Gå till innehåll

Antisk - sommardb


Antisk

Recommended Posts

Hej kära pf! Efter något års uppehåll från dagboksscenen tyckte jag att det var dags att dra igång karusellen igen (om än bara över sommaren). Hängt här dagligen i några år men aldrig skrivit särskilt mycket utan mest lurkat runt i dagböcker (RIP office). Spelar främst nlt low/midstakes cg (shorthanded) på blandade sidor men främst då svs samt mtts på de flesta nätverken. Blandar typ 50/50 mellan dem två och det fungerar bra för mig. Maj och början på juni var riktigt bra månader för mig pokermässigt och får väl tyvärr erkänna att jag sprungit väldigt bra men hoppas och tror att jag även höjt min lägstanivå och blivit mer konsistent än tidigare.

 

Iallafall hade jag tänkt att ha något slags dagboksprojekt över sommaren för att posta lite händer, lite resehistorier och ibland kunna jubla/tilta inför ett större forum. Sitter i skrivandets stund på Arlanda och inväntar flight till Las Vega via Amsterdam och Detroit. Stannar i Vegas i två veckor på ett budgethotell och är ruggigt taggad på två veckors hårdgrind live. Tyvärr dåligt planerat när jag inte tänkte på gränser på visakortet så fick "bara" med mig $5,5k så blir lite nittande i början och försöka lösa någon wire el dyl på plats. Planen är att grinda cg med några enstaka skott på mtts (såg bla att wsop hade ett $3k shorthanded som man såklart vill lira). Hotellet hade ett gym så några löppass på bandet och lite viktlyftning ska väl sättas i rutin samt hålla sig borta från för mycket alkohol och andra inkomstdräpare (läs spearmint rhino ^^). Jahapp det om det som man säger hit me up med frågor el dyl, nickar btw riverjack på svs och några andra random-siter så säkerligen stött på de flesta svs-grinders här (spelar främst /10-/20). Skriver en update inom någon dag och ska även försöka få med detaljerade och intressanta händer från livesittningarna. Tack och hej /Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul! Du har spelat i Vegas förr om jag inte missminner mig. Var finns det bra lowstake? Och vad innebär budgethotell i Vegas?

 

GL!

 

Stratosphere har bäst lowstakes. Alltid ett par bord där kvällstid. Dom kör 1/2 med $300 bi. Straten är väl annars ett bra budgetalternativ. Det kostar runt $30 per natt och håller jämförbar standard med de flesta basicrum i swe som du betalar 1.6k sek för per natt. En bit o gå till strippen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får se hur detta blir skriver från mobilen

 

@Mecklenburgare, det stämmer bra är femte raka sommaren här. Det absolut bästa lowstakesstället imo är monte carlo dock inte provat strato och baserar beslutet på drinkservice och motstånd :) brukar bara rullan två bord men lätt det bästa bärsgrindarstället.

 

Budget är väl de mindre på stripen typ gamla imperial palace, off-strip som tex gold coast samt downtown. Jag bor på terribles som ligger en dryg kl bakom Ballys och klockade imorse på strax under 8min till Rio. Uppgraderade rummet och betalar ca 4k sek för två veckor. Hade tänkt att bo för pokerrate på aria men tycker inte att det är värt det dubbla priset.

 

Vaknade klockan 6:30 lördag morgon, drog iväg för att känna på morgonvärdet på Rio. Fick nästan direkt in Ah5x vs K5hh och A5xx på 234hhh för en ganska stor pott på 1/3. Synade ner en full fisk efter check flop och han skjuter t&r på 776J5 och min KQ stod vs K2. Inte mkt mer spännande som hände och fick plats på ett riktigt bra 2/5 med två duktiga direkt till vänster och resten vektighta gubbar. På två varv settade jag QQ, plockade två AA samt en AQs och en AKs. KK öppnade jag utg och fick 3 syn och K94ss- florre. Check en gubbe bet 50 jag syn hu till 9s-turn. Jag check han bet 100 med 330ish bakom jag täcker. Syn igen och Ts river. Jag donkjam han synar direkt med JxQs. Klev vid 11 svinhungrig och en dryg dollarhunka upo och haffade en cheese/jalapeno-burgare på deras grill. Okej burgare men inget speciellt.

 

Spelade en riktigt lång sittning 2/5 i wsop-rummet på eftermiddagen/kvällen och det gick bara sopparit rätt ut. Största potterna var AK vs 99 på A9xK i 3b och en KK vs AK aip som gick åt fel håll. Var riktigt trött och hungrig men värdet var så sinnessjuk bra att jag nog borde klivit tidigare. Slutade ner strax över 2 BI vilket självklart sög men kunde ha varit värre :) taxi hem till rummet och roomservice. Hatar btw taxichaufförerna här av hela mitt hjärta åkt tre ggr och blivit halvt utskälld två av dem för att de inte varit nöjda med drixen.

 

Kör lite luffarstilen och utnyttjar wifi här och där, judegenerna i mig går igång när det kostar 100kr för ett dygns internet</racism>

 

Ska föraöka komma med lite utförliga händer och diskussion men var nästan bara abc-beslut igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul db! Får man fråga om du reser själv och i så fall tycker du inte det blir tråkigt?

 

Yes reser själv bara varit borta några dagar men inte tröttnat än =) vet dock några uppsalagrabbar som droppar in rätt snart så tänkte hänga lite med dem. Skönt på ett sätt att kunna styra dagarna helt själv också. Jag får svara igen om två veckor när jag åker hem!

 

Tack för tipsen om wifi! Komponerade mitt förra inlägg på Bellagio spelandes 1/3 igår. Kom tid vid 07:30-tiden och möttes av en av de fullaste människorna jag spelat med. Han satt med runt 1500 och fick direkt in typ 400 på 567fd-flop när han bet 50-snappade av och slänge upp A7 som att han floppat nutsen. Andra satt med K4hh och det lyckades bricka och ett självsäkert "nice doing business with you" hördes. Spelade en lolig hand vs honom när det limpas pre, jag leder K3dd på Axxdd han syn, turn brick han check jag bet 30 han c/r till 115 och visar ett A och säger "if you call - all in on river" så måste ju syna men tyvärr brickade river ut. Självklart gulade han allting till en asiatisk kvinna när han i tur och ordning fick in AJ-AK pre, på flop 345 ohöjt han bet 20 tjejen gör 60 han jam 750 hon snappar med 33 och fyllot har T4. Hans sista 250 åkte in på 279 med 78 vs tjejens 79. Självklart drog hon samma sekund som han gulade. <3 live. Största förlustpotten isolerar jag fisk med KTdd flop 255hh han c/c, turn Tx han check jag bet 60 han c/r 120 jag syn river Qh så färgen fylls han jam typ 150 och synade av vs hans T7hh. Största vinst var handen direkt efter fick jag in KK vs QQ.

 

Hade en halvintressant spot trevägs; italiensk fisk limpar mp jag iso btn till 15 med J9o, dålig kvinna i sb synar och italienaren synar. Flop :5w::Td::Jd: och kvinnan leder ut 20 i 50-pott, spaggen syn och jag synar. Turn :3w: båda checkar jag bet 85 då jag dels får värde av drag, jag tror att jag har bäst hand, det är extremt sällan som kvinnan går c/r här som semibluff och att italienaren definitivt synar med sämre händer (alla par typ). Båda synar ofc. Strax över 350 i potten, river :Qw: båda checkar till mig jag har strax över pottbet kvar, kvinnan täcker och italienaren har drygt 250. Någon vits att göra om min hand till en bluff här eller kommer de aldrig att folda Q9/QK/Qxfd och har jag för mkt showdownvärde? Iofs tänker inte någon av dem på något vidare rationellt sätt men det är riverkortet träffar inte mig särskilt bra om man ser hur handen gått. Det jag skulle kunna jamma river för värde som jag inte höjer flop men bettar turn är QJ, kanske ev 89dd eller K9dd men jag tror att jag höjer flop med dem. Checkade iaf bakom efter lite stekande och kvinnan hade :Aw::Tw: och italienaren :Qd::3d:

 

Tog "ledigt" resten av dagen då jag var extremt ölsugen så begav mig till monte carlo för bärsgrind. Spelade det underbarar formatet 2-6 spread limit. Man får satsa/höja vilken summa som helst mellan 2 och 6 och snittåldern var väl någonstans runt 70 vid bordet. Klockan 14 började deras dagliga $40 med $20 rebuy som jag självklart reggade. 4k start 25/50 blindsen dubblades var 20e minut (förutom att de hade 300/600 av ngn okänd anledning). Mycket tufft spel och många "woooow what a sick hand that was" när någon lyckades dra ut på tjusigt manér. Hade man fått som uppgift på charader att illustrera ett svårt beslut hade man kunnat härma dessa gubbar när det närmade sig bubblan, där var det fan slita sig i håret och timebanka (avg-stack var runt 25k på 4/8k). Efter det spektaklet spelade jag lite 1/2 och bärsade. Sprang bra, träffade trevligt folk, spanade in en råhet servitris och hade allt som allt en trevlig kväll =) slutade dagen upp runt $500 så grävt igen en del av hålet från Rio. Idag blir det en $350 shorthanded på Caesars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...