Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

Jag har nött en del poker idag och det känns väldigt bra och kontrollerat. jag bubblade i en satellit till söndagssteken. Jag lirar Storm och ministeken ATM. Bara 21 k pers kvar i Storm^^.. Söndagar är satan i mig magiska pokermässigt, utbudet är stort med PCA i bakgrunden är söndagen fullgjord. Vart kom Bussman?

 

Update: IMT i Storm cirka 5 K kvar. Handen innan paus får jag A-K med 50 k marker och kring AVG, får in det mot 8-8 som tyvärr står så nu är jag riktigt short med 17 K bakom.

 

Boom, ute med J-10 mot 6-6 som också står! Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ringde precis in min röst på HENRIK STENSON inför idrottsgalan och jerringpriset. Att Stenson inte vann bragdguldet är i sig ett skämt eftersom killen gjort något ingen annan gjort i en stor internationell sport. Om Zlatan vinner detta år så kommer jag egenhändigt åka till Stockholm och fälla krokben för honom när han ska upp och ta emot priset, för det vore ett större skämt än att Stenson inte vann bragdguldet.

 

Nuf'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis in min röst på HENRIK STENSON inför idrottsgalan och jerringpriset. Att Stenson inte vann bragdguldet är i sig ett skämt eftersom killen gjort något ingen annan gjort i en stor internationell sport. Om Zlatan vinner detta år så kommer jag egenhändigt åka till Stockholm och fälla krokben för honom när han ska upp och ta emot priset, för det vore ett större skämt än att Stenson inte vann bragdguldet.

 

Nuf'

 

 

Respekterar din åsikt, men att säga att Zlatan inte är värd den är löjligt. Hans bästa säsong i karriären, utvald som 4e bäste spelare i världen, i en sport som är 1000x större än Golf. Och blir uttagen till världslaget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respekterar din åsikt, men att säga att Zlatan inte är värd den är löjligt. Hans bästa säsong i karriären, utvald som 4e bäste spelare i världen, i en sport som är 1000x större än Golf. Och blir uttagen till världslaget..

 

Jag tycker inte att han är värd den i förhållande till andra idrottsprestationer föregående år, bland annat Johan Olsson och framför allt Henrik Stenson.

 

Alla verkar leva i någon zlatan-utopi. Nu följer jag inte alla fotbollsmatcher men vad han har egentligen presterat för idrottsprestation som enligt dig gör honom värd priset? Förutom att prestera i sitt klubblag där han är omringad av världsstjärnor som möter övriga Frankrike och lite övriga B-importer. Han har gjort 4 mål mot england i en betydelselös invigningsmatch samt varit helt osynlig mot Portugal fram tills det redan var kört. Sammanfattning: Jag gillar Zlatan som ledare men tycker han är förbannat överskattad i Sverige. Sedan är det svårt att sitta och bedöma två olika sporter som golf och fotboll när vi har subjektiva och personliga preferenser till dessa sporter och sportprofiler men det är roligt att göra jämförelsen och dela med sig. Jag har inte stött på många som har delat mina Zlatan-sympatier kan jag säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att han är värd den i förhållande till andra idrottsprestationer föregående år, bland annat Johan Olsson och framför allt Henrik Stenson.

 

Alla verkar leva i någon zlatan-utopi. Nu följer jag inte alla fotbollsmatcher men vad han har egentligen presterat för idrottsprestation som enligt dig gör honom värd priset? Förutom att prestera i sitt klubblag där han är omringad av världsstjärnor som möter övriga Frankrike och lite övriga B-importer. Han har gjort 4 mål mot england i en betydelselös invigningsmatch samt varit helt osynlig mot Portugal fram tills det redan var kört. Sammanfattning: Jag gillar Zlatan som ledare men tycker han är förbannat överskattad i Sverige. Sedan är det svårt att sitta och bedöma två olika sporter som golf och fotboll när vi har subjektiva och personliga preferenser till dessa sporter och sportprofiler men det är roligt att göra jämförelsen och dela med sig. Jag har inte stött på många som har delat mina Zlatan-sympatier kan jag säga :)

 

 

Men herrejösses, det kan vara det sämsta jag läst om Zlatan haha.

Inte direkt så han är omringad av världsstjärnor i PSG haha.

Men alltså ingen idé att ens ta en diskussion här märker jag.

 

Mot Portugal kan du ju inte jämföra, då portugal ÄGDE mittfältet o allt? svårt för mittfältet att hitta en bra boll att löpa på till Zlatan då.

 

Men Zlatan har ju förtusan gjort sin BÄSTA säsong i karriären och det är vi nog alla eniga om vi som FÖLJER Zlatans alla matcher o resultat.

 

Stenson har haft ett makalöst bra år, men Zlatan levererar år på år på år på år. Och när han haft sitt bästa år så är han mer än värd Jerringpriset, Stenson har mer att bevisa. ( även om detta var för 2013års insats ) Men då tkr jag det är ännu större skäl till att Zlatan ska ha priset I ÅR.

 

Edit : Och överskattad? När han blir uttagen till världslaget, säger man att han är överskattad då, då ska man inte ens yttra sig om sporten. Isf är stenson inte ens värd att bli nominerad till Jerringpriset för att ha lyckats skitbra i ett år bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herrejösses, det kan vara det sämsta jag läst om Zlatan haha.

Inte direkt så han är omringad av världsstjärnor i PSG haha.

Men alltså ingen idé att ens ta en diskussion här märker jag.

 

Mot Portugal kan du ju inte jämföra, då portugal ÄGDE mittfältet o allt? svårt för mittfältet att hitta en bra boll att löpa på till Zlatan då.

 

Men Zlatan har ju förtusan gjort sin BÄSTA säsong i karriären och det är vi nog alla eniga om vi som FÖLJER Zlatans alla matcher o resultat.

 

Stenson har haft ett makalöst bra år, men Zlatan levererar år på år på år på år. Och när han haft sitt bästa år så är han mer än värd Jerringpriset, Stenson har mer att bevisa. ( även om detta var för 2013års insats ) Men då tkr jag det är ännu större skäl till att Zlatan ska ha priset I ÅR.

 

Edit : Och överskattad? När han blir uttagen till världslaget, säger man att han är överskattad då, då ska man inte ens yttra sig om sporten. Isf är stenson inte ens värd att bli nominerad till Jerringpriset för att ha lyckats skitbra i ett år bara.

 

Som sagt så är det subjektiva åsikter och jag kommer aldrig kunna övertyga dig, lika lite som du kommer kunna övertyga mig. Vi har olika värderingar i sporterna, prestationerna och längden man ska bedöma prestationerna och det är därför omöjligt att diskutera. Speciellt utifrån så osakliga argument som att "jag inte ska få yttra mig". Jag har lika mycket rätt att yttra min åsikt om sporten som du har även om åsikten, enligt Dig, är felaktig. Därför är det, som du också sa, ingen idé att diskutera ämnet vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well diskutera får du göra allt, men när ditt svar var som det var så märks det ju lång väg att fotboll och speciellt Zlatans framfart är du inte så intresserad av, förutom det som kanske står i tidningen. Sen är väl det klart att Stenson har gjort ett kanonår verkligen. Och Olssons 5milslopp var ju helt makalöst på sitt sätt med.

Men att skriva det du skrev om Zlatan känns faktiskt löjligt. Alla som inte är insatta i fotbollen kommer ALLTID med denna kommentar om anfallare som är bra " utan bra spelare omkring sig så hade han inte varit nåt " ungefär så skriver de flesta.

Att vi har olika åsikter o allt det må vara, men att säga att Zlatan inte ens är värd Jerringpriset är galet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär det? Grön gubbe direkt när du kom fram till ett stoppljus?

 

Att jag trivs med min vardag och livet allmänt + ytterligare händelse! Man ska försöka uppskatta det man har, för imorgon kanske man inte har det, samma princip de gånger man får grön gubbe vid varje stoppljus (något som är sjukt underskattat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag trivs med min vardag och livet allmänt + ytterligare händelse! Man ska försöka uppskatta det man har, för imorgon kanske man inte har det, samma princip de gånger man får grön gubbe vid varje stoppljus (något som är sjukt underskattat).

 

Härligt att höra! Va inte menat som något drygt at all. GL vid borden sir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra! Va inte menat som något drygt at all. GL vid borden sir!

 

Får tacka :) GL till dig också!

 

Det är mycket som har ordnats och strukturerats privat på slutet så jag har inte haft tid med poker. Jag hoppas kunna få lite mer tid nu igen. TCOOP börjar snart på Pokerstars och jag siktar på något event där.

 

Nu börjar POL-SWE i EM som jag knappt följt, så dags nu när de viktiga poängen ska fördelas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel var inte omtyckta av många igår inte! Haha..

 

Jag lirade mini fighten och kom 5a för cirka 600 kl kvart i två på natten. Det ledde till 2,5 timmes sömn innan jag skulle till jobbet så nu sitter jag här och ska dra mot gymet för att sedan luncha på stan och sedan möbelshopping. För tillfället känner jag mig, konstigt nog, inte trött. Får se om jag somnar med huvudet i maten sen.. Återseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen överlevde jag ruggit pigg faktiskt men stupade vid halv 9 och sov nästan i 12 timmar. Det blev ingen shopping igår utan den fick komma idag istället.

 

Massa möbler inhandlades samt en iMac, FUCK yeah. Nya lyan börjar ta sin form och det känns förbannat bra. Jag saknar några taklampor, en riktig skrivbordsstol och vill byta ut skrivbordet. :-D

 

Idag ska jag försöka testa kvala till SöndagsSteken nu vid kvart över 6 samt ytterligare någon random satellit. Annars blir det nog lite CG lir.

 

Happy hunting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det har varit ganska mycket på slutet på det privata planet så det har inte blivit nöta poker/läsa poker på ett tag, men satan vad skönt med en stationär dator där jag kan ha flera bord uppe utan att behöva förminska!

 

Jag var förbi gymmet idag eftersom jag skulle göra fett%mätning för ca 2,5 vecka sedan men det blev inställt och de har lovat att höra av sig men inte gjort det trots 2 påtryckningar. Jag var lite irriterad nu så jag fick göra den direkt utan väntetid och utan att betala (wopwop). Jag är lite skeptisk till det men satan vad mycket den vågen kunde ta reda på (vikt på benstommen, WTF?). Jag kommer definitivt göra det igen eftersom jag fick bra träningstips utifrån mina resultat, så ni som överväger att göra en sådan vägning, do it.

 

Jag lirade ambassadören i måndags och kom underfund med vad folk överspelar höga pocket par oavsett bräda. Handen jag åkte: Mid pos höjt upp varvid jag är enda som synar från BB med 7-9x. Flop är 7-6-8 och jag höjer, han snap-reraisar och SYN från mig, turn 8, jag höjer han blixtställer vilket innebär 4 K till för mig och han täcker mig i en pott på 70 K. Jag skulle gått AI direkt på turn eftersom jag är tvungen att syna oavsett. Han visar upp K-K och rivern är blank. Men är det bara jag som tycker det är lite märkligt lirat med tanke på att jag har BB och det är en väldigt blöt bräda och han bara snappar? eller hade jag kunnat göra något annorlunda?

 

 

Ska införskaffa PT4 nu när jag har stationär och eftersom jag ska nöta mer PoY-turrar. Jag hoppas då kunna få lite handdiskussion med någon konverterare så det blir lättare att läsa.

 

XoXo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har någon jävla magbacill/magsjuka så jag får inte behålla någon mat whatsoever och har inte kunnat göra det sedan lördags. Det börjar nu spritta i kroppen efter att få börja träna igen och jag tänker därför dra upp lite mål som jag vill sätta upp tydligt för mig själv. Jag gjorde en fettmätning innan jag blev sjuk och fick följande resultat som jag kommer utgå ifrån:

 

Vikt: 71,7

Fett% totalt: 9,8 %.

Fett% bål/överkropp: 10,7 %.

 

Jag ska därför lägga om träningen från att ha kört mer fettförbrännande träning genom nästintill daglig crosstrainer samt styrka

 

Fokus kommer nu ligga på att bygga kondition och styrka utifrån exemplet

Mån:Löpning 20-30 min

Tisdag: 1-2 muskelgrupper

Onsdag: 1-2 muskelgrupper

Torsdag: Löpning 20-30 min

Fredag 1-2 muskelgrupper.

Lördag: Vila (kanske löpning)

Söndag: Vila (kanske löpning).

Jag hoppas kunna utöka löpningen till 40 min inom en snar framtid, detta ger mig även en god orsak till att få shoppa nya löpardojor, woopwoop.

 

Jag ska försöka hålla samma matrutiner med jämna matintag med frulle, riklig proteinrik mat till lunch, mellis och sedan en lättare middag. Ska även köra Whey 100 innan samt efter träning.

 

// monologdagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju deucescracked handconverter mfl annars.

 

Varför just PT4 btw? Verkligen alla kör ju nästan HEM, så det kanske är fördelaktigt om man vill jämföra stats med polare eller bli coachad osv. Jag har själv PT4 dock så har ingenting emot det öht :D Tycker PT4s pop-up hud är bättre än vad HEMs är. Misstolka mig inte som sagt, PT 4 är nog säkert minst lika bra som HEM.. Vet att bl.a Ike Haxton har båda, men han föredrar PT 4 även fast han körde HEM i grund och botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har någon jävla magbacill/magsjuka så jag får inte behålla någon mat whatsoever och har inte kunnat göra det sedan lördags. Det börjar nu spritta i kroppen efter att få börja träna igen och jag tänker därför dra upp lite mål som jag vill sätta upp tydligt för mig själv. Jag gjorde en fettmätning innan jag blev sjuk förra måndagen (3 feb) och fick följande resultat som jag kommer utgå ifrån:

 

Vikt: 71,7

Fett% totalt: 9,8 %.

Fett% bål/överkropp: 10,7 %.

 

Jag ska därför lägga om träningen från att ha kört mer fettförbrännande träning genom nästintill daglig crosstrainer samt styrka

 

Fokus kommer nu ligga på att bygga kondition och styrka utifrån exemplet

Mån:Löpning 20-30 min

Tisdag: 1-2 muskelgrupper

Onsdag: 1-2 muskelgrupper

Torsdag: Löpning 20-30 min

Fredag 1-2 muskelgrupper.

Lördag: Vila (kanske löpning)

Söndag: Vila (kanske löpning).

Jag hoppas kunna utöka löpningen till 40 min inom en snar framtid, detta ger mig även en god orsak till att få shoppa nya löpardojor, woopwoop.

 

Jag ska försöka hålla samma matrutiner med jämna matintag med frulle, riklig proteinrik mat till lunch, mellis och sedan en lättare middag. Ska även köra Whey 100 innan samt efter träning.

 

// monologdagboken

 

 

härligt träningsschema och lycka till! har liknande, dock har jag fotboll också 2ggr veckan som fettförbränning ska nog dock lägga till också 1-2 löppass i veckan, för måste bli av med en del fett känner jag! :)

Mot Beachen 2014 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju deucescracked handconverter mfl annars.

 

Varför just PT4 btw? Verkligen alla kör ju nästan HEM, så det kanske är fördelaktigt om man vill jämföra stats med polare eller bli coachad osv. Jag har själv PT4 dock så har ingenting emot det öht :D Tycker PT4s pop-up hud är bättre än vad HEMs är. Misstolka mig inte som sagt, PT 4 är nog säkert minst lika bra som HEM.. Vet att bl.a Ike Haxton har båda, men han föredrar PT 4 även fast han körde HEM i grund och botten.

 

Tack för tips om konverterare! Anledningen till PT4 är att när jag skulle ladda trial förstod jag det som att PT4 var de som supportade mac, rätta mig gärna om jag har fel.

 

härligt träningsschema och lycka till! har liknande, dock har jag fotboll också 2ggr veckan som fettförbränning ska nog dock lägga till också 1-2 löppass i veckan, för måste bli av med en del fett känner jag! :)

Mot Beachen 2014 :)

 

Dito GL :)!

 

 

*Sökt 2 jobb idag, wopwopwop x1

*Mår prima idag så ikväll eller imorgon ska jag fortsätta enligt det nya träningsschemat wopwopw x2

*OS WOPWOPWOOPWPOWOPWOWPOWPOWP x41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken Leenaard: Han skriver så jävla bra blogginlägg när han håller sig borta från sandlådan och jag förstår inte varför han lägger ned tid på det. Hans inlägg håller i vanliga fall otroligt hög klass med bra frekvens men denna jävla smutskastningen förstör så mycket. Buhu någon kallade dig hora, ta det då med personen face to face istället. Det enda som smutskastas är din egen blogg med dessa sandlådefasoner.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första löprundan igår och det kändes väldigt bra, skönt och uttömmande efteråt. Idag är jag lite seg i höfterna (?). Ska nog försöka mig på ett löppass imorgon igen innan herrarnas stafett om jag inte har träningsvärk eller ont i höfterna (?). Jag ska i alla fall pallra mig till gymmet efter herrarnas stafett innan skidskyttet.

 

Målet med löpningen är att klara av 1,2 mil på timmen innan 31 april. Är det ett orimligt mål, ni som kan det här med löpning?

 

(?) Kan det bero på dojorna? Om någon vet/tror sig veta får ni gärna dela med er. Har inga känningar i knäna eller liknande

 

 

PS Idag bestämde jag mig för att köpa medlemsskap inför golfsäsongen anno 14 och det känns :mrgreen: DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ingen löpning. Jag kom fram till att jag inte ska hetsa mig framåt utan låta det ta tid och eftersom jag är oerfaren löpare är det bättre att vänja kroppen långsamt. På't imorgon istället :)! Det fick bli ett gympass och jag märker att under veckan jag var magsjuk så har jag tappat styrka och då struntade jag bara i gym fredag-lördag 8 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viasat och viaplay. Jävla nollor de är som inte ens visar USA-tjeckien eller kanada-lettland på 10an. Nej istället drar de på någon jävla repris, fy fan vad dåligt av dem. wogjqeoprjg'p3o4otf´19i34+9gerifjlöpgkejrpidfkvölcearsvneöärdfcvjgjoelknarldövgävejanrdflovöekars¨ldcf'wernas,dc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...