Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilka händer ska man trycka in hela sin stack med? Satt igår med KK preflop, en miniraise fram till mig, jag höjer 5ggr BB och få omslag från två spelare som trycker in hela sina stackar? Vad ska man göra här? Min gissning är någon av dom sitter på AA eftersom både spelarna verkar vara vinnande spelare med mycket slantar över maxinköpet. Jag valde att slänga mina kungar (dels för att jag i handen innan förlorat en stor stack och dels för det luktade AA). Men jag funderade efteråt, med vilka händer ska man limpa in på om man inte vågar på KK? AA, jovisst men hur ofta har man dom.

Är det acceptabelt att slänga KK preflop?

Återkommer med vad de andra två spelarna hade för hände och hur det gick.

Postad

Maxinköpet är den maximala summan pengar som du får ta med till en visst NL-bord. Brukar vara 100 big blind men det finns andra belopp. Så på ett NL25-bord får du max stoppa in $25 och på ett NL50 max $50. Har någon mer pengar än så så har de vunnit dessa under sessionen. Finns ingen motsvarighet på FL det redan finns en begränsning på hur mycket man får satsa.

All-in preflop i NL-cash game går jag vanligvis endast med kungar eller äss. Kan göra undantag om jag har en bra read på fi som säger att han är kapabel till att gå all-in med Q7o preflop (såg en kille som synade med denna hand :) ).

Att båda två har stora stackar betyder antingen att de är tomtiga galningar som har haft tur (de brukar ju altid få en rejäl stack snabbt eller försvinna fort) eller att det är två solida spelare som spelat bra. Med en bättre read än endast stackstolek skulle jag nog synat mot galningarna men inte om någon av dem var solida spelare. Galningarna kan ofta spela så med många händer som inte är AA.

Postad

Utan read skulle jag aldrig gå allin preflop med annat än AA och KK sålänge de inte var shortstackade. Har jag read på att de är väldigt lösa spelare som kan trycka med det mesta kan jag tänka mig att gå allin med JJ, QQ, AKs.

Postad

Tackar för svaren, kan ju säga att jag suttit på bordet ett tag och att en av de två spelarna (som gick allin) spelar otroligt tight.

I alla fall så slänger jag mina pocket K, vilket gör ont i hjärtat, och fi visar upp AA och AKs. Så preflop kan man ju säga att jag gjorde rätt beslut?!

Sen att den fjärde och sista Kungen dök upp på flop är en annan historia :roll:

Postad
Tackar för svaren, kan ju säga att jag suttit på bordet ett tag och att en av de två spelarna (som gick allin) spelar otroligt tight.

I alla fall så slänger jag mina pocket K, vilket gör ont i hjärtat, och fi visar upp AA och AKs. Så preflop kan man ju säga att jag gjorde rätt beslut?!

Sen att den fjärde och sista Kungen dök upp på flop är en annan historia :roll:

Men naturligtvis är det så, men ponera att du spelar samma spel 100 ggr till, då var det bra att lägga KK.