Gå till innehåll

Kandidatuppsats om poker


Tokstolle

Recommended Posts

Hej! Jag skriver min uppsats om beteendeteori där jag använder Texas Holdem för mitt experiment. Jag söker försökspersoner som har en grundläggande förståelse för spelet och om ni vill göra min enkät skulle jag bli extremt glad och tacksam :)

 

Jag har själv spelat väldigt mycket på diverse Entraction/B2B sidor genom åren. Nickade Tokstolle, Diskborste, Gatslinka och Hellnhirsch på 0,5-1 till 2-4 borden. Om det ringer en klocka för någon :)

 

Länken till enkäten är följande: https://hhs.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0TyUs5KuZLwwslL

 

Det tar ungefär 10-15 minuter att göra. Tack igen! :)

/Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet (troligtvis inte då uppsatsen antagligen ska vara klar runt månadsskiftet maj/juni) så gör om hela enkäten.

 

Frågorna är kontigt formulerade då man ej kan agera på ofullständig information. Du kunde använt riktiga HHs med all info istället tex?

 

Svaren blir svåra att analysera då det inte går att ge några bra svar på frågorna. Gissar på att din handledare inte är någon grinder som släppt igenom denna enkäten?

 

Nu låter jag väldigt bitter men tyvärr var den ingen höjdare :/

Publicera gärna uppsatsen här sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte avslöja för mycket om mina hypoteser, men det är medvetet utformat att det inte ska finnas en korrekt lösning. Vill framkalla mer känslobaserade beslut utifrån externa faktorer. Kan förstå att det framstår som lite fånigt för hardcore grinders när varken markerantal, pottstorlek, tidigare betting storlek, tidigare händer med motståndaren etc finns med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ja. stängde ner på andra situationen, alldeles för lite info omständigheter samt stackdjup. går inte att svara.

 

första frågan kan funka, om man själv antar vissa förutsättningar. och det skulle väl vara att det är fixed limit holdem cash game, då staplar och så inte är jätte-relevant.

 

då måste skriva mycker mer förutsättningar kring varje hand.

minst.

stack-djup, typ av spel NL/PL/FL, Headsup, 6max, fullring osv.

har man någon histroy på FI eller har hen precis satt sig. osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte avslöja för mycket om mina hypoteser, men det är medvetet utformat att det inte ska finnas en korrekt lösning. Vill framkalla mer känslobaserade beslut utifrån externa faktorer. Kan förstå att det framstår som lite fånigt för hardcore grinders när varken markerantal, pottstorlek, tidigare betting storlek, tidigare händer med motståndaren etc finns med :)

 

ok men om man inte har någon info alls så kan jag lösa studien åt dig, svaret på alla scenarion är fold och very unlikely. varsegod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag har medvetet skapat olösliga problem. Att ge relevant info som stackstorlek kan göra att den oberoende variabeln jag avser att mäta får en lägre påverkan i beslutsprocessen. Men om det är på tok för frustrerande att svara på frågorna får ni stänga ner fönstret som NorthQ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte knappt på ansiktena i början, men det var roligt att analysera dem sen. blir ju lite wacko utan regler etc men de flesta händerna kunde man ju se ungefär hur man hade gjort givet att det var autopilot på och handen dök upp framför en. sedan blev det ju somewhat på alla mellanhänder, det var ju främst mellanhänder.

 

ingen aning om vad man kan använda de där resultaten till. känns som så extremt okontrollerad trial att det nog blir svårt att hitta några betahatt jag skulle våga tolka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...