Gå till innehåll

Omaha, Dagbok om livet som heltidspelare...


FunmarZ

Recommended Posts

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gött med lite mer PLO.

 

Ang tån så är det bara att bita ihop. Går du till sjukhuset gör de inte ett skit över en tå.

 

JT86 är ok att 3beta. Givetvis bättre om 8 är 9 eller 6 är en 7 men annars är det hur Fi spelar postflop när du 3betar. Har väldigt mycket sådana händer i min 3bet range fall de gillar att djävlas på bräden där min hand träffar hårt alt. foldar väldigt ofta på parade/K/A bräden

 

Ongame är grymt värde men blinds stör mig så sjukt mycket. Under tiden jag spelade där höll jag på och testa allt möjligt om vad som skulle vara bäst.

Höja 100% så man slipper balanserna

Höja 100% och 4beta mer

En raiserange och en checkfoldrange

Balansera med check3bet(bäst mot flest)

Spelar man endast på ongame så kan man nog anpassa dessa 4 utefter spelartyp man möter men spelar man på flera olika siter så blir det ett helvete att få in det automatisk i sitt spel utan att behöva lägga massa tankekraft på preflopspel medan man spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att plussat 4k igår, o började fint idag med 2k plus så lyckas man hitta 3k backet nu ikväll. Slutar på 1300$ ner för dagen... Blev Ragequit nu. Lika bra. för sinnessjukt att spela omaha tiltad. för övrigt så låg EV på -57$ denna session och INTE minus 3k som horkukanaldolmesidan tyckte jag skulle ligga... Jaja. Palla detta nu sova ist :)

 

Btw, Välkommen Pele08 till den mest tiltande dagboken ever ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon svara på vad fan i helvete jag höll på med i denna hand? :evil:

Snacka om att slakta sig själv, reppar inget bara att jag är en efterbliven mongolidsumpbäver som inte kan spela poker! Jaja, kan ju visa EN pinsam hand iaf.

 

nuff said...

 

Ongame Network $500.00 Pot Limit Omaha Hi - 6 players

 

SB: $343.00 - VPIP: 27, PFR: 22, 3B: 8, AF: 4.1, Hands: 3829

BB: $1099.10 - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 8, AF: 4.6, Hands: 1626

Hero (UTG): $812.00 - VPIP: 24, PFR: 19, 3B: 8, AF: 4.1, Hands: 43362

MP: $1738.25 - VPIP: 31, PFR: 20, 3B: 6, AF: 1.9, Hands: 2650

CO: $235.00 - VPIP: 28, PFR: 19, 3B: 4, AF: 2.9, Hands: 1172

BTN: $145.00 - VPIP: 27, PFR: 22, 3B: 8, AF: 4.1, Hands: 3829

 

Pre Flop: ($10.00) Hero is UTG with K:heart: 5:spade: Q:spade: A:heart:

Hero raises to $20, MP raises to $60, 4 folds, Hero calls $40

 

Flop: ($130.00) 8:club: 3:club: 4:heart: (2 players)

Hero checks, MP checks

 

Turn: ($130.00) 6:club: (2 players)

Hero bets $100.00, MP calls $100

 

River: ($330.00) 6:spade: (2 players)

Hero bets $250.00, MP calls $250

 

Final Pot: $830.00

Hero shows K:heart: 5:spade: Q:spade: A:heart:

MP shows A:spade: J:spade: K:club: 7:club:

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med postande nu igen. Har gått sådär med spelet så är väl std antar jag :) igår spelade jag poker, jag gick minus. 4k denna gång... Spelade som värsta jävlar sopan o blev våldtagen av mig själv och alla runt mig. Alla hål fylldes osv.

 

Skriver på mobilen nu så kan inte posta nån hh, de får bli imorgon.

Däremot så har jag varit och handlat nu. Köpte en blomgrupp i avskedspresent, smart va? Tjejens idé o hennes kompis som ska flytta utomlands så hon fick bestämma ^^

 

För övrigt så har jag alltid undrat varför i tecknade filmer de olika figurerna alltid halkar på ett bananskal? De kan ju inte vara halt väl... Kan såga som såhär. DET ÄR HALT! När jag klev med bestämda steg mot bilen med min nyköpta blomgrupp i ena handen och en kasse i den andra så hör o och häpna... Jag halkade på ett BANANSKAL! Flög i backen med ett brak, kassen flög åt helvete men lyckades balansera blomgruppen kvar i näven på nåt vis så den klarade sig.

 

Så nu vet ni alla där ute. Bananskal är hala små slemmiga ting som ska tas på största allvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag skulle jag vara nykter, de gick bra. Tills kl 23 typ. Satt med mina 3,5or och myste. Sen som en blixt från klar himmel kom vodka/viks blå fram. Träffade en tjejkompis kille för första gången. Snackade skit osv. Efter 10 min hade hi druckit 6st 40% snapsar.... GGWP! Nu är jag hemma o fullare än jag varit på bra länge.

 

Tjejen hintade under kvällen att hon ville ***sa" när vi kom hem... Jo tjena. Om man orkar det så kommer jag vinna 10k imorgon. Hoppas jag orkar annars har allt varit förgäves!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va vänta stop på belägg. halstabletterna krossas och sedan ner i vodkan och sedan in i frysen?

 

En påse viks blå (gärna flytande kärna då de smälter fortare) ner i vodkan i 24h eller tills de smält, skaka flaskan då o då så de blandas. när alla tabletter är smälta så lägger man flaskan i frysen. efter några timmar där så har man en ljusblå iskall och superfräsch shot som man bara kan älska... :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra så med mycket goda saker :) tex Zoo. Lägg i vodka ganska mycket godis och sen lägg i diskmaskinen så godiset smälter. Kan behövas göra 2 gånger och skakas lite. Låt den svalna innan ni öppnar och sen in i frys innan ni ska dricka och det är gudomligt gott! Pez är iofs nog godast ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra så med mycket goda saker :) tex Zoo. Lägg i vodka ganska mycket godis och sen lägg i diskmaskinen så godiset smälter. Kan behövas göra 2 gånger och skakas lite. Låt den svalna innan ni öppnar och sen in i frys innan ni ska dricka och det är gudomligt gott! Pez är iofs nog godast ;)

 

Haha, diskmaskinen:D Den ha ja inte hört innan ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev de som vanligt några söndagsturneringar, totalt 4st körde jag bakfull som man var efter gårdagens bravader. De första 3 bustades ganska kvickt men jag lyckades hålla mig kvar i 100$ rebuy på ongame där jag kom hela vägen till finalbord. Började fint o blev chippie nästan direkt, vilket höll i sig till heads upen där korten inte längre vill som jag ville och jag slutade som 2a för 11,152$. En välkomnande cash helt klart. Är säkert nöjdare när jag vaknar imorgon än vad man är nu.

 

Godnatt på er, förresten så ska ja en sväng till sthlm imorgon så kanske ses på krukan/cc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just de, idag är det en resa till Stockholm som står på schemat. Blir en 3 dagars tripp som bara ska handla om poker denna gången. Online på dagen och live på natten.

 

Brukar alltid flyga till Sthlm när jag ska dit då de går smidiga flyg från min hemstad som tar 50min. Denna gång dock blir det typ 6h resväg totalt då Tomtefan jag ska resa upp med vägrar att flyga. Så blir först 2h buss och sedan 3h tåg. Jippie! Får se hur detta blir. Risken är stor att jag tar flyget på vägen hem sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev de som vanligt några söndagsturneringar, totalt 4st körde jag bakfull som man var efter gårdagens bravader. De första 3 bustades ganska kvickt men jag lyckades hålla mig kvar i 100$ rebuy på ongame där jag kom hela vägen till finalbord. Började fint o blev chippie nästan direkt, vilket höll i sig till heads upen där korten inte längre vill som jag ville och jag slutade som 2a för 11,152$. En välkomnande cash helt klart. Är säkert nöjdare när jag vaknar imorgon än vad man är nu.

 

Godnatt på er, förresten så ska ja en sväng till sthlm imorgon så kanske ses på krukan/cc?

 

snyggt wp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev de som vanligt några söndagsturneringar, totalt 4st körde jag bakfull som man var efter gårdagens bravader. De första 3 bustades ganska kvickt men jag lyckades hålla mig kvar i 100$ rebuy på ongame där jag kom hela vägen till finalbord. Började fint o blev chippie nästan direkt, vilket höll i sig till heads upen där korten inte längre vill som jag ville och jag slutade som 2a för 11,152$. En välkomnande cash helt klart. Är säkert nöjdare när jag vaknar imorgon än vad man är nu.

 

Godnatt på er, förresten så ska ja en sväng till sthlm imorgon så kanske ses på krukan/cc?

 

Grattis =) Torska inte rullen till tomtefan på kina på bussen nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att bommat registreringen med typ 1min till 500kr rebuy turre. På cc sitter jag nu istället med en Tiltad fatöl i handen. Smakar bittert av uttråkning. Kan ju inte räkna med nån action i cg heller förrens folk börjar busta ur turren. Åhhh fml. Nästan bud på att ta och dra sig tillbaka o grinda på hotellet. What to do liksom. Eller bli tisdagsfull? Jippie!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...