christian_k Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Tja! Har sedan september spelat FL , jag började med 0.25/0.5$ vilket jag i febrauri övergav till förmån för 1/2$ då jag upplevde det jobbigt med 5 man till rivern varje gång. Juli nu och jag går varken + eller minus. Skulle nog gå mer plus om jag kunde spela mer diciplinerat och inte spela mer händer för att jag gått plus innan osv.Det är nått jag jobbar på. Tänkte prova lyckan på 0.5/1$ NL , gick in med mina 100XBB Kom ganska snabbt upp i 135 SEN händer det som får mig fundera om jag kanske inte är redå ännu för NL. Jag är i mittenpos med QQ, alla har foldat innan mig, jag bestämmer mig för att satsa 10$ och får en caller. FLOP: 10 4 3 (2 spader) Jag bettar 15$ och får en reraise på 50$ Jag foldar då jag misstänker att han har AA KK ett set eller flushdrag .. och han visar sina kort .. JJ (1 spader) Är jag för FEG för NL kanske??? En annan hand lite senare: Jag bettar 10$ med mina AA preflop en kille callar med sina KQo flop : KQJ (3 färger) Efter floppen så bettar jag 15$ . han callar, jag bettar 15$ efter turn som är en 8:a och då Raisar han med 10$ varvid jag callar och fortsätter så on tilt till river för ytterliggare 10$ Nu blev det ju minst lika galet som förra gången, Kanske är AA lite överkattat efter sådan flop?? Detta var första gången på Nl . men det kändes lite tufft att fölora dem här händerna. Hurär det på Internet , hur mycket bluffas det egentligen? Jag känner att det är NL som verkar vara det som gäller i pokervärlden, ska jag fortsätta med Fl och lära mig mer om odds osv eller ska jag prova 0.25/0.5$ Nl kanske?? Spelar: Tight å aggresivt med lite bluffar ibland för variation. * Lite RP - QoS * Citera
therussian Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Om du fortsätter spela NL tycker jag definitivt det låter som en vettig idé att gå ner i nivå. Att lära sig om odds osv bör du göra vare sig du spelar NL eller FL. Citera
PokerRäven Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Spontant (men kan ha fel) Kolla hur fi bettade båda gångerna... Första gången höjer han omedelbart ditt bet, och ganska kraftigt dessutom. För mig är det en indikation på att han knappast sitter med en allt för stark hand för då skulle han förmodligen spelat som i andra fallet, dvs få in så mycket pengar i poten som möjligt genom att först göra en call och sen en lagom raise efter turn. Och om du nu befarande att snubben i första exemplet satt med färgdrag så ska du ju snarare tacka och ta emot och göra det dyrt för honom, eftersom du trots allt är ca 70% favorit (dvs du kommer vinna 7 av 10 all in i samma situation). Citera
Largo-Sama Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 jag började med 0.25/0.5$ vilket jag i febrauri övergav till förmån för 1/2$ då jag upplevde det jobbigt med 5 man till rivern varje gång. på vilket sätt var det jobbigt, jobbigt att räkna pengarna du tjänade på det? Bättre(och tightare) motspelare ökar inte din vinst. Citera
christian_k Postad 14 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2005 Första gången höjer han omedelbart ditt bet, och ganska kraftigt dessutom. För mig är det en indikation på att han knappast sitter med en allt för stark hand för då skulle han förmodligen spelat som i andra fallet, dvs få in så mycket pengar i poten som möjligt genom att först göra en call och sen en lagom raise efter turn. Tack för tipset, det ligger nog en hel del i det. på vilket sätt var det jobbigt, jobbigt att räkna pengarna du tjänade på det? Bättre(och tightare) motspelare ökar inte din vinst. Jag kände att jag blev outrivered el var det kan kallas, för ofta och det var svårt att ha kontoll på vad dem har då det lika gärna kunde vara 93o som KK. Sedan känndes det som att det var lite för lite pengar för den tid man lade ner, kanske 0.5/1$ skulle passa bra nått år framöver, har svårt att bestämma mig för FL eller NL jag ska prova mig fram. Sedan så försöker jag se på längre sikt, hellre möta bra spelare och förlora å utveckla spelet än att vinna småpotatis mot dåliga spelare, kan väl låta lita konstigt, men så ser jag på det. Citera
Juzzam Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Många av dom bästa FL spelarna i världen klarar in av NL spel, för att det passar dom inte överhuvudtaget. Man måste ha en riktig känsla för NL spel, medans FL är enklare att spela just pga att det är FL, Tight/Aggro. Känn dig för. passar det inte så gå tillbaka. Citera
rickie Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Spontant (men kan ha fel) Kolla hur fi bettade båda gångerna... Första gången höjer han omedelbart ditt bet, och ganska kraftigt dessutom. För mig är det en indikation på att han knappast sitter med en allt för stark hand för då skulle han förmodligen spelat som i andra fallet, dvs få in så mycket pengar i poten som möjligt genom att först göra en call och sen en lagom raise efter turn. Och om du nu befarande att snubben i första exemplet satt med färgdrag så ska du ju snarare tacka och ta emot och göra det dyrt för honom, eftersom du trots allt är ca 70% favorit (dvs du kommer vinna 7 av 10 all in i samma situation). Så du tror att nån synar ett 10BB raise utan att ha överkort till damen? Isåfall är man inte längre 70% favorit Iförsig är man närmre 60% än 70% även om motståndaren inte har överkort dessutom. Om motståndaren har ett ess på handen + färgdrag så har man själv runt 55% chans att vinna. Om motståndaren har ett ess och en kung på handen + färgdrag så har man nu bara runt 45% chans att vinna. Citera
giFF Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Syna ner något låga bettar eller folda AA med QKJ flop, extremt farlig... Den med QQ kunde likaväl vara "nice fold" men jag vetefan, jag hade nog ställt in =) Citera
PokerRäven Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Spontant (men kan ha fel) Kolla hur fi bettade båda gångerna... Första gången höjer han omedelbart ditt bet, och ganska kraftigt dessutom. För mig är det en indikation på att han knappast sitter med en allt för stark hand för då skulle han förmodligen spelat som i andra fallet, dvs få in så mycket pengar i poten som möjligt genom att först göra en call och sen en lagom raise efter turn. Och om du nu befarande att snubben i första exemplet satt med färgdrag så ska du ju snarare tacka och ta emot och göra det dyrt för honom, eftersom du trots allt är ca 70% favorit (dvs du kommer vinna 7 av 10 all in i samma situation). Så du tror att nån synar ett 10BB raise utan att ha överkort till damen? Isåfall är man inte längre 70% favorit Iförsig är man närmre 60% än 70% även om motståndaren inte har överkort dessutom. Om motståndaren har ett ess på handen + färgdrag så har man själv runt 55% chans att vinna. Om motståndaren har ett ess och en kung på handen + färgdrag så har man nu bara runt 45% chans att vinna. Nja, nu blandar du nog ihop händerna. Det jag skrev om var när han gjorde den kraftiga höjningen ( i detta fall, som det visade sig, med JJ på handen) och dessutom hade färgdrag (om jag nu förstod skribenten rätt). I det andra exemplet, med en call först och sen raise skulle jag såklart dra öronen åt mig för det indikerar mer styrka än i första exemplet. Citera
Waggho Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Läs gdailys bankrulleartikel och kontrollera om din spelkassa är någorlunda vettig för att spela NL högre än 0.05/0.10. Citera
Djens Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Gdailys bankrullekrav gäller dock mest om du absolut inte kan sätta in mer pengar och anser att du lever på pokern. Citera
Kidder Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Många av dom bästa FL spelarna i världen klarar in av NL spel, för att det passar dom inte överhuvudtaget. Man måste ha en riktig känsla för NL spel, medans FL är enklare att spela just pga att det är FL, Tight/Aggro. Känn dig för. passar det inte så gå tillbaka. Många av de bästa NL spelarna klarar inte av FL skulle jag vilja påstå.... Citera
Papa Kubo Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Gdailys bankrullekrav gäller dock mest om du absolut inte kan sätta in mer pengar och anser att du lever på pokern. Ännu viktigare är att du ska vara en vinnande spelare för att den överhuvudtaget ska vara relevant. Citera
rickie Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Spontant (men kan ha fel) Kolla hur fi bettade båda gångerna... Första gången höjer han omedelbart ditt bet, och ganska kraftigt dessutom. För mig är det en indikation på att han knappast sitter med en allt för stark hand för då skulle han förmodligen spelat som i andra fallet, dvs få in så mycket pengar i poten som möjligt genom att först göra en call och sen en lagom raise efter turn. Och om du nu befarande att snubben i första exemplet satt med färgdrag så ska du ju snarare tacka och ta emot och göra det dyrt för honom, eftersom du trots allt är ca 70% favorit (dvs du kommer vinna 7 av 10 all in i samma situation). Så du tror att nån synar ett 10BB raise utan att ha överkort till damen? Isåfall är man inte längre 70% favorit Iförsig är man närmre 60% än 70% även om motståndaren inte har överkort dessutom. Om motståndaren har ett ess på handen + färgdrag så har man själv runt 55% chans att vinna. Om motståndaren har ett ess och en kung på handen + färgdrag så har man nu bara runt 45% chans att vinna. Nja, nu blandar du nog ihop händerna. Det jag skrev om var när han gjorde den kraftiga höjningen ( i detta fall, som det visade sig, med JJ på handen) och dessutom hade färgdrag (om jag nu förstod skribenten rätt). I det andra exemplet, med en call först och sen raise skulle jag såklart dra öronen åt mig för det indikerar mer styrka än i första exemplet. Va.. Jag blandar inte ihop händerna.. Säger bara att räkna med 70% vinst chans om FI har ett färgdrag är alldeles för mycket helt enkelt, syftar på QQ vs JJ handen, med 2 spader på floppen. Om han nu har ett färg-drag så har han förmodligen minst ett överkort oxå. Och då har man ca 55% chans att vinna. Inte 70%.. Dessutom är det aldrig så bra som 70%, eftersom FI kompletterar färgen 36% av gångerna. Kanske uttryckte mig lite oklart i första inlägget? Citera
Recommended Posts