Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

2013

Extremt lång TR där jag skriver av mig. WoT osv.

eventuellt fylls den på under veckan.

 

Januari

Inför 2013 hade jag inga mål. Runt denna tiden var pokern för mig något som den hade varit för mig de tidigare åren. Ett nöje, ett tidsfördriv istället för wow. Antalet Vasas som hade vunnits pre 2013 går att räkna på fingrarna. Runt denna tiden förra året så vet jag att jag gjorde mitt första seriösa försök att etablera mig på /2. När jag väl hade vunnit ihop rullen till närmare 10.000 så tog jag skottet på /4 som slutade i misär. Jag valde att casha ut rullen till 3.000kr med två viktiga regler jag skulle följa.

  • Varje dag casha ut allt över 3.000kr
  • Inte spela högre än /2

Minns det som om det vore igår det hände. Jag hade precis avslutat en riktigt grissession. Hade spelat bra hela sessionen och hade sprungit väldigt dåligt och låg endast 30:- plus. Klockan var närmare 03-04 och jag hade jobbat som en gris under mellandagsrean på Elgiganten. Men plus var ju ändå plus och min regel var ju att casha ut vinsten varje dag. Loggar in på Svenska Spel och skriver in den blygsamma summan 30:- och möts av ett "Minsta uttagsumman är 50:-". Ridå.

Lekte lite med tanken att slänga upp en snabbgrind och bara vinna 20:- snabbt, hur svårt kan det vara? Men när jag insåg att jag var alldeles för trött så var jag på väg att logga ut och "spara" pengarna till imorgon istället. Tills min blick hastigt dras till Triss. Jag har ju faktiskt exakt 30:-. Det måste ju vara ett tecken och klickar mig in på triss. Köper lotten och börjar skrapa och får den blygsamma vinsten 30:-. Jag tänker för mig själv; "Nemen, detta var ju kul! Jag vill skrapa mer, men kvantitet över kvalitet så tar tianlotter istället."

 

Medan jag slötittar på någon serie på tvn medans jag skrapar så ser jag hur jag skrapar fram en tia med en del nollor bakom. Sedan en till och den absolut sista rutan jag skrapar fram är den tredje. Jag blir helt stel. Hade jag vunnit 10.000:- precis? Jag gnuggar ögonen. Vänta nu. Vänta lite nu. Det är ju inte fyra nollor. Det är ju fem nollor. Direkt övergår det till en besvikelse. Missförstå mig inte nu. Självklart är en nolla till något positivt. Men detta fick mig att inse att det är orimligt. Seriöst, vem fan vinner sexsiffrigt på en tianlott?

 

Ögonen irrar runt på skärmen. Vart är texten som står att det är en demolott? Vart är pop-upen som säger att allting är ett skämt. Plötsligt. Saldot uppdateras. Från mina nu 3020:- så har den nu förvandlats till 103.020:-. Direkt stänger jag av datorn. Detta måste ju vara en sjuk dröm. Startar om datorn och loggar in. Pengarna är kvar. Ringer direkt en polare och frågar om det är någon dröm. När jag förklarar vad som precis har hänt så skämtar han bort det och frågar vad jag egentligen har gjort!

 

20131226112856-124.149.185.113.png

 

Detta kom som en räddare i nöden. Jag hade dagarna tidigare fått höra att jag inte skulle bli schemalagd så mycket mellan januari-mars på jobbet. Med en väntade USA-resa så var den här vinsten skillnaden mellan en underbar USA-resa och en medioker USA-resa.

 

Någon annat som hände för 1 år sedan var att jag blev kär. Efter att ha varit semi-deprimerad i flera år så började jag och en tjejkompis från en annan stad snacka mer och mer och bli seriösare. Detta skulle bli den första tjejen i mitt liv jag var kär i. Hon fick mig att må 100x bättre, hon fick mig att må bra, hon fick mig att bygga upp mitt självförtroende som var nerkört i botten och jag skulle säga att dessa månader var något utav de bästa som jag hade varit med de senaste 6-7 åren. Tror rekordmånaden var 50h samtalstid via telefon, då är skype exkluderat som även där var en del. Ungefär 6.000 sms och ett jävla massa chattande på facebook. Längsta telefonsamtalet var 11h. Dvs nästan lika lång som min längsta grindsession. Hon kom ner över julen och bodde hos mig i en vecka och allt var bra men sedan när hon åkte hem igen så blev det ridå. Jag vet ännu inte idag riktigt vad som egentligen gick fel. Hon hade en jävla massa strul med hennes ex-pojkvän, som idag är hennes pojkvän/ex, som var en idiot och jag som aldrig har haft en flickvän tog väl säkert inga GTO-linjer. Iallafall så bröt vi kontakten i princip och jag började återigen må piss.

 

Snackade inte mer med denna tjejen förräns sommaren igen. Någonstanns här under våren så inser jag att jag skall börja jobba på mitt pokerspel. Jag inser att inte är en speciellt bra pokerspelare och att jag har extremt mycket att jobba på. Men lyckas ändå under dessa månader förbättra mitt spel väldigt mycket. En av de bättre regsen på /4-5 vet jag kommenterar på skype och undrar om jag har fått hjälp av någon coach då han tycker att jag har blivit mycket mer solidare på det senare. Tyvärr så lider jag ju utan spew-syndromet som gör att jag egentligen inte lyckas etablera mig på /4-5 utan titt som tätt trillar sessionerna in där man river av 15bi. I samband med att jag jobbade mycket i somras så blev även där pokern lidande och volymen pressades inte in.

 

Februari:

Här kom min absolut bästa vän hem ifrån Stavanger där han hade jobbat och hade en del pengar med sig. Jag hade precis vunnit pengar på min tianlott och även bookat min rekordmånad på svs, tror det var på ungefär 10k.

Det blev en hel del krökande här och värsta var nog utgången en skiten onsdag där vi hade varit på en svartklubb och spelat en 500kr turnering. Båda bustar rätt snabbt och beslutar oss för att sticka in till stan och ta en öl och diskutera livet. Båda hade ju "semester" hela februari. En öl blir två öl, en jag lärt känna via pokern kommer förbi och det beställs in vinflaskor och shotbrickor. Efter en stund skriker polaren ut "Vi drar till Peacooock!" och snabbt hoppar vi in i en taxi dit. I princip helt tomt på stället då detta är veckan innan löning men det stoppar ingen. En flaska champagne beställs in och vi sätter oss vid ett bord och mycket snabbt dyker det ju upp lite folk och sätter sig runtomkring. Det springs en hel del till baren och fylls på och totalt landade notan på 10.000kr för oss två även om min polare stod för större delen av notan. Under kvällens gång blev jag även lurad att dricka en brännmanet/flatline. Låg sedan och spydde hela natten, vaknade var 15e minut och hade hinken bredvid sängen.

Bilden gör sig inte okej mot mig. Jag ser ut som ett spöke då jag inte orkar bo på ett solarium som min polare gör, han har även ett hemma.

 

20131227014838-124.149.185.113.png

 

I övrigt i februari kommer jag inte ihåg så mycket. Jobbade totalt 10h tror jag och festade väldigt mycket och catcha upp med polaren. Var väl fortfarande depp över tjejen.

 

I övrigt slog jag nog rekord i appletinis beställda ute på krogen. Jag och polaren som älskar scrubs fick för oss att köra en helkväll med appletinins, en del roliga blickar fick man.

 

20131227015416-124.149.185.113.png

 

Mars:

Här blev det CC-debut.

 

20131227015050-124.149.185.113.png

 

Även fast det gick åt helvete de första besöken så var det extremt roligt och lärorikt.

 

Jag fyllde även 20 år och som firade det tillsammans med nära och kära hemma på en middag och sedan utgång. Irrade runt på flera olika ställen och där jag bland annat fick för mig att köpa shottar till alla och skulle hålla 12-15 shottar i en hand, slutade med att jag tappade alla utom en som jag sedan drack upp själv och var nöjd. Avslutade kvällen med att strula med närmsta tjejkompisen vilket inte var något geni-move men det skrattar vi åt idag, vet inte riktigt vem "felet" var.

Bild på en del av sällskapet, jag i mitten.

20131227020751-124.149.185.113.png

 

Efter det bar det iväg till USA.

TR till USA-resan finns här:

 

 

Hemma!

Har varit hemma ett par dagar nu men då jag tydligen jobbade igår samt har sovit en hel del och mött upp lite polare så har jag inte kunnat skriva här! Har även depositat 2000:- på svs, som nu är på 1633:- FML.

 

Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder osv från resan! Kommer bli en hel del bilder så detta kommer bli ett långt inlägg! Enjoy!

 

New York 2013

 

20130329152208-83.183.119.139.JPG

 

I princip det första vi såg när vi gick ut på Times Square! Tyckte det var väldigt roligt då det stod ett par poliser ett par meter ifrån! Detta insåg vi dock snabbt var en riktig turistfälla då vi inom loppet av 2 dagar hade sett 10 liknande skyltar! Men men det var värt ett par dollar för att skratta lite!

 

20130329152515-83.183.119.139.JPG

 

Något som var mindre kul var vädret som var när vi anlände! Detta kompenserades dock upp de andra dagarna förutom 1! Var inte speciellt kallt även fast det snöade och tyckte nästan att Times Square var coolare när det snöade än när det var "uppehåll" 8-)

 

20130329152607-83.183.119.139.JPG

 

Andra dagen spenderades bara till shopping och tog inga bilder värda att nämnas! Utan istället tredje dagen gick vi ut på stan och gick, helt plötsligt stod vi framför Empire State building som vi hade bestämt sedan innan att vi skulle skita i då det tydligen alltid ska vara mycket köer! Dock beslöt vi oss för att iallafall gå in och titta, väl där inne ser vi att det är väldigt lite folk, trotts skinande sol och beslutar oss för att åka upp iallafall!

 

20130329152825-83.183.119.139.JPG

 

Utsikten från toppen av Empire State building går väl inte att klaga på! Den röda cirkeln är "Strykjärnsbyggnaden" om någon bryr sig! Helt sjuk utsikt där uppe och ångrar inte för en sekund att vi åkte upp, förutom dödsångesten man hade när man åkte hissen upp... hatar hissar

 

20130329152942-83.183.119.139.JPG

 

En liten fågel uppe på toppen av Empire State!

 

20130329153014-83.183.119.139.JPG

 

Efter besöket på Empire State så beslöt vi oss för att pallra oss ner till downtown för att besöka WTC memorial samt Wall Street! Det som ses på bilden är grunden för ett av world trade center tornen, de har gjort såhär för båda tornen. Ner från sidorna rinner det vatten som sedan rinner ner i hålet i mitten. Var väldigt många människor som gick runt och grät!

 

 

20130329153305-83.183.119.139.JPG

 

På sidorna runt "vattenpoolen" så stod namnen, flight nummer samt brandkårsområdesnamnen (bl.a. Ladder 49).

 

 

20130329153441-83.183.119.139.JPG

 

Efter många underbara dagar i NYC så bar det av mot Washington! Staden där National Treasure till största delen utspelar sig! Var tvungen att se 1a filmen medans jag var där borta och hela tiden under filmen så sa man "DÄR HAR JAG VARIT!" "DÄR VAR VI" osv! :roll: Detta är sista bokstäverna som de behöver "Pass and Stow" för hitta skatten eller något!

 

20130329153639-83.183.119.139.JPG

 

Här är Library of Congress! Återigen utspelar sig National Treasure här, dock 2an om jag inte kommer ihåg fel!

 

 

20130329153737-83.183.119.139.JPG

 

Bjuder på en bild! Bakom oss har vi Senaten! Där lyckades vi till och med komma in och se på budgetförhandlingarna! Var lite småcoolt och sitta ovanför och se massa politiker och även Vice Presidenten sitta och diskutera! Efter besöket här blev det taxi till hotellet och relaxande efter det!

 

20130329154254-83.183.119.139.JPG

 

Dagen efter inleddes med att ta taxi till Pentagon! Väl där ser vi massa skyltar som säger "No cameras". Men inte fan kan man åka från Washington utan ta bilder på Pentagon? Så drog till med ett välkänt "YOLO".

 

20130329154457-83.183.119.139.JPG

 

Även vid Pentagon så hade de ett "Memorial" från vita huset! Förstår fortfarande inte vad de ska symbolisera, vet att det fanns en person som hade hand om det som förklarade men har glömt! På bilden nedan så visas lite bättre hur det ser ut.

 

20130329154629-83.183.119.139.JPG

 

Såhär såg varje "memorialsak" ut! Stod namn på var och en som representerade en person som dog i attacken mot Pentagon. Sedan gick det från yngst till äldst!

 

20130329154733-83.183.119.139.JPG

 

Precis vid Pentagon så låg Arlington, militärkyrkogården. Detta har nog det flesta sett ifrån många krigsfilmer eller från annat! Även jag har sett detta på filmer innan men hade aldrig uppfattat hur jääävla stort det egentligen är. Det som ses på bilden är i princip en promille av alla "gravar". Något som jag även lärde mig var att;

1. De behöver inte vara begravna här för att ha en gravsten!

 

2. Man har inte behövt ha dött "In duty" för att hamna här utan det räcker att man har tjänstgjort i något krig och sedan kan man ha dött hemma i USA.

 

Här ligger över 400.000 gravstenar! Även JFK samt familj ligger här!

 

20130329155040-83.183.119.139.JPG

 

Efter besöket på Arlington så gick vi över till Lincoln Memorial! Även detta besöks i National Treasure :roll: Mitt emot Lincoln memorial så ligger Obelisken samt pool of reflection, se nedan!

 

20130329155211-83.183.119.139.JPG

 

Tagen nedanför Lincoln Memorial! Pool of reflection samt Obelisken!

 

20130329155237-83.183.119.139.JPG

 

På vägen till Obelisken så gick vi även förbi ett World War 2 memorial! På texten står det:

Freedom Wall holds 4,048 gold stars. Each gold star represents one hundred American service personnel who died or remain missing in the war. The 405,399 American dead and missing from World War 2 are second only to the loss of more than 620,000 Americans during our civil war.

 

 

20130329155527-83.183.119.139.JPG

 

Slänger även in en bild på vita huset! Som ligger i mitten av Washington! Tyvärr såg vi inget av Obama!

 

20130329155728-83.183.119.139.JPG

 

Sista kvällen i Washington avslutades på en kubansk restaurang! Cuba Libre hette den och den kan jag verkligen rekommendera! Riktigt cool inredning och man fick känslan av att man satt på ett torg i Cuba medans man egentligen satt inomhus!

 

20130329155840-83.183.119.139.JPG

 

Lite 10årig, 15årig och 21årig rom!

 

~~~~

 

Hoppas någon orkade läsa igenom! Eller iallafall titta på alla bilder! Nu blir det att käka lite middag sedan iväg och kröka! Cyaaaaaaa!

 

 

April:

Här började jag nu återigen få lite tider på jobbet. Bland annat ville även mitt tidigare jobb (där jag hade jobbat som barback/bartender) att jag skulle komma tillbaka och hade väldigt många roliga kvällar där.

Någon fredag hade vi schlagerkväll och det fick en av de andra bartendererna att fixa hörselkåpor då kan inte stod ut med musiken. Förövrigt så är den killen på bilden en av de mest underbara människorna jag har träffat. Ställer upp till 100% och har fixat mig flera jobb, skulle i princip ta en kula för denna kille! Sedan det faktum att han gör varje arbetspass med honom till det roligaste varje gång är inte heller något negativt.

 

20131227015611-124.149.185.113.png

 

Maj: I Maj så hoppade min närmsta arbetskollega över till en annan avdelning vilket resulterade i extremt mycket jobb för mig. Tror det slutade på 22 dagar eller så där jag även blev bästa säljaren i varuhuset. Det klämdes in årets första grillning hos en vän men utöver det så hände det nog inget ball.

 

20131227015929-124.149.185.113.png

 

Juni:

Även i Juni var det mycket jobb på schemat. Då jag inte hade tagit ut någon semester i sommar eftersom jag i grund och botten var 0%-are så blev det lite kukigt för mig eftersom jag nu skulle jobba 100% tillfälligt över sommaren. I Juni var det Summerburst där jag jobbade. En av de roligaste helgerna helt klart. Detta året kördes det med någon dum regel att ibland fick det endast beställas 1öl/per person. Precis när detta har gått igång så kommer polaren fram till baren där det är kö, ropar på mig och skriker 13 öl och jag börjar lasta ut. Får väldigt arga blickar från de flesta men det sket jag i. I övrigt träffade vi 2 extremt sköna sthlmare som var där precis vid öppning. Jag och min B2B-bartender (back2back) stod och tjötade med de i en timma innan det blev jobb att göra och resten av helgen så kom sthlmarna till oss och beställde. Varje gång de dök upp så tog vi de före de andra gästerna. Här är ju en lektion varför det är bra att göra sig vän med bartendrarna.

 

På lördagskvällen så stod en vän till oss i baren och var förstörd efter de hårda festandet. Då fick vi idén att säga till alla att han var Alesso. Så diskret så sa vi "Men Alesso, du kanske inte skall dricka mer du skall väl spela ikväll" väldigt många människor vände sig om och titta med konstiga blickar. Han fick en del nummer och även en puss på kinden. Dom är ju inte ens lika.

 

20131227020451-124.149.185.113.png

 

Vi hade även midsommar hemma hos mig och var ett riktigt trevligt gäng. Gick ihop och köpte mat tillsammans som jag och en vän gjorde och sedan grillade vi framåt kvällen och satt ute i sofforna och tjötade fram tills morgonen.

 

20130622135025-83.183.119.139.JPG

 

20130622135012-83.183.119.139.JPG

 

20131227020546-124.149.185.113.png

 

20130622135018-83.183.119.139.JPG

 

Det var även i Juni som jag träffade 23-åringen samt rev av en fyllecell.

 

20130610140338-83.183.119.139.png

 

Fyllecellen:

 

Igår så stack jag in till stan och mötte upp lite folk som jag jobbade med på Summerburst och vi skulle dra och hämta våran dricks. Personen som hade hand om dricksen var ledig dock så vi satte oss på en uteservering och käkade och tog det allmänt jävla lugnt.

 

Sedan får jag sms om att jag har fri entre för mig och mina polare på Park Lanes (bästa klubben i göteborg) söndsagsklubb som hade sin avslutningskväll för sommaren igår. Efter att samtliga har stått bakom baren och fått ta hand om grisiga kunder så beslöt vi oss för att spendera denna härliga söndag med att själva bli riktigt grisiga.

 

I samlad trupp stack vi hem till mig och satte oss i min soffhörna och jag drog fram den ena flaskan efter den andra och sedan började vi kröka. Vid 23 tiden hoppade vi in i en taxi och redan där hade jag väl fått i mig LIIITÖÖH för mycket men det var bara att fortsätta. Sedan får jag för mig att köpa 2 shots till mig och till den goa tjejen... gin & fläder, succé! Dock ville hon inte ha så jag fick ta båda 2. Detta är väl egentligen grunden till min snefylla.

 

Tydligen ska jag ha varit nära på att hamna i bråk flera gånger inne på nattklubben men mina kompisar lyckades avstyra det.

 

Sedan när vi skulle dra så hade jag och polaren blandat ihop våra jackbrickor så jag fick hans jacka och han fick min. (I hans jackan låg det även x gram gräs som han tog ut som tur var). Sedan gick vi till donken och då beställde jag ALLT som var redo.. det ska tydligen ha gått på runt 250-300kr.

 

Sedan gick jag ut och satte mig på bänken utanför donken och då skall jag ha börjat köra basket med hamburgarna istället för äta. Papperskorgen några meter bort var korgen och jag försökte pricka... det är även nu de börjar gå utför. För bakom oss stannar en polisbil och då börjar jag skrika åt den att den ska dra. Då gör polisbilen en U-sväng och stannar framför mig men återigen lyckas mina kompisar få polisen att köra iväg och lovade att vi skulle ta taxi hem.

 

Grymt.. allt löser sig och det är skitbra.. jag har undvikit fyllecell! Jag skall vara nöjd, jag ska ta de lugnt, jag ska nyktra till och dra hem och sova. MEN NEJ... självklart byter jag papperskorgen mot polisbilen och kastar en cheeseburgare på polisbilen när de har kört typ 10 meter. Nu skulle inte ens Harvey Specter kunna rädda mig och jag insåg att jag hade gjort bort mig när polisen ÅTERIGEN gör en U-sväng. Lesson 1: Poliser vill inte ha gratis hamburgare

 

Därför ställer jag mig upp och drar upp händerna och är redo att få handbojor på mig.. ungefär såhär:

 

20130610140210-83.183.119.139.png

 

Jag väljer att inte göra motstånd utan sätter mig fint i baksätet på polisbilen utan att tjafsa.

 

20130610140338-83.183.119.139.png

 

När man nu tycker att man har fyllt kvoten av dumheter så är det inget emot vad jag gör på polishuset sedan.

 

Direkt när jag kommer in så drar jag av "Jag tar gärna ett rum med havsutsikt och minibar".. tänkte lätta lite på stämningen. Lesson 2: Poliser gillar inte humor halv 3 på natten.

 

Sedan blir jag inslängd i ett trångt och kallt rum med en trött jävla madrass utan filt. Känner ett jävla behov av att pissa så jag ringer på klockan och ber om att få gå på toaletten. De skulle skicka någon som skulle hämta mig, 5 minuter gick och ingen kom så jag ringde återigen och fick samma svar. Tillslut så tröttnade jag så då kom jag på den brilijanta idén att om jag låtsas att jag ska hänga mig så kommer de komma snabbt! Så jag tog min skjorta och knöt runt halsen och då tog det väl runt 1minut innan det kommer 2 poliser inspringades och brottar ner mig och undrar VAD I HELVETE JAG HÅLLER PÅ MED. Sedan tvingar de av mig alla kläder, förutom kalsonger, och jag får världens utskällning och tillslut får jag gå att pissa.

 

Efter att återigen ha blivit inlåst så inser jag att jag aldrig kommer kunna somna här. Gör då ett tappert försök att övertala dom att släppa ut mig och börjar skrika att min moster är advokat och att jag ska stämma dom. Ingen respons, börjar då ringa på klockan i hopp om att de ska tröttna och slänga ut mig.

 

Efter att ha klickat på ringklockan i några minuter så inser jag att jag inte komma bli utsläppt tidigare så jag gör ett sista tappert försök och ber om en filt. När den kommer så lägger jag mig ner på madrassen och lyckas sova några timmar. Vaknar sedan upp då det blev snorljust när solen kom upp + att taklampan var tänd.

 

Ligger och tänker på diverse saker och tillslut kommer det 2 poliser som leder mig bort till några skåp där mina saker ligger och blir sedan utslängd på gatan.

 

Hade tvingat mina polare att dra hem till mig och sova då jag ville att någon skulle vara hemma om morsan skulle vilja ha tag i mig då de beslagtog min telefon. Så det var bara att hoppa på första bästa buss och sedan ta sig hem och väl där hemma låg vi och tjötade och sedan däckade alla igen.

 

Utgången - 4/5

Poliserna - 3/5

Madrassen - 0,5/5

 

Angående tjejen så verkar allt vara lugnt! Tydligen skulle jag ha klängt lite för mycket på henne igår och "skrämt iväg henne" enligt mina polare. Men vi har smsat hela dagen och ska ses på fredag då hon håller i något event och hon ville att jag skulle komma förbi 8-)

 

 

 

 

Juli:

Detta skulle bli min värsta jobbmånad. Räkna ut att jag skulle jobba omkring 240h totalt. Den siffran landade dock på 200-220h. Jag började träffa 23-åringen mer och mer. Sov hos henne flera gånger och hon sa även att jag kunde få bo i hennes lägenhet medan hon var utomlands.

 

Andra veckan i Juli spenderades nere i Båstad där jag jobbade. Där ingen mindre än ViktorH och Spelarn_ dök upp och hälsade på en snabbis! Detta var en vecka där det var extremt mycket jobb men även extremt roligt. Jag åkte ner med 3 sjuka bartenders ifrån Göteborg som på riktigt är sjuka i huvudet men helt underbara.

 

20131227021253-124.149.185.113.png

 

20131227021307-124.149.185.113.png

 

20131227021318-124.149.185.113.png

 

En specialite var att jävlas med mig när jag sov. Varje morgon hade det gjort något nytt och tagit en bild haha!

 

Jag började även jobba på The Docks som bartender i slutet av Juli och jobbschemat späckades ännu mer. Under denna tiden lirade jag väldigt lite poker.

 

Augusti:

Här började jag äntligen jobba lite mindre. Bytte även bort dagar för att få lite "långledigt" och började hänga mycket på polarens jobb istället. 2012 så jobbade han på ett mindre hak vid Järntorget där varje ledig tid spenderades i princip. Tänk er How I met your mother-stuket med baren. Ungefär så var det för oss då vi alltid satt ett gäng polare där tills stängning och oftast till efter stängning. Men iår hade han nu börjat jobba på Storan. Det blev väldigt många sena kvällar där iår igen och de jobbigaste och intressantaste drinkarna. Jag kom även på någon "Ingefära+Chili"-Gindrink som blev extremt god.

 

20131227021632-124.149.185.113.png

 

Det blev även en del soffhäng hemma hos mig där det spelades fifa och allmänt livsnjutande. Då morsan var i USA i 1 månad och på Almedalen och annat skit så var jag i princip ensam hemma hela sommaren.

 

20131227021729-124.149.185.113.png

 

I mitten av Augusti så flyttade bästa vännen hem ifrån Stavanger och det blev återigen utgångar.

 

Här lyckades jag få med mig en gren, kommer inte ihåg hur.

20131227021847-124.149.185.113.png

 

20131227021957-124.149.185.113.png

 

September:

Sedan mot sommarens slut så spontanbeslöt jag och polarn oss för att vi skulle dra till Australien. Vi hade slösnackat om det tidigare under året men helt plötsligt så stod vi där, med biljett och visum fixat, men ingen aning om vad vi skulle göra där borta.

 

Men innan det var dags att röra sig emot Australien så fyllde polaren 20 år. Jag drog med honom till casinot 00.00 och i födelsedagspresent fick han 50% av mina vinster. Jag lyckades väl casha omkring 3000kr på pokern men efter slask på roulette, blackjack och JV-maskiner så slutade det med att polaren fick 1000kr. Detta tog det inte lång tid innan han slaskade bort och tillslut tog vi taxi hem och däckade.

 

20131227022206-124.149.185.113.png

 

Septembermånad skulle även bli min rekordmånad i pokern. Jag inledde månaden med 1500kr och tog ett skott på /10 mot Garjolla bland annat. Ett lyckat sådant som gjorde att rullen kom till 3000kr och jag började grinda /2. I sluteta av månaden var dessa pengar nu närmare 30.000kr (En liten insättning och vinst på oddset) gjorde att min månad slutade på 25.000+. Jag beslöt mig för att köra seriöst i Oktober.

 

Men framförallt skulle jag även njuta utav Australien.

20131227022547-124.149.185.113.png

 

Oktober:

Oktober inleddes bra. Jag rushade upp till 37.000 rulle ganska snabbt och gjorde skott på /10 + /20. Dock hamnade jag ganska snabbt i en downswing och som gjorde att jag valde att casha ut rullen efter att ha droppat omkring 10k. Det blev mer fokus på live-cg där det gick verkligen upp och ner. Overall slutade jag nog break-even eller minback.

20131226115401-124.149.185.113.png

 

I början av Oktober så förflyttade jag mig även ifrån Sydney till Brisbane.

 

20131227022830-124.149.185.113.png

 

November:

I november så beslöt jag mig för att åka tillbaka till Sydney och flytta ihop med 3 sköna killar.

 

20131227022900-124.149.185.113.png

 

Det blev väldigt mycket festande där vi var fulla varje dag i 2 veckor. Sedan började iallafall jag lugna ner mig på spriten. Jag valde att i slutet av November hoppa på en stejk där det ingick coachning.

 

 

December:

Nu har sommaren kommit hit. Det har blivit ännu varmare och skönare. Jag fokuserade väldigt mycket på pokern i December vilket jag inser nu var en dum idé. Jag pressade mig själv till att lira när jag inte var fokuserad och motiverad vilket slutade i misär.

 

Jag har druckit väldigt lite alkohol under decembermånad och endast varit berusad en utgång. Sedan har det väl druckits alkohol och spelats beerpong och liknande men inte blivit full.

 

Jag rev även av min första löparsession där jag var ute i 2h, även om jag inte sprang i närheten av två timmar men var iallafall riktigt skönt och Sydney är en helt underbar stad. Så nu var det inte en helt värdelös investering i löparskor för 200$.

 

20131226121027-124.149.185.113.png

 

 

 

Men nu blickar jag mot 2014. Mitt pokerår har inte varit speciellt sexigt iår. Jag vill antagligen inte ens titta på en graf över året men jag är ändå nöjd. Jag har blivit en 10x bättre spelare än vad jag var för 1 år sedan och jag blir bättre för varje dag som går tack vare alla människor runtomkring en som stödjer en, bollar tankar och sweatar! Jag har väldigt mycket att tacka allt folk jag har kärt känna igenom pokern. Jag är inte den pokerspelare jag är idag utan er, nu tänker nog de flesta "Vad snackar han om, han suger ju", och då förstår ni hur KASS jag hade varit utan dom. Allt ifrån HH-diskussioner, till sweatande och allmänt snack. En forumit här som lirar på höga nivåer har även sagt att han skall sweata mig någon gång och hjälpa mig lite! Så jag är extremt tacksam för all hjälp jag har fått och kommer få! Jag och min coach tillika stejkare ser även fram emot 2014!

 

2014 skall bli mitt pokerår. Jag skall jobba ännu mer på att få min lilla tiltdel att helt försvinna. Att sluta köra en "kukmätarlängd-tävling" mot alla regsen på nivåerna, även hur kul det nu än är.

 

Jag har under min tid här nere insett att jag faktiskt är sugen på att börja plugga. Har redan bestämt att i April skriva mitt första högskoleprov och har siktet på 1.5. Även om chanserna är små så är det målet och förhoppningsvis är det ingen omöjlighet. Jag menar vi har alla dragit den där en-outaren på river. Förhoppningsvis kan jag gå från ADHD-reg till en lite mer solidare reg! Förhoppningsvis kan jag om 1 år titta tillbaka på denna texten och vara nöjd över att jag har nått mina mål. Även fast jag skrev mina mål i "Mål 2014" tråden så slänger jag in de här med.

 

[ ] Vinna 200k+

[ ] 300k+ händer

[ ] Ta körkort

[ ] Skriva HP under våren

[ ] Spela mycket mer live

[ ] Besöka Las Vegas

[ ] Bordellslaska med obvspeltorsk

 

Något som jag även har lärt mig av denna dagbok är att det är väldigt roligt att skriva. Har under min resa här i Australien drivit en blogg vid sidan av denna så att nära och kära där hemma kan följa min resa! Morsan var ju journalist en gång i tiden så är väl ifrån henne jag har fått det ifrån.

 

Förhoppningsvis så blir 2014 ett bra år. Jag tror att med alla underbara människor jag har runt omkring mig så har jag absolut förutsättningarna till att nå mina mål. Om jag misslyckas så har det helt enkelt med att jag är en vek människa och att poker helt enkelt inte passar mig. God pokerlycka nästa år kära vänner!

 

Med vänlig hälsning.

Biffen från ett soligt Sydney

 

20131226120727-124.149.185.113.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom Paddes TR så insåg jag att bilder är kul! La även till lite text då jag insåg att jag var alldeles för trött igår!

 

Blev lite väl lite från de att jag kom till Australien men det är för att jag känner att jag redan har skrivit det nyligen i dagboken samt det att jag planerar att göra en större rapport när jag är hemma!

 

Så hoppas TR 2.0 är bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

Grym TR!

Tack! =)

 

Grym TR, önskar dig all lycka 2014!

Tack och lycka till själv! Vart harvar du runt nu? Kändes som det var ett tag sedan vi battlades!

 

Nice (= Lottoklonken var fin, du har nu en cementerad bild som turare i min hjärna framöver!

 

Byt gärna avatar så jag slipper tro att du är schizo varje gång jag läser den där yummiknullarmamma's inlägg :)

 

Tack =)

Har egentligen velat byta avatar i x antal veckor nu men inte kommit på någon bra. Men får väl ta och göra det nu när yummi harvar runt!

Fantasilös som man är så tar man första bästa personen man ser på. Harvey Specter från Suits. 8-)

 

Lycka till 2014!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl ta och gratulera till vinsten. Även om det varken var pga skills eller någon som helst disciplin så antar jag väl att du förtjänat den. Eller?

 

Aja, nog mest avundsjuka som talar, då det är rätt mycket pengar oavsett hur mycket man än har i fickorna.

 

Gratulerar igen, hoppas du förlorar dem fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] Vinna 200k+

[ ] 300k+ händer

[ ] Ta körkort

[ ] Skriva HP under våren

[ ] Spela mycket mer live

[ ] Besöka Las Vegas

[ ] Bordellslaska med obvspeltorsk

 

Hoppas du lyckas med alla dina mål =) Skön läsning

:mrgreen:

 

Grym TR!

 

partygranen hur kan du vara forumets största nit men forumets mest LAG när det kmr till selektion av bordelldamer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whine över danskjäveln.

 

 

Suck!

Inbördeskrig i lägenheten nu som bara blir värre för varje dag som går.

För er som inte har hängt med så bor jag med tre killar, 2 svenskar och 1 dansk. Nu under 2 veckors tid har även en tjejkompis bott i lägenheten tills hon flyttar in i sitt boende i början av Januari.

 

Dansken var egentligen den jag hade roligast när vi flyttade in. Han har lika skev humor som mig och vi passade riktigt bra ihop. Dock har vi nu de senaste veckorna börjat glida isär och rent ut sagt börjat hata varandra.

 

Allt började egentligen i början av December när en vän till de 3 andra flyttade in i en vecka tillfälligt. Denna kille var en riktigt skön Engelsman och vi kom bra överens men när han väl flyttade ut så blev dansken mer grinig. Dansken har en tendens att alltid ta mina saker, laddare/hörlurar/dator/nycklar, och alltid lägga runt om i lägenheten så jag får springa runt och leta. Han smaskar även brutalt mycket och när han kommer hem ifrån jobbet (04-07 på morgonen) så väsnas han alltid, tänder lamporna och släcker inte när han går och lägger sig.

Jag är en sådan person som säger vad jag tycker om personen och jag har sagt ifrån nu de senaste dagarna.

 

Även en sådan sjuk sak som toaletten. I lägenheten har vi 2 stycken toaletter och vi har fördelat de mellan de som har rummen. Dock började dansken helt plötsligt bara använda våran toalett och flera gånger utan att spola?! När vi då diskuterade det i lägenheten vem som var den vidriga så sa den svenska killen som delar badrum med dansken att det hade varit så i deras badrum tidigare och då sa jag till dansken att han skulle sluta använda våran toalett och börja spola, seriöst vad i helvete?

 

Även om alla i lägenheten kör på egen mat nu så köper vi en del saker gemensamt. Detta är inget som vi splittar på rakt av utan en köper x och en annan köper y. Då fick dansken i uppdrag att köpa plastfolie och någon dag efter när någon i lägenheten skulle använda plastfolien så hade han lagt det i sin egna låda istället för den "gemensamma". Whatevs liksom. Då kommer han helt seriöst och säger "Varför tar ni min plastfolie?".

 

Han är även den i lägenheten som grisar ner mest (jag är dock tätt 2a) men den som städar minst.

 

Det jag tycker är allra roligast med denna jävla varelse är när han lagar mat. Det spelar ingen roll vad han lagar eller så men varje jävla gång så hör man. "OMFG, this is so fucking delicious, this is awesome, you should taste this man, so fucking incredible. Senast han lagade var korv. Han köpte färdig korv, han stekte korven, han hade inga kryddor och spaghetti till. En annan favorit som alltid får bäst kritik är hans thaigryta. I den har han kyckling, cocosnötmjölk, currypaste. Inget mer. Knappt några kryddor och definitivt inga grönsaker.

 

Men för att komma till saken nu. Klockan är 04.40 och jag hade precis gått och lagt mig i soffan. Platsbrist i lägenheten nu i och med inneboende och eftersom 2 personer är sjuka så lät jag dom ta "min" säng. Iallafall så skulle jag precis somna när dansken kommer intrillandes i lägenheten efter jobbet. Självklart sätter han sig i soffan och drar på tvn på högsta volym och öppnar chipspåsen och smaskar. Är det något jag hatar så är det folk som smaskar.

 

Jag ber han då stänga av tvn och sluta äta chips eftersom jag vill sova. Då säger han "Nej, vardagsrummet är inte ditt". Då säger jag att jag går och lägger mig i hans säng då varpå han säger att det gör du fan inte. Då går jag upp och stänger av tvn och han får världens freakanfall och börjar skrika typ.

 

Gött jävla labil kille. Alla i lägenheten har börjat tröttna på honom mer och mer men de "vågar" inte säga någonting.

 

Ärligt talat så funderar jag typ på att hyra ut min del av lägenheten och dra? Lessnat rejält nu senaste dagarna!

 

Aja, var tvungen att skriva av mig. Annars var oddsen höga att jag skulle in och stabba danskfittan mitt i natten.

 

Haha idag hade han även tagit den andra roomiens dator (han har ingen egen med sig). Ställt den i en pöl med vatten istället för att torka upp vattnet. Sjyst!

 

Cheers! =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och lycka till själv! Vart harvar du runt nu? Kändes som det var ett tag sedan vi battlades!

SvS! Byggt upp rulle på /2 och är nu uppe och lirar /4-/5 igen, men mest blivit entablande framför TVn då jag varit hos föräldrarna över julen. Lär bli mycket mer spel efter nyår så lär se varandra mer vid borden då! :-)

 

EDIT: Wut? Var tog alla andra inlägg vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl ta och gratulera till vinsten. Även om det varken var pga skills eller någon som helst disciplin så antar jag väl att du förtjänat den. Eller?

Gratulerar igen, hoppas du förlorar dem fort.

 

Tackar! Jag skulle säga att det krävs ganska mycket för att skrapa fram en vinst. Gäller ju att veta vilken lott som är GTO och vilka linjer man skall skrapa först. Gäller ju även att balansera när man skrapar!

 

För att göra dig glad så kan jag säga att pengarna är slut! Är ju ändå 1 år sedan snart jag skrapade fram dom =)

 

 

Hoppas du lyckas med alla dina mål =) Skön läsning

 

Tack brush! En dag skall jag krossa som dig även även bordellslaska som dig!

 

SvS! Byggt upp rulle på /2 och är nu uppe och lirar /4-/5 igen, men mest blivit entablande framför TVn då jag varit hos föräldrarna över julen. Lär bli mycket mer spel efter nyår så lär se varandra mer vid borden då! :-)

 

EDIT: Wut? Var tog alla andra inlägg vägen?

 

Åhfan! Då lär vi vevas en del i Januari! Lycka till!

 

riktigt grymt år! har följt i det tysta :) :) men härligt läsning verkligen! kanske Journalist ska du kanske satsa på? skriva med dybban hade blivit en grym duo!

 

Tackar! Kul att höra att det uppskattas! Ja om dybban läser detta så feel free att kontakta mig! 8-)

 

Läste igenom hela skiten. Satan vad skoj det var! Gött år du verkar haft

 

Tackar! Ja dumt att klaga! Hade väl varit ännu bättre om man hade varit ledig lite mer under sommaren så man hade kunnat utnyttja den mer. Meeen jag trivdes extremt bra på jobben och de roligaste jobbmånaderna under mitt korta arbetsliv.

 

Tack för all positiv respons!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...