Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Satte mig och lira igen då jag insåg att jag inte har något annat att göra.

Tilten var som bortblåst och jag spelade mycket bättre. Har fortfarande ett 533 kr hål att fylla men w/e.

 

Orsaken till mitt dåliga spel i början var nog att jag slängde upp 5 bord direkt och nästan stressade mig igenom händerna. Tänkte inte efter riktigt. Ska tänka på det nästa gång. Kanske testa att öppna upp 2-3 bord till att börja med, sedan fylla på.

 

godnatt på er :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2273373

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $100.00 - VPIP: 66, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 119

CO: $280.31 - VPIP: 28, PFR: 25, 3B: 16, AF: 3,8, Hands: 172

BTN: $186.50 - VPIP: 20, PFR: 12, 3B: 2, AF: 2,1, Hands: 948

Hero (SB): $120.59 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 67211

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: J :diamond:

1 fold, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, 1 fold, BTN raises to $23.50, Hero calls $12

 

Flop: ($48.00) 7 :diamond: T :club: 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN bets $36.00, Hero calls $36

 

Turn: ($120.00) 9 :club:(2 players)

Hero bets $61.09, BTN calls $61.09

 

River: ($242.18) 6 :club:(2 players)

 

 

Mot någon som spelar 2 procent 3bet är du nog rätt slaktad av hans 4betsrange, jättefold imo (syn känns dessutom tveklöst kallast). Går säkert att argumentera för att flatta pre mot en sådan jättenit oop också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 smetar jag turn.

 

JJ flattar jag pre, han verkar ju fett mongo om man kollar hans stats. Dunno vad han har i positioner och fold to 3bet. Men flattar hellre här tbh, sen om man nu 3bettar och synar 4bet så är din hand indirekt samma sak som 22. Floppar du inte set drar du dött typ mot hans 3b range. Gillar inte 3bet här öht, om han mot all förmodan öppnar knapp brett så låt honom bomba några gator. Om han inte gör det och är meganit i alla positioner så foldar han antagligen massor med saker vi drar bra mot om vi 3bettar ändå då han är så jävulskt tight.

 

Kanske är en rörig kommentar men w/e, fråga om du tycker något är oklart vad jag tänker :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 smetar jag turn.

 

JJ flattar jag pre, han verkar ju fett mongo om man kollar hans stats. Dunno vad han har i positioner och fold to 3bet. Men flattar hellre här tbh, sen om man nu 3bettar och synar 4bet så är din hand indirekt samma sak som 22. Floppar du inte set drar du dött typ mot hans 3b range. Gillar inte 3bet här öht, om han mot all förmodan öppnar knapp brett så låt honom bomba några gator. Om han inte gör det och är meganit i alla positioner så foldar han antagligen massor med saker vi drar bra mot om vi 3bettar ändå då han är så jävulskt tight.

 

Kanske är en rörig kommentar men w/e, fråga om du tycker något är oklart vad jag tänker :lol:

 

Lite rörigt, men jag förstår! Tack för feedbacken :D

Han hade 53% fold mot 3bet. Vad man ska tolka ur det vet jag inte. Han synar med 47% av sina händer han raisar. Är det brett?

Ska även lägga in 4bet i HUDen tänkte jag.

 

Mot någon som spelar 2 procent 3bet är du nog rätt slaktad av hans 4betsrange, jättefold imo (syn känns dessutom tveklöst kallast). Går säkert att argumentera för att flatta pre mot en sådan jättenit oop också.

 

Tittade inte alls på hans nittiga 3bet. Ska skärpa till mig och göra det då det kunde hjälpt mig otroligt.

 

Tack för feedbacken!

 

EDIT: Får inte in 4bet i HUDen, den står med i config men inte i HUDEN? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig och lira igen då jag insåg att jag inte har något annat att göra.

Tilten var som bortblåst och jag spelade mycket bättre. Har fortfarande ett 533 kr hål att fylla men w/e.

 

Orsaken till mitt dåliga spel i början var nog att jag slängde upp 5 bord direkt och nästan stressade mig igenom händerna. Tänkte inte efter riktigt. Ska tänka på det nästa gång. Kanske testa att öppna upp 2-3 bord till att börja med, sedan fylla på.

 

godnatt på er :)

 

Som det låter verkar det som om du glömt bort att tableselecta.

 

Hoppa in på bord där det uppenbart är fler fiskar än bra spelare är helt onödigt. Välj bord med minst 2-1 fiskar över bra spelare. När du spelat ett tag kolla om det finns bord det är lönt att hoppa in på istället för något av de du sitter på som kan ha försämrats under tiden.

 

Gör stor skillnad i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det låter verkar det som om du glömt bort att tableselecta.

 

Hoppa in på bord där det uppenbart är fler fiskar än bra spelare är helt onödigt. Välj bord med minst 2-1 fiskar över bra spelare. När du spelat ett tag kolla om det finns bord det är lönt att hoppa in på istället för något av de du sitter på som kan ha försämrats under tiden.

 

Gör stor skillnad i längden.

 

Det beror ju på vad man vill få ut av pokern också, det är ju bra mycket "nyttigare" att spela mot regs, man utvecklas mer etc. Har för mig att du spelar /1 också? Vet inte om det är jag som har för bra självförtroende/är för bra (;)), men tycker allvarligt talat inte det är någon reg som är värd att undvika. Spelar väl inte helst mot 4 regs kanske, så länge jag sitter i poss på någon mindre bra med reg/fisk med 150-200bb stack+ så är det bara att köra imo! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att det är ganska marginellt att välja borden med bäst värde då det är rätt bra värde på alla bord på /1 iaf. Folk spelar så basic, det 3bettas och 4bettas extremt lite så och det stealas/försvaras inte brett heller. Känns lite ork att sitta och analysera klienten efter bäst värde hela tiden. Gillar att komma igång i någon slags flow som man gör efter ett antal händer när man börjar få reads på folk etc. Det handlar inte om att hävda sig eller dylikt. Tableselectar mer på /2 där det finns mer aggroregs och då jag behöver det för att vinna mer. Desto högre man spelar desto viktigare blir ju table-selection obviously.

 

Sen har jag lite samma approach som jag har haft till allt annat i mitt liv att man utvecklas som mest när man prövas mot tuffare motstånd etc. I sporter var det när man mötte dem bästa lagen som fanns / man spelade med äldre åldersgrupper. Har även spelat ett datorspel på ganska hög nivå, inte så att det är nämnvärt/coolt på något sätt. Men hann ändå med att spela mot flera av dem bästa i världen etc och där var det verkligen så att man tyckte det var extremt tråkigt att spela mot dåliga lag. Man utvecklas ju mycket mer när man prövades där också.

 

En spelare som spelar 5 bord mot 4 fiskar kommer ju utvecklas långsammare än en som spelar 5 bord mot 4 regs också obviously. Ekonomiskt sätt kanske det inte är så smart och man kan ju anlita en coach eller vad som med pengarna men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det låter verkar det som om du glömt bort att tableselecta.

 

Hoppa in på bord där det uppenbart är fler fiskar än bra spelare är helt onödigt. Välj bord med minst 2-1 fiskar över bra spelare. När du spelat ett tag kolla om det finns bord det är lönt att hoppa in på istället för något av de du sitter på som kan ha försämrats under tiden.

 

Gör stor skillnad i längden.

 

 

Jodå, jag tableselectar. Tittar alltid igenom alla bord och köar upp alla där fiskarna sitter. Sedan kan jag hoppa in i bord där det finns plats för att komma igång, men lämnar så fort jag får plats på fiskbordet. Hade minst 1 fisk på alla bord som jag spelade igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man spelar dock inte samma poker mot fisk som mot regs och har är hellre ok mot regs och expert på att tömma fisk.

Kan tänka mig att det är mer utvecklande HU att möts regs ibland för att luckorna kristalliseras så snabbt.

I shorthanded tycker jag det bara är att dra på sig onödig varians, regs kommer man ändå bråka mot även på de bästa av borden.

 

Att bli bättre på själva spelet sköter man bäst utanför borden imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man spelar dock inte samma poker mot fisk som mot regs och har är hellre ok mot regs och expert på att tömma fisk.

Kan tänka mig att det är mer utvecklande HU att möts regs ibland för att luckorna kristalliseras så snabbt.

I shorthanded tycker jag det bara är att dra på sig onödig varians, regs kommer man ändå bråka mot även på de bästa av borden.

 

Att bli bättre på själva spelet sköter man bäst utanför borden imo.

 

I förra posten tyckte jag du verkade förespråka table-selection (på de högre nivåerna?). Nu låter det som att du menar tvärtom!

 

Ursäktar mig om jag är ute och cyklar helt om vad du menar, är inte på topp i skallen atm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mådde uruselt sista timmarna på jobbet. Kallsvettades och skakade samt en sämst mage, kände att jag skulle spy om jag fortsatte. Tagit det lugnt nu och bara softat sen jag kom hem för 2 timmar sen och jag känner att jag börjar återhämta mig även fast jag är aningen trött. Så träningen fick bli lidande idag också.

 

Är sugen på poker så jag öppnar upp något bord.

 

TÄNK IDAG!

 

Dagens låt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I förra posten tyckte jag du verkade förespråka table-selection (på de högre nivåerna?). Nu låter det som att du menar tvärtom!

 

Ursäktar mig om jag är ute och cyklar helt om vad du menar, är inte på topp i skallen atm

 

Menar att tableselection är extremt viktigt.

Men att alternativkostnaden mellan borden på låga stakes är mindre och att ju högre nivå som spelas ju sämre blir fisk/reg ration vilket medför att kostnaden för att inte spela de bästa borden ökar (ffa på svs med Max 5 bord).

 

Stycket om att vissa HU-spelare väljer att spela regs för att utvecklas var kanske lite för kort och otydligt (skriver från paddan) men ville bara peka på att det finns undantagsfall där det kan vara semimotiverat. Dock ej för shorthanded iom att man ändå alltid har regs vid bordet att bråka med även om bordet är fiskigt.

 

 

Lärt mig den hårda vägen att det är idiotiskt att sitta nöta regs med eventuellt lite edge som äts upp av den ökade variansen. La flera år på att spela för många bord mot andra rackbackregs ist för spela få bra bord med högre snittvärde.

 

Som det är nu så ligger nog minst 20% av min fokus på lobbyn när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker tableselection är väldigt viktigt, även på lägre stakes som /1. Visst, det finns nästan alltid fisk på varje bord på dessa nivåer men varför nöja sig med 1fisk när du kan selecta och få mycket mer värde runt dig.

 

Håller med om att table selection är mindre viktigt på lägre nivåer och mer viktigt på högre mtp. fiskration.

 

Om man vill utvecklas som spelare så håller jag inte med om att man ska spela mot regs. Om man vill utvecklas som spelare vs regs, absolut, men man blir ju inte speciellt mycket bättre att få värde av fiskar på detta vis, utan det två helt separata spelstilar. Bluffa aldrig fisken osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar att tableselection är extremt viktigt.

Men att alternativkostnaden mellan borden på låga stakes är mindre och att ju högre nivå som spelas ju sämre blir fisk/reg ration vilket medför att kostnaden för att inte spela de bästa borden ökar (ffa på svs med Max 5 bord).

 

Stycket om att vissa HU-spelare väljer att spela regs för att utvecklas var kanske lite för kort och otydligt (skriver från paddan) men ville bara peka på att det finns undantagsfall där det kan vara semimotiverat. Dock ej för shorthanded iom att man ändå alltid har regs vid bordet att bråka med även om bordet är fiskigt.

 

 

Lärt mig den hårda vägen att det är idiotiskt att sitta nöta regs med eventuellt lite edge som äts upp av den ökade variansen. La flera år på att spela för många bord mot andra rackbackregs ist för spela få bra bord med högre snittvärde.

 

Som det är nu så ligger nog minst 20% av min fokus på lobbyn när jag spelar.

 

Okej! Tack för förklaringen, nu är jag med på banan :)

 

 

Avslutar sessionen efter 1 1/2 h. Ner 70 kr. Inget märkvärdigt direkt, men hittade några spots då jag använde aggression och vann, och förlorade :D Hehe!

 

2 regs med i handen så jag la extra fokus på detta bord. Flop-bet tycker jag är givet. Sitter någon på stegdraget så ska de inte få kort gratis. Par på hand får också följa med. A landar på turn. Tänker lite snabbt "Kan någon här ha synat med A hög? A9/A8 sätter sig i skallen direkt. Möjligtvis upplockat färgdrag, dock liten chans då A diamonds ligger ju, och man följer inte direkt med något annat än nutflush eller 98s.

Men när jag tänker att jag är mid-pos o BTN synar oss, så sitter BTN självklart inte på A hög då jag ser stark ut samt att han har en bakom sig. Detta gäller också för BB, han har haft 2 innan sig som synat, hur ska hans A hög stå? Men å andra sidan, A8/A9 kombosen finns ju där ute.. Väljer ändå att betta, är det rätt tycker ni? Vi får syn igen av båda och jag känner mig stekt. Andra A kommer på river och nu känns det som att jag KAN ha bäst hand då det minskar chansen för någon av dem att ha ett A. Men får ju aldrig syn av sämre så går in i check/call mode.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2274063

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $185.60 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 9, AF: 1,6, Hands: 706

Hero (UTG): $103.50 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 68312

CO: $83.38 - VPIP: 22, PFR: 16, 3B: 5, AF: 0,5, Hands: 51

BTN: $345.91 - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 440

SB: $284.36 - VPIP: 25, PFR: 8, 3B: 1, AF: 1,0, Hands: 441

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q :diamond: Q :spade:

Hero raises to $3, 1 fold, BTN calls $3, 1 fold, BB calls $2

 

Flop: ($9.50) 6 :heart: 2 :diamond: 7 :spade:(3 players)

BB checks, Hero bets $6.00, BTN calls $6, BB calls $6

 

Turn: ($27.50) A :diamond:(3 players)

BB checks, Hero bets $16.00, BTN calls $16, BB calls $16

 

River: ($75.50) A :spade:(3 players)

BB checks, Hero checks, BTN checks

 

-----------

 

Standard aggrolinje. Vi plockar upp många outs på turn och gör det svårt för villain om han endast har en 1par hand. River är också fin så fortsätter. Sizingtips? Det tog ett tag för villain, men till slut foldade han

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2274068

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $199.81 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 9, AF: 1,6, Hands: 706

CO: $185.00 - VPIP: 58, PFR: 2, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 48

Hero (BTN): $101.34 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 68312

SB: $356.00 - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 440

BB: $282.18 - VPIP: 25, PFR: 8, 3B: 1, AF: 1,0, Hands: 441

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :diamond: Q :diamond:

1 fold, CO calls $1, Hero raises to $3.62, 2 folds, CO calls $2.62

 

Flop: ($8.74) 9 :club: 7 :diamond: K :heart:(2 players)

CO bets $3.00, Hero calls $3

 

Turn: ($14.74) 8 :diamond:(2 players)

CO bets $3.00, Hero raises to $10, CO calls $7

 

River: ($34.74) 8 :heart:(2 players)

CO checks, Hero bets $26.05, CO folds

 

---------------------------

 

Standardlinje mot fisk? Shove är kanske dumt. Om man tänker efter lite, vad synar han 2 gator med? Jag utesluter par på hand efter syn på turn. Då är det möjligt att han plockar upp ett färgdrag eller fortfarande sitter på Qx. Alltså att han får någonting som ökar equityn eller redan har made hand. Set/Överpar/Två par hade vi fått mer aggression av. När då 7an landar på river så är ju 7an ett möjligt kort han kunnat synat flop med för att sedan plocka upp färgdraget och fortsätta syna. Han kan ju inte sitta på Q :d: då den ligger ute.. Vad tycker ni? Check/call river?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2274072

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $123.85 - VPIP: 71, PFR: 12, 3B: 6, AF: 1,3, Hands: 95

CO: $188.00 - VPIP: 53, PFR: 16, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 19

BTN: $25.86 - VPIP: 42, PFR: 4, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 48

SB: $209.77 - VPIP: 25, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 440

Hero (BB): $98.50 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 68312

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :spade: K :spade:

UTG calls $1, CO calls $1, BTN calls $1, 1 fold, Hero raises to $5.50, UTG calls $4.50, CO calls $4.50, BTN calls $4.50

 

Flop: ($22.50) Q :diamond: 3 :spade: 7 :club:(4 players)

Hero bets $13.00, UTG calls $13, CO folds, BTN folds

 

Turn: ($48.50) 5 :diamond:(2 players)

Hero bets $24.25, UTG calls $24.25

 

River: ($97.00) 7 :spade:(2 players)

Hero bets $55.75, UTG calls $55.75

 

-------------

 

OK att donka här? Semifisk i BB och reg i CO. 5x raisen från CO känns weird, försöker tolka något ur den. Men aja.

TIllbaka till floppen!

Brädan är hyfsat torr, men jag vet inte om något ger sig på och bettar brädan 3way såhär. Ville inte ta risken att checkas runt och möjligtvis se ett överkort när vi är OOP och allt.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2274076

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $246.99 - VPIP: 27, PFR: 11, 3B: 3, AF: 2,3, Hands: 1732

BTN: $212.97 - VPIP: 35, PFR: 30, 3B: 11, AF: 3,3, Hands: 300

Hero (SB): $132.12 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 68312

BB: $175.74 - VPIP: 33, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,4, Hands: 240

UTG: $112.05 - VPIP: 16, PFR: 14, 3B: 8, AF: 3,9, Hands: 396

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :club: J :diamond:

1 fold, CO raises to $5, 1 fold, Hero calls $4.50, BB calls $4

 

Flop: ($15.00) 8 :club: 2 :heart: 7 :diamond:(3 players)

Hero bets $11.25, BB folds, CO folds

 

 

 

Nu slänger jag mig i sängen! Upp och spela golf imorgon bitti :)

Räknas det som träningspass förresten, eller går det under nöjen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i QQ bet/foldar jag nog hellre river, då det kommer checkas bakom mellanpar och 7or. Vilket vi helt klart kan få syn av. Åker vi på ett omslag så är det ju kört då snapfoldar jag. Behöver inte betta så stort river, check/syn fungerar bättre när dragen boomar imo. Men då flopp är rainbow och ganska torr så gillar jag bet/fold bättre.

 

JJ är donk väldigt dåligt då brädan är torr och fi kommer betta en stor del av sin range mest troligt. Vi vill ju bara att han ska bomba på med sina överkort här. Check/syn är ett givet spel flopp imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i QQ bet/foldar jag nog hellre river, då det kommer checkas bakom mellanpar och 7or. Vilket vi helt klart kan få syn av. Åker vi på ett omslag så är det ju kört då snapfoldar jag. Behöver inte betta så stort river, check/syn fungerar bättre när dragen boomar imo. Men då flopp är rainbow och ganska torr så gillar jag bet/fold bättre.

 

JJ är donk väldigt dåligt då brädan är torr och fi kommer betta en stor del av sin range mest troligt. Vi vill ju bara att han ska bomba på med sina överkort här. Check/syn är ett givet spel flopp imo :)

 

Okej, noted! Tack för feedback :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Golf idag. Första 9, kasst. Andra 9, helt OK. Mtp. mitt höga HCP (33) får ja så brutalt många slag så jag gick och vann 170 kr i betten. Sweet :)

 

Nu ringde kollegan och frågade om golf imorgon vid 7-8, men får se om jag är så sugen. Är inställd på att sitta sent inatt med pokern så det blockar ju isåfall. Samt att vi ska iväg imorgon, så att klämma timmar imorgon blir stressigt. Helvete.

 

Tänkte sätta mig och lira nu men jag har 4 äckelflugor som flyger runt mig som är så sjukt irriterande så får vänta till senare. Tiltar sönder mig lol

 

Dagens låt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...