Gå till innehåll

KJ, träffar trips på turn, Villain jammar på river. Hjälp!


Namehere

Recommended Posts

Förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Tycker allt du kan siza lite större flopp. Sen på river ja, mest troligt har han väl 77, TT, K7, KT eller till och med K2 kanske.

 

Varför är det så omöjligt för dig att folda? Det ser ju superstarkt ut och vi slår ju bokstavligt talat ingenting. Folk gör ju rätt oförklarliga saker på dessa nivåer så vet inte riktigt om jag tycker det är hela världen om man synar, fungerar väl säkert många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold finns inte på kartan tycker jag. Han kan väl ha betydligt sämre händer än KJ? Ska vi börja folda semistål så kan vi skita i att spela imo.

 

Betala och gör en note om han är fullsketen, eller för all del om han inte är det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS sample på fi är ju rätt litet, men det du tror att han glider in och flattar sämre kungar som vi slår och pottar dem på river eller? Att han ska ha höga pockets eller liknande kan vi väl ändå utesluta iaf. Tycker det är helt otroligt att du kan tycka att fold är omöjligt här.

 

Varför skulle FI ens potta den rivern, när alla drag osv missar om han har alla kungar vi slår. Makes no sense to me. Inte för att folk agerar så logiskt på dessa nivåer, men att räkna med att fi är helt efterbliven känns väl fel.

 

Vad hade fi i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS sample på fi är ju rätt litet, men det du tror att han glider in och flattar sämre kungar som vi slår och pottar dem på river eller? Att han ska ha höga pockets eller liknande kan vi väl ändå utesluta iaf. Tycker det är helt otroligt att du kan tycka att fold är omöjligt här.

 

Varför skulle FI ens potta den rivern, när alla drag osv missar om han har alla kungar vi slår. Makes no sense to me. Inte för att folk agerar så logiskt på dessa nivåer, men att räkna med att fi är helt efterbliven känns väl fel.

 

Vad hade fi i handen?

 

Om vi nu antar att FI inte är retard, så tycker jag att vi måste ge honom en bluff range också. Det verkar ju som att du antar att han enbart värdebetsshovar river?

 

Otroligt mycket drag som missar. 89, JQ, AQ, AJ samt Kxs. Samtliga är händer som jag anser möjliga i FI´s range även om det såklart är super dåligt spelat till river med vissa av dom. även 99, 88, AT, TQ, och TJ är händer som kan ta FI till river. Om vi istället vänder på det så anser jag att det finns 4 händer som slår oss. 77, KQ, KT,och AK. Tvekar nämligen enormt hårt på att FI flattar TT ur BB när fyra andra redan har entrat potten. Som sagt har vi för få händer på honom för att säkert veta men jag ger iaf honom cred för att hitta squeeze i den spotten. Tycker att AK är en given sådan med egentligen...

 

Jag synar.

 

och ja jag tycker att det är ultra kalt att folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu antar att FI inte är retard, så tycker jag att vi måste ge honom en bluff range också. Det verkar ju som att du antar att han enbart värdebetsshovar river?

 

Otroligt mycket drag som missar. 89, JQ, AQ, AJ samt Kxs. Samtliga är händer som jag anser möjliga i FI´s range även om det såklart är super dåligt spelat till river med vissa av dom. även 99, 88, AT, TQ, och TJ är händer som kan ta FI till river. Om vi istället vänder på det så anser jag att det finns 4 händer som slår oss. 77, KQ, KT,och AK. Tvekar nämligen enormt hårt på att FI flattar TT ur BB när fyra andra redan har entrat potten. Som sagt har vi för få händer på honom för att säkert veta men jag ger iaf honom cred för att hitta squeeze i den spotten. Tycker att AK är en given sådan med egentligen...

 

Jag synar.

 

och ja jag tycker att det är ultra kalt att folda här.

 

Tror definitivt att han gör det för värde alla dagar i veckan. Majoriteten av spelarna på dessa nivåer har ju ingen direkt bluffrange precis. Tror knappast det är något som man behöver ha i sitt arsenal för att vara vinnande på NL5... Känns ju sjukt lol att anta att folk ska ha någon bluff-range på parade brädor på NL5. Känns rätt spewigt att shova river om han nu skulle bluffa då vi synar med samma händer som om han skulle ha en "normal" size.

 

När folk donkpottar på dessa nivåer på river är det såååå ofta för värde. Tror inte fi shovar alla AT,QT eller JT heller. Är ju någorlunda showdown value i dessa händer och så skulle nog snarare tro att han går checksyn med allt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS sample på fi är ju rätt litet, men det du tror att han glider in och flattar sämre kungar som vi slår och pottar dem på river eller? Att han ska ha höga pockets eller liknande kan vi väl ändå utesluta iaf. Tycker det är helt otroligt att du kan tycka att fold är omöjligt här.

 

Varför skulle FI ens potta den rivern, när alla drag osv missar om han har alla kungar vi slår. Makes no sense to me. Inte för att folk agerar så logiskt på dessa nivåer, men att räkna med att fi är helt efterbliven känns väl fel.

 

Vad hade fi i handen?

 

Han satt på K2s

 

EDIT: Och tack alla för er input. Som skrevs ovan av gorillai så håller jag med om att bluffs inte förekommer ofta på parade brädor i NL5. Folk bettar ofta för värde. Men ibland sker det också att någon over-valuar sin hand och donkbettar tre gator med top pair shit kicker.

 

Det fanns som sagt många händer som slog mig, jag hoppades bara på att han satt på en vekare kung. Det var i princip det enda jag slog. Jag hade förväntat mig ett 3bet från KQ/KA, så jag antog att jag satt på den starkaste. PP fanns ju också på kartan såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...