp örat.

 

 

Nej till huvudturneringen.

 

EDIT: Kolla @ 21:25.

 

Ty för tipset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes då är det pokerdag! Styrde bort träffen med bruden idag, dels pga att jag håller på och blir krasslig så då känns det okej att styra av det, hon blev inte direkt glad om jag säger så. Men jag ser inte henne som något flickvänsmaterial ändå så. Poker är så jävla roligt just nu, så det är det som gäller den här veckan ;-)

Skjutsade Mor och far imorse sen hem och lirade en halvtimma, sen försökte jag sova i typ två timmar men gick åt helvete. Så har sovit kanske 1-2 h inatt, så blir att försöka ta en powernap på eftermiddagen sen.

 

Har lirat två 30 min sessioner. Med gröna siffror än så länge ett plus på 134 kr. Ett plus är alltid ett plus :)

Får fan inte i ordning på pokertracker, så om någon har lust att hjälpa mig med det, så får ni gärna skicket PM!.

 

Nu ut och gå en mindre sväng, sedan in och fixa käk och sedan till vårdcentralen för att kolla upp örat.

 

 

 

 

Ty för tipset :)

 

 

Inget flickvänsmaterial, hahahhaha fick mig att IRL garva!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte lösenord för att få spela sunday million? haha

det är ju ett freeroll kval, som dessutom var den 22 Augusti.

 

Just den videon jag länkade är inte längre aktuell men det kommer flera.

 

Ang. att det är freeroll kval, jag har själv bara spelat med lösenord en gång och då stod det ingenstans att det var en kvalturnering jag spelade, jag kan såklart ha fel. Oavsett är det gratis och klart värt att kolla upp om man vill spela sunday million.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget flickvänsmaterial, hahahhaha fick mig att IRL garva!!

 

Haha alltså hon är lite knepig så orkar inte med något seriöst och har inte tid med det heller =) Så då tar jag och grindar istället haha :mrgreen:

 

Det är ju inte lösenord för att få spela sunday million? haha

det är ju ett freeroll kval, som dessutom var den 22 Augusti.

 

Just den videon jag länkade är inte längre aktuell men det kommer flera.

 

Ang. att det är freeroll kval, jag har själv bara spelat med lösenord en gång och då stod det ingenstans att det var en kvalturnering jag spelade, jag kan såklart ha fel. Oavsett är det gratis och klart värt att kolla upp om man vill spela sunday million.

 

Förstod att det var ett freeroll kval. Men helt klart värt att försöka klonka en sådan dock är ju chansen inte jättestor att man klonkar en freeroll :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 162an och 55 ikväll, cashade det dubbla i 55an. Så får väl vara nöjd med den. Klonkade inköp till Sunday Million men avreggade mig den och ska ha det inköpet till Big 162 och Big 55 imorgon.

 

Spelade helt okej under kvällen, var med i toppen ett tag i 162an typ första 1-2 h innan jag bustade. Har en hand från den.

 

Plats 6: Hero (8274 i marker)

Plats 7: Spelare 1 (5200 i marker)

Plats 8: Spelare 2 (2840 i marker)

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Hero [Ks Ac]

Fold ända fram till mig

Hero: raise 300 till 500

Spelare 1 : call 500

Spelare 2: raise 2315 till 2815 och är all-in

 

Vad gör vi? Har nyss kommit till bordet och har inga notes på dessa spelare?

 

 

Hero: raise 5434 till 8249 och är all-in

Spelare 1: call 4675 och är all-in

Ej synad satsning (3074) returnerad till Mr.PokerGold

*** FLOPP *** [9d 6d 7c]

*** TURN *** [9d 6d 7c] [3h]

*** RIVER *** [9d 6d 7c 3h] [Jh]

*** VISNING ***

Hero: visar [Ks Ac] (högt kort ess)

Spelare 1: visar [Ts Tc] (par i tior)

Spelare 1vann 4720 från sidopotten

Spelare 2: visar [Qh Qd] (par i damer)

Spelare 2 vann 8945 från huvudpotten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 13665 Huvudpott 8945. Sidopott 4720. | Avgift 0

 

 

Åkte sedan ut när jag fick in det pre med AJ mot AQ för ca 2,2 K

 

Imorgon kommer det bli mycket mer cashgame mot vad det var idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va är det för blinds, positioner etc? Ser jättestandard ut men man vet ju aldrig :)

 

Missade den infon ;)

 

100/200 ante 25.

Spelare 2 sitter på knappen, spelare 1 sitter direkt till höger om honom och jag sitter direkt till höger om spelare 1. Fold hela vägen fram till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :) Tycker att du kan börja med att 2x när ni är såpass grunda. Din stack är ju inte effektiv. Får samma resultat som 2.5x. Som spelat är det bara att syna av. Tycker inte vi kan vika AK mot sån här action. Otur att du inte fick vinna flippet bara men wp :)

 

edit: du har glömt att dölja nicket på ett ställe m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :) Tycker att du kan börja med att 2x när ni är såpass grunda. Din stack är ju inte effektiv. Får samma resultat som 2.5x. Som spelat är det bara att syna av. Tycker inte vi kan vika AK mot sån här action. Otur att du inte fick vinna flippet bara men wp :)

 

edit: du har glömt att dölja nicket på ett ställe m8

 

Ah fuck också, tack för att du sa det!

 

Okej okej, vet inte har typ alltid valt 2,5x men ska börja 2x när jag sitter djupt. Tyckte också att jag spelade den handen rätt, hade varit fint att vunnit den handen hade varit CL då. Tack för feedbacken, uppskattas vädligt mycket! :)

 

Inringd till jobbet så blir att jobba natt sen, hade gärna sagt nej till jobb inatt, men tjänar fan för bra när man jobbat natt :roll:

Så det blir ingen grind ikväll. Blir imorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade upp klockan 12:30 och hade 5 missade samtal. Sökte nytt jobb i måndags och känner en som jobbar där. 3 av samtalen var från henne som skulle säga att dom skulle ringa mig och fråga om jag ville börja jobba där. Två stycken var dolda, tog för givet att det var från jobbet jag hade sökt. När jag inte hörde något på 3 timmar var jag fruktansvärt tiltad på livet, gick in och lirade ett 2/4 bord på svs och lirade bort en fem hunka. Sen valde jag att ta ut 1500 från svs, då jag åker till utomlands nästa vecka och lite sådant. Är egentligen inte behov av dom pengarna på det sättet, så dumt att ta ut. Men har satt en instättningsgräns på svs på 3000 kr. Så nu är rullen nere på 1k, men lyckades grinda upp den till 1250 på innan jag stack till jobbet.

 

Iallafall ringde telefonen förut och jag blev erbjuden jobbet jag hade sökt :lol:

Tackade ja och börjar direkt när jag är hemkommen från resan. Ska bara ringa och prata med min nuvarande chef på fredag. Har anställning på timme där till sista november men har ett par arbetspass inbokade i september som jag måste få bort. :mrgreen:

 

Nu hoppas vi på en lugn och skön natt på jobbet och att vi får springa bra i 162an och 55an imorgon kväll/natt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog aldrig haft så roligt när jag har spelat poker som under dessa två timmar under eftermiddagen, satt och garvade mig igenom sista timmen. Helt sjukt vad mycket fiskar som lirade. Har tyvärr inga händer visa. Men det var nog det sjukaste jag har sett. Sen så är det självklart att det är mycket fiskar på den här nivån, men ändå. Syna allin med 98 off på brädan AK8 :mrgreen:

Spelade en timma imorse när jag kom hem från jobbet slutade +50 kr. Sedan två timmar nu när jag vaknade och slutade plus 745 kr, totalt för dagen 795 kr. Riktigt jävla roligt att spela. :-D Rullen är uppe på 2000 kr

 

Schema resten av dagen.

15:30 Laga mat

16:00 Grinda

17:30 Åka iväg och träna bubba

20:00 Kommer hem och lagar mat alternativ köpt med mig någon mat.

21:00 The Big 55

22:00 The Big 162

 

Blir det tidig sorti i turneringarna så kommer jag att spela mer cash game. Målet för dagen är att få ihop minst 8h grind. Då räknar jag med att dagen är slut typ 7:00 imorgon bitti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte leta själv. Hur är the big 55 och 162 uppbyggda?

Hur många spelare?

Hur mycket i buyin?

Payout structure?

 

The Big 162 har när jag spelat varit mellan 650-800 spelare, buyin på 150 + 12 dollar. Med 75 K dollar gtd. Första pris brukar landa på mellan 18- 20 K vilket är ca 18-19 % av alla pengar, mellan 90-99 spelare får betalt.

 

The Big 55 har mellan 2000 -2500 spelare. inköp på 50 + 5. Med 80 K gtd. Första priset brukar landa på 16-19 K typ. ca 250-350 får betalt.

 

3 K i startmarker på båda, blindsen höjs var 10e min. Börjar på 10/20. Ante börjar efter nivå 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Big 162 har när jag spelat varit mellan 650-800 spelare, buyin på 150 + 12 dollar. Med 75 K dollar gtd. Första pris brukar landa på mellan 18- 20 K vilket är ca 18-19 % av alla pengar, mellan 90-99 spelare får betalt.

 

The Big 55 har mellan 2000 -2500 spelare. inköp på 50 + 5. Med 80 K gtd. Första priset brukar landa på 16-19 K typ. ca 250-350 får betalt.

 

3 K i startmarker på båda, blindsen höjs var 10e min. Börjar på 10/20. Ante börjar efter nivå 5.

 

Ok, låter som riktigt mysiga turneringar det där. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, låter som riktigt mysiga turneringar det där. :-)

 

Ah jag gillar dom extremt mycket :)

 

Avslutade spelet med ett minus på 125 kr.

 

Handen som sög ut mest. Lirar 5 manna 0,25/0,5

 

Plockar upp AA med 110 kr i stacken, sitter som UTG. Höjer till 1,50

Får syn från knappen (130 kr) och BB(60kr).

ca 5 kr i potten

Flopp 2h 2r 3h

BB höjer till 2,5

Jag höjer upp till 7

Knappen Synar

BB Foldar.

Turn 2s

Jag höjer till 6

Knappen höjer till 12

Jag höjer till 24 kr

Knappen höjer till 48.

Vad gör vi??

Är det en given push eller hittar vi en fold?

Har barra suttit ca 20 minuter och har inga notes på den spelaren.

 

 

Jag tryckte in skiten, får syn av 92 i klöver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Tjäna! Om ni inte vill läsa ett inlägg där jag skryter om den här helgen, så bör ni sluta lästa typ nu :)

 

Har inte gjort ett inlägg sen i slutet av augusti, dels pga att jag inte har spelat allt för mycket poker plus att när jag väl har spelat har det gått apdåligt.

 

Iallafall satte in 150 $ på stars i fredags kväll, långledigt och allt så tänkte jag lira lite poker. Drog igång fredag med att kvala in till big 162 $ och köpte mig in i en 25 $ hyper-turbo! Åkte ut ganska tidigt i 162an och kom till finalbordet på Hyperturbon. Där jag slutade på en fin femte plats för ca 950 $.. Hade verkligen kunnat tagit ett par placeringar till om jag inte hade slarvat.....

 

Under lördagen cashade jag typ 150 $ i två hyper-turbos!

 

Detta gjorde att jag hade cash för en riktigt söndagsgrind ala KungKroon och Company.

 

Kvalade in till till Sunday million, Sunday warm up, The bigger 109$, The bigger 55$, the bigger 162$. Plus att jag köpte mig in till lite andra turrar.

 

När jag enbart var kvar i 162$ turren bestämde jag mig för att kvala in till Supersonic och anmäla mig till 51 NL Hyper-turbon som startar 00:45. Detta gjorde att min rulle vara nere i typ 200 $ igen....

 

I 162$ åkte jag ut precis i ITM. Så en cash där iallafall.

Supersonic börjar jag starkt som satan, hittar riktigt bra kort i början och kunde bygga stack! Hamnar tillslut på en fin 26e plats för ca 1000 $.

 

Sen kom den min största cash någonsin, som jag har väntat på i snart 3 lååånga år. Med 5 kvar på finalbordet så ligger jag 5a, men lyckas hitta en fin uppdubbling med K9 mot AQ. Kommer sedan till HU, där vi efter ett par min har samma stack och bestämmer oss för att göra en deal som gav oss båda 5,5 K$! Har nog aldrig blivit så här extralterad över något i mitt liv. Detta är verkligen en kväll/natt som jag inte kommer att glömma...

Hade alltså en rulle på ca 7 K $.. Vilket jag verkligen inte trodde i fredags när jag satte in 150 $.. Bestämde mig för att casha ut 5000 $, då det är nästan 1,5 gånger så mycket som jag får ut i månaden..

 

Igår så blev det ett par turneringar, gick åt helvete i alla kan man väl säga. Tills jag köpte in mig i samma 51 NL hyper-turbo med starttid 00:45... Med ca 35-40 spelare kvar klättrar jag till en ganska stabil ledning och håller den långt in på finalbordet tills vi är 3 kvar, då hamnar jag i ett underläge men klarar mig vidare till HU. Där jag sedan klättrar upp och vi hamnar med lika mycket marker.. Han frågar om en deal, men hybris som jag har så tackar jag nej. Visst hade jag gått med på en deal hade jag fått 3 K $ istället för 2,5K$ som jag fick för min andra plats. :-)

 

Har nu en rulle på 3,5 K$, vilket är helt jäkla sjukt gött! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeeaaateeeer! Gratz! :-)

 

Tackar :)

Det är bara att säga STORT grattis! :)

Kul att det kunde börja så bra och att du nu har en fin rulle till turneringar =)

GLGL och hoppas att det kommer mycket uppdateringar!

 

Tack tack, kan nog bli lite fler uppdateringar nu :)

 

Grattis! Spela inte för högt nu bara så d försvinner igen, dåliga söndagar kan kosta...8-)

 

Tackar :D Har tänkt att inrikta mig på MTT Hyper-turbos. Så då blir det inte allt för högt spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...