Gå till innehåll

Lås dagboksavdelningen!


Vill du stänga dagboksavdelningen för icke-medlemmar för att skapa roligare läsning?  

75 medlemmar har röstat

  1. 1. Vill du stänga dagboksavdelningen för icke-medlemmar för att skapa roligare läsning?

    • Ja!!
      59
    • Mig kvittar det
      8
    • Vill ha kvar den öppen
      8


Recommended Posts

Som sagt, sannolikt har ansvariga semester.

Nu kan det självklart vara så att jag missuppfattat det eller den som informerade mig hade missuppfattat det hela.

I vilket fall som helst är det dagboksavdelningen som är klart aktivast. Att låsa den skulle bara göra PF till en klubb för inbördes beundran.

Jag tror personligen inte det är en bra lösning för Pokerforums överlevnad. Som alla vet så tappar man alltid medlemmar, då krävs det ett tillskott av nya medlemmar.

Ser dessa nya medlemmar inte allt det roliga som förekommer i de mest aktiva delarna, tror jag inte att de kommer bli långvariga, vilket leder till en smärtsam och långsam död.

Sätter man som en 0 gräns, så är iden om att kunna "braga" utan att det når fel personer iprincip verkningslös. Iaf om det är som qzectbumo skriver inte sker någon googelindexering.

 

Rent generellt är det som på facebook, skriv inget som du inte vill att din mamma/fru ska få veta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Nu är det semester, så antagligen ingen ansvarig anträffbar.

Men, rent spontant tror jag inte att det kommer att ske.

Poker.se/pokerforum.nu lever på googleindexeringen.

 

Dessutom förstår jag inte själva iden. "Brag" för de redan initierade, om vad? Fyllor, erövringar och lite småskarvande som man inte vill skylta med i verkliga livet?

Var ska gränsen dras? 1k inlägg? Tja då lär det inte bli många som reggar sig. Vilket självklart inte är bra för P.se

Noll inlägg, bara en reggning? Tja då lär de som ni inte vill visa upp erövringen för, regga sig iaf

 

Så vad är själva poängen?

 

 

I mitt förstainlägg nämns även scamrisken (se på the office som samtliga blivit scammade efter sin eminenta dagbok).

 

Det finns inte kvar en enda dagbok som spelar någorlunda höga stakes (bortsett från MTT-eliten som startat upp igen vilket är väldigt kul!)

De allra flesta som spelat ett tag slutar prata pengar med IRLs då det helt enkelt inte håller för de förstår inte. På PF går det att skriva ut belopp men man kanske inte vill att IRLs ska veta vilka summor det handlar om osv. Sen ser jag inte det som brags att uppdatera med resultat osv i sin dagbok, vilket man knappast gör på facebook som du drar en parallell med.

 

Duktiga spelare ser inte mkt incitament i att lära upp mindre duktiga spelare. Hjälp med analyser osv från erkänt bra spelare är således sällsynt men om inte hela internet skulle ha tillgång till infon utan bara reggade medlemmar i "PF-familjen" skulle det ev finnas en större chans till mer kvalitetsposter.

 

SKV kanske inte är lika aktuellt längre då de kommit med klarare regler och SKV skulle förmodligen regga ett konto om det skulle bli aktuellt med låst dagboksavdelning.

 

 

Sen att det skulle generera diverse fyllehistorier som ej kommer fram annars ska man ej sticka under stolen med. Kan ju ärligt säga att jag tycker det är ganska underhållande att läsa om de är någorlunda välskrivna.

 

Då den låsta dagboksavdelningen obv aint gonna happen kanske vi kan ta vidare diskussionen till en ny avdelning för ett visst antal inlägg eller tid reggad. Säg 500 inlägg eller reggad 1 år w/e?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då den låsta dagboksavdelningen obv aint gonna happen kanske vi kan ta vidare diskussionen till en ny avdelning för ett visst antal inlägg eller tid reggad. Säg 500 inlägg eller reggad 1 år w/e?

 

En låst dagboksavdelning kommer inte att hända, precis som du säger. Det är på ditt andra alternativ som diskussionen förs. Jag återkommer när det finns nåt att återkomma om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
En låst dagboksavdelning kommer inte att hända, precis som du säger. Det är på ditt andra alternativ som diskussionen förs. Jag återkommer när det finns nåt att återkomma om.

 

Snart en månad sen det skrevs här och nästan 2,5 sen trådstart. Fin semester ansvarig verkar ha :)

 

Bumpar så tråden ej dör även om det är sagt att det bumpas när det finns mer info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart en månad sen det skrevs här och nästan 2,5 sen trådstart. Fin semester ansvarig verkar ha :)

 

Bumpar så tråden ej dör även om det är sagt att det bumpas när det finns mer info

 

Har lite svårt att se hur du får:

 

"En låst dagboksavdelning kommer inte att hända, precis som du säger. Det är på ditt andra alternativ som diskussionen förs. Jag återkommer när det finns nåt att återkomma om."

 

till att ansvarig har semester. Bumpen gillar jag dock :-) Jag ska dra det en vända till, men just nu tror jag inte att det är en prioriterad fråga. Fwiw är jag personligen inte alls så negativ till en sån idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite svårt att se hur du får:

 

"En låst dagboksavdelning kommer inte att hända, precis som du säger. Det är på ditt andra alternativ som diskussionen förs. Jag återkommer när det finns nåt att återkomma om."

 

till att ansvarig har semester. Bumpen gillar jag dock :-) Jag ska dra det en vända till, men just nu tror jag inte att det är en prioriterad fråga. Fwiw är jag personligen inte alls så negativ till en sån idé.

 

Ansvarig har varit på semester var tidigare förklaring till inget svar på låst dagboksavdelning = inte anträffbar = inga beslut kan tas. Härledning till att inget beslut tagits ang en avdelning för inbitna medlemmar var att ansvarig fortfarande inte var anträffbar/på semester och inga beslut kan tas ännu.

 

Simple as that ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ansvarig har varit på semester var tidigare förklaring till inget svar på låst dagboksavdelning = inte anträffbar = inga beslut kan tas. Härledning till att inget beslut tagits ang en avdelning för inbitna medlemmar var att ansvarig fortfarande inte var anträffbar/på semester och inga beslut kan tas ännu.

 

Simple as that ;-)

 

Ah, då är jag med. Jag kan meddela att alla är tillbaka från sina semestrar ;)

 

EDIT: Med det sagt är sista ordet så klart inte sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är ju att hela semesterdiskussionen uppkom för att Crappy skrev att ansvarig var på semester, och syftade på mig. När sen svaret uteblev drog folk slutsatsen att semestern pågick. Svaret är att svaret uteblivit för att det inte finns något beslut än. Och nej, det är verkligen inte så enkelt som en del inlägg vill göra gällande.

 

Jag kan däremot vara självkritisk och säga att jag definitivt borde varit bättre på att skriva "Vi har ännu inget besked, men diskuterar det" lite oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattade inte att det var du som var ansvarig. Inte spånat spec mkt i hur poker.se/pokerforum.nu drivs.

 

 

Är det du som är poker.se/pokerforum.nu eller är du bara anställd och det sitter en filur som railar och scoutar forumet men ej skriver som är högsta hönset?

 

Är väldigt OT, men jag är admin för sidan. Inte anställd heller, utan konsultar för pf och pse. Jag tar inte de slutgiltiga besluten vad gäller utveckling, utan ansvarar främst för moderering. Vad gäller t ex partnersajter, tävlingar etc är det inte jag utan partneransvarig som råddar. I just detta fall var jag ansvarig för att lyfta frågan till de som tar beslutet.

 

Så jag är inte pf / poker.se mer än som konsultande representant :) //end OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
I dagsläget kommer det inte att bli någon låst db-sektion eller stängd avdelning för veteraner. Frågan har diskuterats, och det finns definitivt argument för, men just nu är bedömningen att argumenten mot är större.

 

Tackar för svar Mr.Valterego.

 

Av ren nyfikenhet, vad är det för förutsättningar som kan tänkas förändras som skulle kunna göra att ni ändrar er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Nattens aktiviteter borde tala för låsta dagböcker. Inge kul läsning alls!

 

Håller med om att det är jäkligt okul, men grundprincipen kvarstår. Den här frågan hanterar vi specifikt för sig.

 

NINJAEDIT: Såg att jag missade din sista fråga om vilka förutsättningar som skulle kunna ändras. Det är egentligen inte jag som tar såna beslut, men ska jag spekulera fritt handlar det nog primärt om att andra avdelningar skulle bli drivande å forumet. Det är inte direkt nån hemlighet att dagböckerna genererar den stora trafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...