Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förra veckan lunchade jag med en polare och vi kom in på karriärsmöjligheterna som professionell trisskrapare. Detta var något jag kom på i ICA-kön häromdagen och kände mig manad att påbörja klättringen på karriärsstegen. 20 minuter senare och 120 kronor rikare var jag tvungen att skicka en bild till honom på vinsten med texten att karriären har börjat på allvar!

 

Igår blev det inte någon poker istället spenderade jag lite pengar på en "stereo" (jag vet inte vad jag ska kalla det, men de säger att det inte är en stereo) men det är beskrivningen som passar bäst in enligt mig som retarderad musikhatare.

 

Idag blir det lite mer av varan poker. Jag ska försöka kvala mig till PLO WCOOP , en satellit som jag reggade mig till för 20 min sedan. Får se hur det går och om det blir lite mer poker senare! FREDAG betyder VM-kval, awesome!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WCOOP #1 är över för min del, det blev en hedrande 2100 plats. Jag tyckte själv jag hade bra koll och spelade bra, kanske lite väl passivt i slutet.

 

Jag har en fråga angående en hand;

Det är ganska tidigt i turneringen UTG höjer 2.5 BB (240) jag får A-Q och synar, spelaren bakom mig höjer till ca 1000 med 2 200 marker bakom sig. En spelare bakom går All in med 1 600 marker. UTG går också all in med ca 10 000 marker, sedan sitter jag där helt avklädd med 7 K marker.

Vad hade ni gjort?

 

Laddar vidare för WCOOP #3 nu, får hoppas spelet och turen sitter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade foldat.

 

GL i WCOOP!

 

Jag foldade också. Det kändes stenklart just då eftersom chansen att jag ens är 40 % favorit till att vinna är inte stor med tanke på hur handen spelades..men sedan när korten var ute hade det visat sig att jag vunnit och jag började fundera ordentligt kring allt. nu när allt lagd sig tycker jag också det är rätt igen.

 

WCOOP#3 gick inte bra den heller, spelade riktigt dåligt faktiskt och höll mig under inköpsstacken på ca 10 k hela turneringen förutom vid ett tillfälle, ändå höll jag ut i ca 4 timmar. Det var en enda lång lidelse. Idag kommer jag göra ett halvhjärtat försök att kvala till WCOOP 9 samt ska försöka ta mig till turbowiggen, tänker ge den två chanser och testar även subsat. till lillördag idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMonline tog jag mig till satelliten som kostar 200 där bustade jag tidigt.

Igår körde jag en lillördag subsat som jag tog mig vidare till lillördag direkt där sket det sig dock!

 

Idag ska jag testa kvala lite till SM-live och WCOOP på Pokerstars, imorgon anmälde jag mig också till en satellit till SM-live. Ska även testa 1 eller 2 kval till lillördag idag :)

 

IDAG är dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEY EVERYBODY! Jag ska lira Storm idag, försöker även kvala till SM-satelliter, det går inge vidare dock. Varken idag eller övrigt, jag lirar ju mkt satelliter med lågt inköpt vilket ofta är 3x turbo och man tappar mycket av spelet har jag märkt. Jag ska försöka börja spela lite mer på svenska spel eftersom den strukturen på satelliter inte är lika snabb tycker jag, eller om det beror på att folk inte ställer HELA TIDEN.

 

I vilket fall så är det någon "poker festival" på SvS. Jag ska lira de eventen hade jag tänkt! Så kommande vecka blir det endast fokus på det och förhoppningsvis kan jag få in lite mer känsla för spelet igen även om några av turrarna är X-snabb!

 

Ses vid borden alla mini-fiskar/grinders!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går de ?:)

 

Det gick inte alls, har sedan dess legat ganska lågt och ströspelat lite, efter pokerfestivalens fiaskoresultat har jag varit ganska less på poker. Jag har kommit till en slutsats nu och det är att jag ska spela mindre på pokerstars eftersom jag endast (nästan) spelar turbosatelliter som leder till att mitt spel blir lidande eftersom rebuykillarna går all in direkt de får en hand, med andra ord blir det inget spel.

 

Självförtroendet är helt borta vad gäller poker, även om jag aldrig varit bra så känner jag mig "lost" i mitt egna spel och är osäker på hur jag ska lägga upp eller spela händer. Detta är en trend som jag måste vända på tills SM-online börjar och jag kommer därför försöka ha lite volym på cash-game. Jag hoppas att volymen kommer leda till att jag får tillbaka självförtroendet.

 

Det problematiska:

1. Spelet skiljer sig mellan cash och turnering

2. micro-nivåer på svenska spel kommer inte bidra till någon jätte utveckling av mitt spel eftersom jag märker att många spelar lite, rebelliskt.

 

Just nu är det ock mitt psyke som behöver en boost och så länge jag lurar psyket kommer det hjälpa mig. Är det någon annan som har några fler tips?

 

Jag har lallat runt i cirka 2 timmar på svenska spel med 50 kronor nu och 8 (!) kronor profit. Mitt hopp är nog att variansen ger mig en jätteklonk i någon storturnering. Jag vill nog påstå att mitt riktiga kall är turneringspoker, sedan får jag se hur denna lilla cashgamesatsning går men resultatet är oavsett sekundärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgamet har gått rätt bra idag måste jag säga. Iochmed det la jag 50 kr på diverse kval som inte slutade så bra, har även lagt 44 kr till minilördag och 44 kronor nu till satelliten till lillördag och är ändå 50 kr+. Så totalt idag ca 190 kronor + på cashgamet och 4 timmar, det känns bra. Anledningen till reg på minilördag är att jag ska göra ett halvhjärtat försök att hålla turneringsådran aktiv också eftersom det drar ihop sig till SM-online start på SvS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två semi-semibubblor igår i sm 5-manna direkt och "toppen" en 30 krs turnering.

 

Jag överväger starkt på att testa starta en rulle och försöka lära mig BRM. Tanken i så fall blir att spela 2,5-5 med 400 in per per bord och en rulle på 12 000 kronor. Då har jag 30 inköp, jag förstår att det kan vara på gränsen till för lite men vill höra synpunkter på upplägget om det finns några! Detta blir aktuellt tidigast efter SM och jag genomför det så det är ingen brådska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två semi-semibubblor igår i sm 5-manna direkt och "toppen" en 30 krs turnering.

 

Jag överväger starkt på att testa starta en rulle och försöka lära mig BRM. Tanken i så fall blir att spela 2,5-5 med 400 in per per bord och en rulle på 12 000 kronor. Då har jag 30 inköp, jag förstår att det kan vara på gränsen till för lite men vill höra synpunkter på upplägget om det finns några! Detta blir aktuellt tidigast efter SM och jag genomför det så det är ingen brådska.

 

16k 2/4 400kr bord låter bättre. Då har du 100bbs osv. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16k 2/4 400kr bord låter bättre. Då har du 100bbs osv. :-)

 

Okej, tack för in-put, om jag genomför detta så utgår jag från detta istället! Varför just 16 k? är 40x inköp "bättre" av någon mer anledning än att 30x är mindre (som enligt mitt exempel på 2,5-5)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för in-put, om jag genomför detta så utgår jag från detta istället! Varför just 16 k? är 40x inköp "bättre" av någon mer anledning än att 30x är mindre (som enligt mitt exempel på 2,5-5)?

 

Du borde ju iallfall spela med 100bb på /5, förstår inte varför du ville spela 400kr där? :) Bättre spela /4 Tror det är mer värde där och ja, 16k borde räcka om du är vinnande obv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ju iallfall spela med 100bb på /5, förstår inte varför du ville spela 400kr där? :) Bättre spela /4 Tror det är mer värde där och ja, 16k borde räcka om du är vinnande obv ;)

 

Det har jag inga motargument så jag vet inte heller men nu vet jag varför jag Inte ska göra det i alla fall!

 

Vinnande är jag inte men det ska ändå bli intressant och förhoppningsvis utvecklande för mitt spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inga motargument så jag vet inte heller men nu vet jag varför jag Inte ska göra det i alla fall!

 

Vinnande är jag inte men det ska ändå bli intressant och förhoppningsvis utvecklande för mitt spel :)

 

Inte för att va hård och så. Men... kan du något om brm? Du förstår att det är en skillnad att lira 80bbs (argument?) ist för 100bbs?

Ifos lite skillnad om du har tänkt one tabla eller något ang brm.

 

Men äeeeh du gör som du vill. GL anyhow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att va hård och så. Men... kan du något om brm? Du förstår att det är en skillnad att lira 80bbs (argument?) ist för 100bbs?

Ifos lite skillnad om du har tänkt one tabla eller något ang brm.

 

Men äeeeh du gör som du vill. GL anyhow!

 

Klart jag förstår att det är skillnad på att entra bordet med 80 vs 100 bbs men nej jag kan inget om BRM därför hade jag inga argument för varför jag tänkte köra 80 bbs istället. The bigger the better.

Jag kommer att spela max 2 bord för jag vill ha koll på borden och motståndarna och inte bara spela premiumhänder där utfallet av kort avgör mitt agerande i alla situationer.

 

 

Fråga BRM= hur man sköter en viss summa pengar utan att riskera en för stor del av denna summa på ett enskilt bord.

Jag antar att BRM är mycket mer än så, men den slutsatsen har jag dragit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade på mackonferensen. Satan vad jag gillar nya 5S, väldigt snygg! I övrigt var iPaden också något jag blev såld på.

 

Jag ska försöka sälja min ipad och köpa ipad Air istället. Någon som vet om det blir problematiskt att min ipad kommer i någon annans händer?(Tänker främst på allt som är synkat om det går att få tag på för nye ägaren.)

 

just ja: Har varit rätt dåligt med poker på slutet, spelade ministeken i söndags utan resultat ut med Set i kungar. Kvalade nyss till lillöradg imorgon så ska lira den och minilördag eller vad den heter men nu måste jag sova nattizpuzz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...