ninjalittle Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Underskattade värdet i min old-school KEM-kortlek och har lyckats sabba runt 20 stycken av korten genom att använda dem vårdslöst Hur som helst så var det ett "replacement" kort bifogat med leken, där man kan kryssa i vilka kort man saknar för att sedan posta detta extrakort tillsammans med en liten summa pengar för att få nya kort. Jag har runt 20 kort som behöver ersättas och således måste jag betala 10$, inte en särskilt farlig summa för en extremt bra kortlek som inte längre tillverkas. På ersättningskortet står det att man kan begära ersättning i minst 5 år efter produktionstillfället. När mina kort är producerade vet jag inte, men på baksidan av ersättningskortet står det "Monaco 1986" . Säg att min kortlek är 20 år gammal och säg att KEM numera inte längre har samma ägare eller fabriker. Är det nån mening att jag skickar in något eller bör jag ge mig ut på jakt efter en ny oldschool originallek? Citera
Schizotym Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Mig veterligen så har inte The U.S. Playing Card CO. - de nya tillverkarna av KEM - samma policy som KEM Plastic Playing Cards, INC. hade. Vidare så finns inte så många motiv i nytryck, och även om det skulle finnas, så är ju känslan i korten helt annorlunda. "Original-KEM" har en sträv, snärtig känsla - de nytillverkade är slätare och känns betydligt mer plastiga. Jag rekommenderar således att du införskaffar en ny "originallek", såvida du inte uppskattar den mer sladdriga känslan som återfinns i de nytillverkade korten. Se även följande tråden: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=9569&postdays=0&postorder=asc&start=15 Citera
ninjalittle Postad 12 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jag har en till oöppnad KEM lek med samma motiv, dock en annan färg. Bör jag öppna denna eller är det värt att lagra dessa originalrariteter ? Var finns originallekarna tillgängliga? Edit: Har kikat och hittat MÅNGA billiga (18$) KEM-uppsättningar på eBay. Någon erfarenhet av att beställa därifrån? 18$ lät inte alls farligt eftersom det hade kostat mig 11$ att få min kortlek ersatt. Så 18$ för två stycken nya fräscha lät inte alls fel Synd att det är samma motiv på båda lekarna, kan lätt blandas ihop, men det är ju lätt att ordna så det är egentligen ett väldigt litet problem. Citera
ades_va Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jag skulle nog tipsa dig om att låta den andra leken vara inplastad Vet tyvärr inget om KEM-handeln från e-bay men den lär fungera bra, har funnits uppe ett bra tag. Citera
Recommended Posts