Gå till innehåll

dinooh - motivationsdagbok på svenskaspel.

alen_923

Recommended Posts

Tjena !

Tänkte testa det här med dagbok för att höja motivationen till att få in en någorlunda vettig volym.

Nickar dinooh @ svs. En del av er har säkert spelat mot mig. Lirar det mesta. Turneringar, PLO och NLH 0.5/1 - 5/10

Kort om mig

20 år (fyller 21) går in på mitt andra studieår till hösten, ekonomi. Spelat poker ett par år nu med stundtals väldigt goda resultat. Aldrig spelat särskilt högt utan är mer en "grinder". Har sprungit bra vid viktiga tillfällen (klonka hem söndagssteken första kvällen jag grinda turneringar på svenskaspel) vilket är en bidragande orsak till goda resultat.

Upplägg på dagboken

Kommer lägga upp små delmål som jag ska nå. Endast spel @ svs. Kommer posta grafer så ofta jag kan, och möjligtvis en och en annan handanalys emellanåt.

Ses vid borden ! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att många känner igen sig när jag säger att en av mina största läckor är att spela alldeles för lite under en upswing. Lätt att boka dagen om man plussar säg 5 inköp den första timmen. Motsatsen blir ju då att man grindar ihjäl sig under en downswing för att komma ur skiten så snabbt som möjligt.

13k händer av misär på svs micro, tog lite skott på /4 idag för hade en känsla att jag skulle pricka upswingen där, gick ju inte riktigt som planerat dock haha.

tror aldrig jag tidigare haft en negativ showdown linje över 13k händer med min spelstil på svs micro. (spelar väldigt ABC på dessa nivåer, valuebetta och någon enstaka bluff)

b61572.jpg

Länk till kommentar

taget :-D glglgl

16k totalt nu

P47HFCJ.jpg

Tänkte skriva en kort reflektion om /1 till /4.

Skicklighetsmässigt är skillnaden på motståndet betydligt mindre mellan /1 till /2 än mellan /2 till /4

Fisk/Reg ration är väl ganska liknande på /1 och /2. Något mer regs på /2. Största skillnaden är väl att det finns en större andel regs med uppenbara läckor på /1 i jämförelse med /2.

Inte spelat så mycket /4 i år men vad jag hann se av det lilla jag spela var att det var betydligt fler regs här. Fanns någon regfisk här också men de flesta verka vara någorlunda solida. Sedan är det givetvis betydligt mer aggro preflop på /4. Typ hulken som 3bettar otroligt mycket, kändes som han inte var vinnande på nivån men kan ha fel där.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Ett tips är att försöka vara stabilt vinnande/utveckla ett vinnande spel på /1 innan du rör /2. Mest bara tragiskt nu med attityden i chatten och din spelstil. :-(

Hej ! antar att du är **** då?

Edit, jaha du är ***** Antar att du tar illa upp när jag skriver "nh" när fiskar vinner potter mot dig? Hur resonerar du då? Vill du inte uppmuntra fisken till att spela vidare?

Kommer givetvis fortsätta jävlas i chatten, (försöker göra det med klimten i ögat) sålänge regs likt dig själv blir påverkade av det.

Börja återigen spela litegrann på SVS i april. La inte upp några tidigare resultat för kände inget behov av att bevisa något. Denna dagbok är till för mig själv, att jag ska hålla mig till SVS och få någon motivation.

Detta är grafen på svs sen april 10% /4 10% /1 resterande är på /2. Har däremellan grindat turneringar och zoomat på stars också. Ingen monstervolym men försöker få in så mycket jag kan medans jag studerar. Sista tiden har varit misär på SVS tyvärr, har haft lite IRL knas som ligger bakom det en del.

b62711.jpg

Följer du den här dagboken så kan jag garantera att du får se goda resultat från /4 /5 framöver. Det säger jag då jag har varit vinnande på nl100 på € siter, även om det nu var något år tillbaka. Givetvis har man en del luckor men vem har inte det, /2 är inga problem att krossa dock.

På SVS lägre nivåer känns det som de flesta regs största lucka är deras egna ego. Upplevde aldrig detta på € siter men ser det hela tiden här. Regs som disskuterar i chatten vem som krossar /2 hårdast etc... pinsamt.

NINI HANK och några till är de enda som inte verkar lida av detta storhetsvansinne, och antar också att de är de som vinner mest på nivån.

Lycka till vid borden ! :)

Länk till kommentar

Jeden bråkar med en ny reg!

tumblr_lzb4qwH4e11qj995wo1_500.gif

Tyvärr inte när jag lirar. Timar ut på alla bord när jag skriver här. :-( Finns inte mycket att diskutera either way, sett dinoohs kommentarer dag in och dag ut senaste veckan och tyckte att det var dags för en replik. Men kanske är jag som är torr som inte ser "humorn". :-)

Länk till kommentar

Lol, påverkad. Får intrycket av att du är genuint vidrig och patetisk i allmänhet, och det i kombination med din lolspelstil är bara komiskt. Tror inte du förstår innebörden av "glimten i ögat".

Snyggt outat förövrigt. Intelligent. Lycka till med ekonomin. :lol:

+1

dinooh förstår inte varför du gnäller på att andra inte är ödmjuka. Du river ju sjukt mycket i chatten själv. Sen fyi är det inte tillåtet att outa folk på pf. Tro inte att du är mycket bättre själv ;)

Länk till kommentar

Jag vill inte strö mer sand i sandlådan men personligen förstår jag inte detta påhopp på Dinooh. Har enbart sett denna spelare vara trevlig i chat.

Att Dinooh skulle vara en "patetisk" och "vidrig" person finner jag svårt att tro och jag anser att det nog är omöjligt att dra sådana slutsatser om en person enbart genom svenskaspels pokerklient.

Vad jag däremot finner vara ett vidrigt och kontraproduktivt beteende är dessa regs som måste hävda sin pokeröverlägsenhet genom att trakassera hobbyspelaren varje gång denna gör ett suboptimalt spel men vinner potten.

Att säga nh eller berömma fisken efter en vunnen pot mot ett reg är kundvård 101.

Låt hobbyspelaren få slå sig för bröstet några varv, låt dem känna att de får något värde för sina pengar.

Poker måste vara så jävla roligt att hobbyspelaren trots förluster fortsätter spela för sina inarbetade slantar och där har vi alla mycket att arbeta på om vi fortsatt vill ha ett fiskrikt ekosystem på svs.

Lycka till under lönehelgen ALLA pokerbröder!

Länk till kommentar

Lol.

Jag vill inte strö mer sand i sandlådan men personligen förstår jag inte detta påhopp på Dinooh. Har enbart sett denna spelare vara trevlig i chat.

Att Dinooh skulle vara en "patetisk" och "vidrig" person finner jag svårt att tro och jag anser att det nog är omöjligt att dra sådana slutsatser om en person enbart genom svenskaspels pokerklient.

Vad jag däremot finner vara ett vidrigt och kontraproduktivt beteende är dessa regs som måste hävda sin pokeröverlägsenhet genom att trakassera hobbyspelaren varje gång denna gör ett suboptimalt spel men vinner potten.

Att säga nh eller berömma fisken efter en vunnen pot mot ett reg är kundvård 101.

Låt hobbyspelaren få slå sig för bröstet några varv, låt dem känna att de får något värde för sina pengar.

Poker måste vara så jävla roligt att hobbyspelaren trots förluster fortsätter spela för sina inarbetade slantar och där har vi alla mycket att arbeta på om vi fortsatt vill ha ett fiskrikt ekosystem på svs.

Lycka till under lönehelgen ALLA pokerbröder!

Jaha? Drog jag en slutsats om dinooh som person? Var det en slutgiltig bedömning? Var det inte så att jag sa att han framstår som det (/att jag får det intrycket) baserat på hans beteende i chatten? Precis, tack för att du fick mig att slösa tid på en meningslös kommentar.

Naturligtvis så är det 100x värre när regs hånar fisken/snackar strat osv i chatten, och det stör mig mer än någonting annat. Håller med där, även om det är extremt uppenbart och allt annat vore efterblivet.

Återigen ja, självklart. Men skulle aldrig falla mig in att snapskriva "nh;)" i chatten när en fisk drar ut mot en annan reg. Gång på gång på gång. Det faller inom samma kategori som att skriva "ty" efter man själv vunnit en pott i mina ögon. Men visst, om det nu var för att "peppa" fisken så är det lite annorlunda, men det är väldigt unlikely med tanke på att jag bara sett dinooh göra det när jag blir utdragen och aldrig annars. Gör det lite inconsistent om man nu är årets pokerambassadör.

Sen så har dinooh bjudit på ett flertal andra klassiska kommentarer under veckan i stil med typ "Wowwwwwwwwwwww så bra du är Jeden, varför går du inte upp till /5, eller snarare /10 det är nog mer passande för någon som är så bra som du är". Ganska enkelt att göra en koppling mellan sånt och det exklusiva "nh;)"-spammet för min del. Om det står mellan allmän dryghet eller fiskpepp så skulle jag nog satsa på the former. ;-)

Men w/e, bryr mig inte överdrivet mycket, orkade knappt ens skriva det här.

+1

Tycker dinooh är grymt trevlig och har inte sett honom dryga i chatten!

Om det är någon som är en fitta i chatten så ä rdet ju definitivt jag.. varför hetsar ingen mot mig angående det?

För att du tydligt gör det med "glimten i ögat". Och at this point skulle du kunna säga exakt vad som helst utan att jag tar det speciellt seriöst. :-D

Länk till kommentar

Hur kan han ha skrivit det? Han vet ju inte ens vad du nickar på svs? :-)

Har han skrivit det på PF så ber jag om ursäkt om jag har missat det!

Scrollar du upp så ser du att dinooh outade j-tag men ändrade sin kommentar. Håller med Jeden att det blir överdrivet när han skriver nh till fisken hela tiden, sen vet jag inte riktigt. Men enligt mig är det more or less en norm att man är trevlig mot andra ifrån pf både här och i klienten. Gillar pf som forum och tycker det är en väldig skön jargong här, sen är inte jag jättetrevlig i chatten mot alla heller. Långt ifrån, men tycker iaf att man kan försöka behandla pf-medlemmar med respekt. Sen är fisken vanliga människor också, det är ju knappast avgörande för dem om någon skriver "nh:)" efter varje hand. Vill man på något sätt uppmuntra fisken så tror jag det är bättre att bara sitta och prata om vad som helst mellan händerna. Fiskarna som lirar 1-2 bord börjar ju spamma "zZZZzzzz" om man tänker längre än 10 sekunder :roll:

Länk till kommentar

Hur kan han ha skrivit det? Han vet ju inte ens vad du nickar på svs? :-)

Har han skrivit det på PF så ber jag om ursäkt om jag har missat det!

Well! Han skrev "antar" att du är xxxx!

Därför har jag svårt att se han ha skrivit det i chatten på svs! Förutom det faktum att han outa fel nick ;-))))) (får man säga sånt?)

Det står "jaha, du är xxxx". Han vet vem jag är. Det första han skrev i chatten för ~1v sen var "JEDENTAG eller hur??" typ. Sen så är det inte speciellt relevant heller. Varför skulle han inte kunna ha skrivit det där ändå? Han använde mitt SvS-nick när han skrev det, inte Jeden.

Det här blir bara drygare och drygare. :D

Länk till kommentar