Gå till innehåll

Krigar för överlevnad på svs micro


jsonpark

Recommended Posts

Tänkte att det är dags för mig att ta tag i pokern nu på riktigt då jag inte har något jobb i sommar. Har oftast bara ploj spelat de senaste året med skottningar som inte resulterat i någon vidare vinst men med hjälp av några nära vänner så är det dags att börja om från runta ett.

Har börjar lira på /1 då det känns som en bra startnivå för att kunna grinda in lite händer.

Mål för första månaden nu i Juni:

-Minst 20k händer

-Minst 15bb/100

 

Har redan fuskstartat för ca 1 vecka sen med lite över 9k händer. Dock back över 1k på fyllan :D

5

Vet ej om ni kan se bilden är ny med det här.

Finns här annars ------->http://tinypic.com/r/9qz2wm/5

 

Tänkte lägga ut den största vinst och förlust potten också.

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 7 :spade: 7 :heart:

Hero raises to $2.87, 1 fold, BTN calls $2.87, SB calls $2.37, BB raises to $17.74, Hero calls $14.87, BTN calls $14.87, 1 fold

 

Flop: ($56.09) 7 :diamond: Q :spade: 3 :diamond:(3 players)

BB bets $28.04, Hero calls $28.04, BTN folds

 

Turn: ($112.17) A :heart:(2 players)

BB bets $84.12, Hero raises to $180.39, BB calls $96.27

 

River: ($472.95) 6 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $472.95

Hero shows 7 :spade: 7 :heart:

Hero wins $461.13

 

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :diamond: 8 :diamond:

2 folds, Hero raises to $2.87, SB raises to $11.74, 1 fold, Hero calls $8.87

 

Flop: ($24.48) A :spade: 5 :club: 8 :heart:(2 players)

SB bets $20.00, Hero raises to $46, SB raises to $153.71, Hero calls $107.71

 

Turn: ($331.90) K :diamond:(2 players)

 

River: ($331.90) K :club:(2 players)

 

Final Pot: $331.90

SB shows A :club: K :spade:

SB wins $323.61

 

Hoppas man kan få lite respons! Keep grinding ppl! :D

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte det sjukt resultatorienterat att ha ett mål på bb/100? Aja gl anyways :-P vad nickar du? Lär ses på borden, härjar på samma nivåer!

 

Haha jo men kom inte på några vettiga mål typ + va fett trött igår;)

Skicka pm så kan du få veta:) tack tack har du lirat /1 länge?

 

Nu blir det ut en runda för att se are starta en session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glgl! Åker du rullbräda måhända? Tänkte på ditt nick, Jason Park

Haha, va inte elak mot lillkillen nu va. Kom och spela ist! ;)

 

 

Gl, lär ses mycket vid borden om du vevar runt på /1!

Jadå det lär vi göra, vad går du under för namn så man vet vem man ska vinna/förlora pengar från/åt :D

 

 

Börjat med backet idag pga att en "polare" kom in och muppsade och tog några inköp, men hoppas det blir lika bra värde ikv som det var igår.

Ut en runda nu med "polaren" som kom in o tog mina pengar så är det väl dags att gå på att igen om någon timme!

Over and Out for Now!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Varit lite borta nu ett tag så har inte hunnit med att uppdatera något!

Vatt lite familje träffar, för fint väder och andra påhitt som ni kanske förstår.

 

Dag 1 och 2 denna månaden satt man och spelade och spelade men inte fan blev det grönt för de... Så efter en kort session idag så fixade man till så man äntligen ser ljuset för denna månaden också =)

 

dagens korta session:

http://piclair.com/fjxf1

 

Månaden so far:

http://piclair.com/o1vkf

 

Sen liten fundering ska man vika denna handen, eller kanske till och med vika den ännu tidigare? Är mot en kille som lirar 25/20/6 dock sample på 500 händer bara.

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :club: K :heart:

CO calls $1, Hero raises to $2.75, SB raises to $8.37, 2 folds, Hero raises to $22.42, SB calls $14.05

 

Flop: ($46.84) 2 :spade: 7 :club: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $29.00, SB raises to $58, Hero calls $29

 

Turn: ($162.84) A :spade:(2 players)

SB bets $81.42, Hero folds ????????

 

Final Pot: $162.84

SB wins $81.42

 

 

 

 

 

 

Kan man hitta fold på denna handen ? ;)

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: 7 :club:

UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) K :club: J :diamond: 4 :club:(3 players)

BB checks, UTG bets $8.25, Hero calls $8.25, BB folds

 

Turn: ($27.50) T :club:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($27.50) 9 :club:(2 players)

UTG bets $19.00, Hero raises to $51.75, UTG raises to $182.75, Hero calls $124.95 all in

 

Final Pot: $380.90

UTG shows Q :club: J :club:

UTG wins $6.05

 

Aja allt för mig denna gången! Ska nog se till att kunna lira lite mer nu framöver!

 

Efter en lång dag i den stekheta blekingesolen blir det nu att dra sig mot sängen lite tidigare än vanligt för att komma upp i lite mer vettig tid inför morgondagens sol&festligheter!

Over and Out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående KK handen så är det lite tuff spot, ja.

 

Enda som jag ser att du slår är ett drag som använder sig av A som ett scarecard. Eller så kan han möjligtvis sitta på TT/JJ/QQ med tanke på raisen preflop. Har vi inga konkreta reads på FI så är det säkrast att folda.

 

ANgående A7s handen, nej, vi hittar aldrig fold här :D

Och varför checka turn?

 

 

EDIT: Måste hålla med gorillai om att en raise på floppen inte hade varit helt fel heller! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underlättar om du har med stackdjup. I första handen så tycker jag gott vi kan 3beta flopp, är ju orimligt att han ska syna 4bets ur poss med en hand som träffar bra på den brädan. Han kommer ju inte ha ett set direkt, har i vilket fall svårt att tro det. Tror han har överpar och typ AKo i rangen, kanske AQs möjligtvis.

 

Nope degen ska väl in i andra handen, tycker dock du kan beta turn. Vi kommer väl ändå ta en stabb här en del gånger med lite svagare händer och det blir väl ganska fin balans om vi bettar våra nötter antar jag. Checkar hellre bakom lite svagare händer som har showdown value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående KK handen så är det lite tuff spot, ja.

 

Enda som jag ser att du slår är ett drag som använder sig av A som ett scarecard. Eller så kan han möjligtvis sitta på TT/JJ/QQ med tanke på raisen preflop. Har vi inga konkreta reads på FI så är det säkrast att folda.

 

ANgående A7s handen, nej, vi hittar aldrig fold här :D

Och varför checka turn?

 

 

EDIT: Måste hålla med gorillai om att en raise på floppen inte hade varit helt fel heller! :)

 

Tack för feedbacken, håller med men tror det är ev att folda där iaf med KK handen;)

Tror också det är bättre i längden =)

 

 

 

Underlättar om du har med stackdjup. I första handen så tycker jag gott vi kan 3beta flopp, är ju orimligt att han ska syna 4bets ur poss med en hand som träffar bra på den brädan. Han kommer ju inte ha ett set direkt, har i vilket fall svårt att tro det. Tror han har överpar och typ AKs i rangen, kanske AQs möjligtvis.

 

Nope degen ska väl in i andra handen, tycker dock du kan beta turn. Vi kommer väl ändå ta en stabb här en del gånger med lite svagare händer och det blir väl ganska fin balans om vi bettar våra nötter antar jag. Checkar hellre bakom lite svagare händer som har showdown value.

 

Ahh sry 200 bb + iaf. Ja det låter vettigt! Tack för lite feedback som sagt va =)

 

 

 

Nu blir det sängen och lite Mentalist för att orkar gå upp i tid imorgon! :D

Sen blir det nog utgång så kommer nog inte hinna spela något imorgon men kansek blir lite på lördag och söndag iaf!

 

Over and Out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få in markerna på flopen med KK imo. Betta turn med A7 -> det är ju ett kort du i princip alltid kommer att bluffa så då "måste" du betta dina nötter också samt att du kommer få värde av många av hans händer han väljer att pottkontrolla (AA, tptk/tpgk etc). Sjuk river minst sagt men omöjligt att undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att det är dags för mig att ta tag i pokern nu på riktigt då jag inte har något jobb i sommar. Har oftast bara ploj spelat de senaste året med skottningar som inte resulterat i någon vidare vinst men med hjälp av några nära vänner så är det dags att börja om från runta ett.

Har börjar lira på /1 då det känns som en bra startnivå för att kunna grinda in lite händer.

Mål för första månaden nu i Juni:

-Minst 20k händer

-Minst 15bb/100

 

Har redan fuskstartat för ca 1 vecka sen med lite över 9k händer. Dock back över 1k på fyllan :D

5

Vet ej om ni kan se bilden är ny med det här.

Finns här annars ------->http://tinypic.com/r/9qz2wm/5

 

Tänkte lägga ut den största vinst och förlust potten också.

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 7 :spade: 7 :heart:

Hero raises to $2.87, 1 fold, BTN calls $2.87, SB calls $2.37, BB raises to $17.74, Hero calls $14.87, BTN calls $14.87, 1 fold

 

Flop: ($56.09) 7 :diamond: Q :spade: 3 :diamond:(3 players)

BB bets $28.04, Hero calls $28.04, BTN folds

 

Turn: ($112.17) A :heart:(2 players)

BB bets $84.12, Hero raises to $180.39, BB calls $96.27

 

River: ($472.95) 6 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $472.95

Hero shows 7 :spade: 7 :heart:

Hero wins $461.13

 

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :diamond: 8 :diamond:

2 folds, Hero raises to $2.87, SB raises to $11.74, 1 fold, Hero calls $8.87

 

Flop: ($24.48) A :spade: 5 :club: 8 :heart:(2 players)

SB bets $20.00, Hero raises to $46, SB raises to $153.71, Hero calls $107.71

 

Turn: ($331.90) K :diamond:(2 players)

 

River: ($331.90) K :club:(2 players)

 

Final Pot: $331.90

SB shows A :club: K :spade:

SB wins $323.61

 

Hoppas man kan få lite respons! Keep grinding ppl! :D

 

Over and out!

 

Hur går det med dina mål denna månaden? Kommer du att klara dem?

Hur lång tid har du spelat internetpoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

 

 

Sen liten fundering ska man vika denna handen, eller kanske till och med vika den ännu tidigare? Är mot en kille som lirar 25/20/6 dock sample på 500 händer bara.

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :club: K :heart:

CO calls $1, Hero raises to $2.75, SB raises to $8.37, 2 folds, Hero raises to $22.42, SB calls $14.05

 

Flop: ($46.84) 2 :spade: 7 :club: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $29.00, SB raises to $58, Hero calls $29

 

Turn: ($162.84) A :spade:(2 players)

SB bets $81.42, Hero folds ????????

 

Final Pot: $162.84

SB wins $81.42

 

 

 

 

 

 

Kan man hitta fold på denna handen ? ;)

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: 7 :club:

UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) K :club: J :diamond: 4 :club:(3 players)

BB checks, UTG bets $8.25, Hero calls $8.25, BB folds

 

Turn: ($27.50) T :club:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($27.50) 9 :club:(2 players)

UTG bets $19.00, Hero raises to $51.75, UTG raises to $182.75, Hero calls $124.95 all in

 

Final Pot: $380.90

UTG shows Q :club: J :club:

UTG wins $6.05

 

 

Hand 1 är det helt ok att få in det flopp och må bra. Gillar även din linje att gå på syn och bibehålla eventuella bluffar i fi's range. Går C/R på allt utom klöver+A på turn. Som spelat ger jag upp turn.

 

Hand 2 Bettar jag turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Varit lite borta nu ett tag så har inte hunnit med att uppdatera något!

Vatt lite familje träffar, för fint väder och andra påhitt som ni kanske förstår.

 

Dag 1 och 2 denna månaden satt man och spelade och spelade men inte fan blev det grönt för de... Så efter en kort session idag så fixade man till så man äntligen ser ljuset för denna månaden också =)

 

dagens korta session:

http://piclair.com/fjxf1

 

Månaden so far:

http://piclair.com/o1vkf

 

Sen liten fundering ska man vika denna handen, eller kanske till och med vika den ännu tidigare? Är mot en kille som lirar 25/20/6 dock sample på 500 händer bara.

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :club: K :heart:

CO calls $1, Hero raises to $2.75, SB raises to $8.37, 2 folds, Hero raises to $22.42, SB calls $14.05

 

Flop: ($46.84) 2 :spade: 7 :club: 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $29.00, SB raises to $58, Hero calls $29

 

Turn: ($162.84) A :spade:(2 players)

SB bets $81.42, Hero folds ????????

 

Final Pot: $162.84

SB wins $81.42

 

 

 

 

 

 

Kan man hitta fold på denna handen ? ;)

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: 7 :club:

UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) K :club: J :diamond: 4 :club:(3 players)

BB checks, UTG bets $8.25, Hero calls $8.25, BB folds

 

Turn: ($27.50) T :club:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($27.50) 9 :club:(2 players)

UTG bets $19.00, Hero raises to $51.75, UTG raises to $182.75, Hero calls $124.95 all in

 

Final Pot: $380.90

UTG shows Q :club: J :club:

UTG wins $6.05

 

Aja allt för mig denna gången! Ska nog se till att kunna lira lite mer nu framöver!

 

Efter en lång dag i den stekheta blekingesolen blir det nu att dra sig mot sängen lite tidigare än vanligt för att komma upp i lite mer vettig tid inför morgondagens sol&festligheter!

Over and Out!

 

KK handen 3bettar jag alltid floppen. Det finns inga händer som slår dig om han inte är fisk och synar 4b med 97s eller 3bettar 99. Synar du floppen finns det så sjukt många scarecards som gör handen svårspelad. Alla klöver, ess (många färgdragskombinationer med ess + om han fiskar till det med typ AK) damer (QQ är hans mest troliga värdehand) och J/6 om han är en sån som synar 4b med T8s. Hans range består mest av semibluffar så jag ser ingen ide med att bara syna för att hålla kvar bluffar i hans range. Om det är fel att tänka så får nån gärna förklara varför.

 

Jag pottar också preflop när det är en limper. En bra stat att ha med är sb 3b vs button.

 

A7s handen bettar jag turn 100%. Som spelat på rivern slår du bara bluffar då han bara synar med alla värdehänder förutom QJs. Så det beror på spelaren. Jag skulle synat om det va nån cpfisk eller någon superagro, mot nits eller ABC-tags foldar jag då jag inte tror dom bluffar tillräckligt ofta, om ens alls. Väldigt få regs på dom nivåerna som gör stora riverbluffar. Fast jag är en nit. :mrgreen:

 

Synar eller höjer du floppen med KJ/44? Jag brukar oftast höja dragen på samma gata som jag skulle höjt med mina nötter för balans. Om jag tänker fel är jag öppen för konstruktiv kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med dina mål denna månaden? Kommer du att klara dem?

Hur lång tid har du spelat internetpoker?

 

Jadu mitt bb/100 mål är ju lite random men kommer nog klara volymen om jag fortsätter att spela. Har spelat 2-3 dagar so far och tror jag har iaf 6 k händer denna månaden. Tänkte att jag skiter i bb/100 målet och sätter upp ett mål på 4k vilket jag dock ligger lite efter i men bra med en morot!

Jadu har väl spelat ca två år kanske men aldrig direkt seriöst... mer slump insättningar och för skottningar ;)

 

Ni andra tack för feedbacken och kan inte mer än att hålla med er!

 

 

 

 

Men hur som helst så behöver jag hjälp med hur man lägger ut bilder så de syns i dagboken?

Vet att man ska klicka på "bildgrejen" och skriva länkadressen men vilken/vilka sidor fungerar det med?

Har provat tinypic, piclair och några likadana men inget verkar fungera`?

 

 

Tanken var att det skulle bli supning idag men fick bli ändrade planer då ryggen strular som vanligt... Blir lite Franska öppna till att börja med för att senare se lite på Sverige =)

 

 

Ses på borden lite senare om det är någon annan som lirar micro ;)

 

Over and Out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack ska prova senare och ser om det fungerar! :)

Tynipic fungerar inte för mig vet inte om jag gör ngt fel men tror inte det iaf!

 

Upload -> välj bild -> skriv i captcha -> kopiera länken i boxen längst ner av de 4-5 som kommer upp. Klicka på "infoga bild" ikonen (gul med ett grått berg) -> kopiera in tinypic-länken där. Boom! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...