Izecool Postad 24 Juli , 2013 Rapport Postad 24 Juli , 2013 Hej! Trots att jag länge läst och följt en del dagböcker så har jag själv aldrig skrivit en enda kommentar än så länge. Så varför inte kickstarta med en egen dagbok!? Så vem är jag då? Jag är en 19 årig pöjk som bor i Dalarnas metropol Falun. Precis lämnat gymnasiet och skall börja högskolan till hösten. Har utöver pokern en del intressen, en av dessa är film. Tittar väldigt mycket! Har lirat poker i snart 3 år med mestadels framgång, började lira mer seriöst i början av 2013 och har inte haft en minusmånad sen dess. Lirar Sng.s och MTT:s. Älskar att lira live men inte kunnat spelat alltför mycket av den sortens poker tyvärr, lyckats ta mig iväg på en EPT och en mindre turre i Mariehamn än så länge.. Lirar idag 10$ till 20$ SitnGo.s som standard, lirar även en del lägre inköp dock 45 manna upp till 180 i så fall. Kommer sätta upp mål för varje månad. Och vid månadsslut lägga upp lite grafer och liknande. Köpte ganska nyligen Holdem manager 2, så inte allt för mycket stats att lägga upp än. Gamla statsen ligger på en på en trasig hårddisk:-( I och med att Juli går mot sitt slut så börjar vi med målen för Aug: - Byta klient. Sååå trött på Pokerstars.eu - Sätta in ny rulle. - plussa ca: 500 - 600$ Hoppas ni får lika kul som jag! Citera
Izecool Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2013 Skönt när man redan är lite tiltad, ganska död på floppen Tror mig hittat en pokersida som jag ska börja lira på Nu bär det av till sommarkneget! Table '764151332 1' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: danblumer (1884 in chips) Seat 2: Ben1994Poker (1540 in chips) Seat 3: Beze69 (1370 in chips) Seat 4: babybigchips (1464 in chips) Seat 5: Râbie (1500 in chips) Seat 6: Hero (1242 in chips) danblumer: posts small blind 10 Ben1994Poker: posts big blind 20 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero[] Beze69: calls 20 babybigchips: calls 20 Râbie: folds Hero: raises 50 to 70 danblumer: raises 50 to 120 Ben1994Poker has timed out while disconnected Ben1994Poker: folds Ben1994Poker is sitting out Beze69: folds babybigchips: calls 100 Hero: raises 1122 to 1242 and is all-in danblumer: calls 1122 babybigchips: folds *** FLOP *** [] *** TURN *** [] [] *** RIVER *** [] [] *** SHOW DOWN *** danblumer: shows [] (a straight flush, Nine to King) Hero: shows [] (two pair, Kings and Jacks) danblumer collected 2644 from pot Hero finished the tournament in 16th place Citera
madblast Postad 25 Juli , 2013 Rapport Postad 25 Juli , 2013 Tror att du missat att censurera lite i HHn! Lycka till, ska bli kul att följa! Citera
Izecool Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2013 Kommer förmodligen lira ett par turrar på stars. Men flyttar till en annan sida för "main" liret. Fundrar på de franska vattnet. Skall försöka få så mycket volym som möjligt men blir lite svårt efter långa o slitsamma arbetsdagar. Men skall i alla fall försöka få in 2 -4 h per kväll. Vilket är ganska lite jämfört med hur mycket jag brukar lira. Ser detta som en spännande nystart!. Skall vli grymt kul Lirade en 5 $ turre igår. Slutade typ 30:e så klonkade tyvärr inte så mycket. Var chipleader med 35 pers kvar. Plockar AA men blir utdragen av 10 J så de var lite synd. Har arbetat mycket senaste månaderna med att jobba bort tilten. Gått väldigt bra men ibland är det svårt! Speciellt när man förlorar som favorit när det verkligen gäller. Slut på lunchen! Hare gott. Citera
Jimmit Postad 25 Juli , 2013 Rapport Postad 25 Juli , 2013 Om du lirar turrar finns väl ingen anledning att lämna stars? GL! Citera
Izecool Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2013 Sugen på en bra film frammåt kvällningen. Någon som har ett tips? Gärna någon nyare. Sett snart allt man kan se tror jag:-P Blir lite kvällsgrind senare idag, blir nog testa nya sidan om det är möjligt. Är sju jäkla sugen på att dra barca i augusti. Hade planerat det från början men sen kom jag in på högskola.. Citera
Maccee14 Postad 25 Juli , 2013 Rapport Postad 25 Juli , 2013 ska bli en spännande läsning! är i ungefär samma situation som dig så har lite gemensamt haha! finns många bra filmer, antar att du redan sett man of steel och fast6? har du sett dokumentären bet rasie fold? den e sevärd såg 21 and over nyligen och den va rätt så rolig så den rekommenderas Citera
Izecool Postad 25 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2013 Sett fast6 men inte man of steel än faktiskt. Hade helt glömt bort den. Har planerat att införskaffa betraisefold. Lirar du sng också ir cg? Citera
Maccee14 Postad 26 Juli , 2013 Rapport Postad 26 Juli , 2013 Sett fast6 men inte man of steel än faktiskt. Hade helt glömt bort den. Har planerat att införskaffa betraisefold. Lirar du sng också ir cg? du kan fixa betrasiefold på piratebay annars jag lirar också sng och lite mtts Citera
Izecool Postad 26 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2013 du kan fixa betrasiefold på piratebay annars:-) jag lirar också sng och lite mtts Niice! Det skall jag definitivt fixa! Inte haft möjlighet att spela så mycket de senaste dagarna, det lilla jag lirat har gått okej. Skall försöka få in lite volym under helgen. Denna hand utspelade sig under gårdagen. Förundras fortfarande att folk trycker in degen med en sån hand i 20$ SnG. Seat 4: sanka007 (2130 in chips) Seat 6: Hero (1270 in chips) *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Hero: raises 40 to 60 sanka007: raises 60 to 120 Hero: raises 100 to 220 sanka007: raises 100 to 320 Hero: raises 950 to 1270 and is all-in sanka007: calls 950 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** sanka007: shows (a pair of Sixes) Hero: shows (two pair, Queens and Sixes) Hero collected 2550 from pot Citera
Izecool Postad 28 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2013 Idag blire turneringssöndag. Ses fram emot! Precis skaffat Betraisefold och skall titta igenom, kommer med ett omdömme senare! Har under helgen skaffat 200mb/s till lägenheten, känns sweet! Citera
Izecool Postad 29 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2013 Efter en ganska värdelös turneringssöndag så har jag nu äntligen satt in nya rullen! Lyckades förvisso kvala in till sunday million men rök ganska tidigt med KK mot AA Flopp: K A 2. Lite småsegt. Tar nya tag och ser fram emot att testa nya sidan! Har tittat klart på RaiseBetFold och tycker den var bra, kunde dock vara lite segdragen till o från. Men helt klart sevärd! Citera
Izecool Postad 30 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2013 Trevliga två första dagar som varit! Mycket nöjd! Varit på sjuk goodrun, inte lyckats klonka något större än meeen mycket volym Nej nu blire läggdax, upp till jobbe om 4 timmar Usch va drygt! Någon som vet hur man ser till så bilden inte hamnar "utanför kanten" men ändå är läslig? Citera
Jimmit Postad 30 Juli , 2013 Rapport Postad 30 Juli , 2013 Någon som vet hur man ser till så bilden inte hamnar "utanför kanten" men ändå är läslig? Inte ha bredare bilder än 617px Citera
Izecool Postad 31 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2013 För att summera de första dagarna på nya sidan så har de gått fiiint! Redan uppe i vad jag hoppades grinda på en betydligt längre period så det känns bra Korten har hållt i de flesta flippsen o t.o.m lyckats dra ut några gånger. Biter förmodligen tillbaka senare! Tre första dagarna: 29 juli: + 50$ 30 juli: + 150$ 31 juli: + 200$ Fått in ca 100-150 bord. Edit: Bet precis tillbaka Seat 1: Izecool (2770) Seat 6: souli_x (6230) Dealt to Izecool [] *** PRE-FLOP *** souli_x raises 60 to 90 Izecool calls 60 *** FLOP *** [] Izecool checks souli_x bets 6140 and is all-in Izecool calls 2680 and is all-in *** TURN *** [][] *** RIVER *** [][] *** SHOW DOWN *** Izecool shows [] (Full of 7 and 9) souli_x shows [] (Full of 9 and Tens) souli_x collected 9000 from pot Nu börjar en riktigt spännande månad. Skall givetvis grinda så mycket som möjligt men fokus kommer ligga främst på vart jag skall ta vägen i höst. Har eventuellt fått ett jobberbjudande , men har också kommit in på högskolan. Fundrar på sabbatsår om jag nu skall plugga mer. Hare gooott! Citera
Izecool Postad 2 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2013 Sååå TILIT!!! Utdragen var enda hand idag! Ingen bluff går hem, Allt går fel. Redan back 200$. Citera
Izecool Postad 10 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2013 Har varit borta från skrivandet ett tag! Haft en situation på hemmaplan som tagit mycket tid! Inte blivit mycket spelande. Ligger totalt plus 300$ under augusti. Helt ok får jag väl säga då månaden saknat volym so far. Verkar iaf som jag fått ett jobb, ses mycket fram emot! Kommer börja om några veckor så lite ledigt framöver nu:-) Efter att jag börja lira .fr så har jag haft problems med HUD:en så inga roliga händer att posta tyvärr. Men skall försöka få fart på den igen! Trevlig Lördag till er alla! Citera
Katt3n Postad 10 Augusti , 2013 Rapport Postad 10 Augusti , 2013 Är det stars.fr? Hur är det med action på Omaha zoom där? Citera
Izecool Postad 10 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2013 Jo precis. Ganska dålig action överlag på zoom. Citera
Izecool Postad 12 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2013 Är det någon som sysslat med bonustrading och vet om det är 100% riskfritt som folk skriver? Inte riktigt med på hur det funkar. Man bettar mot sig själv genom betfair och kan på så sätt "vinna över" bonusen från spelbolagen till betfair kontot? Citera
Izecool Postad 16 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2013 Jaha då var det snart dax för fredagsfighten på svs. Någon som skall lira? Citera
Izecool Postad 18 Augusti , 2013 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2013 Någon som kan rekommendera en bra coach/träningssite för mtt och SnGs? Är Bluefirepoker det som rekommenderas främst eller? Tänkte höra om ni vet någon annan, verkar vara lite av en djungel där ute:-P Citera
TobbeL Postad 18 Augusti , 2013 Rapport Postad 18 Augusti , 2013 Någon som kan rekommendera en bra coach/träningssite för mtt och SnGs? Är Bluefirepoker det som rekommenderas främst eller? Tänkte höra om ni vet någon annan, verkar vara lite av en djungel där ute:-P runitonce.com är ju väldigt populär. Aldrig testat bluefire. Citera
Recommended Posts