Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
dafuq det här är ju perfekt i en mancave... hade älskat ha såhär ivf:

Enda som saknas är ju ett commadore 64 samt ett NES till tjock-tv'n.

Annars har man råd var det här övernöten:

http://imgur.com/gallery/k81aO som LongAgo länkade.

Den minimalistiska stilen kräks jag på nu, ALLA har så nu, och alla buntar ihop det med "KÖK" och "CARPE DIEM" på väggarna i deras skitfula hus med minimalistisk stil där allt går i matt vitlack eller om man är fräck nog för det högblank vitlack!

/en som har alldeles för mkt matt vitlack möblemang hemma :(.

*edit; min mancave får gärna ge känslan som man får av en "välanvänd" sommar/skärgårdsstuga.. man ska kunna kasta sig i soffgruppen utan att tänka på att man kan vara lite skitig. man är ju hemma.

edit2; ååh.. nu vill jag ha sommar, och tokregn och sitta i en stuga med en trevlig pinne och lira secret of mana till snes på tjock-tv'n eller ligga med gameboyen i farstu-kökssoffan under plasttaket och höra regnsmattret genom earplugsen medan man grindar mystic quest. Sova på det!

Nästan alla stilar går ju att komba mot det minimalistiska, tror du hakat upp dig på chabby chick trenden som var för sisådär 8-10 år sen och som delvis lever kvar hos 25-35 åriga tjejer. Den håller jag med om är ful, men att göra en råbarkad industristil med exempelvis den lampan från mio som postades tidigare och hålla den stilren utan att kasta in 200 prydnader och ickefunktionella saker är snyggt.Industrial+Flat+Interior+Design+-++living+room+2-Optimized.jpg

322557_0_8-3946-traditional-family-room.jpg

Industrial-loft-design.jpeg

Stunning-loft.jpg

Postad

haha, har sett alla dom 4 bilderna på thefancy.com , inbiten hängare där också sulla? :) jao, minimalistiskt går att comboa på alla möjliga vis förstås, men vad för typ av yta man har att göra med är ju också av vikt. 3 av dom där 4 rummen GÅR ju inte att göra fula för att just rummen är så episka i sig. :)

shabby chic går att få ett vettigt utseende av också dock tbh. vad som däremot är störande är folk som bara kastar in mycket vitt och tror att de blir snyggt automagiskt. Oftast i samband med att ha så avskalat som möjligt så det blir en jävligt steril och opersonlig yta. Skall man ha mycket vitt, väggar, möbler, tak etc.. så måste man ha lite färg, lite personliga ting som knyter ihop det, exempelvis nåt som räddar en hall är ju bara en vanlig standard trasmatta i en triliard färger snodd från ens morsas stuga eller nåt.

edit: jag är ju inte så jätteförtjust i "motsatsen" heller, så där överdådigt överjävlapampigt som man bara finner i välbärgade USA-hem, med massvis av mörkt exklusiv trä där den enklaste stolen väger multum, och flera hundra kg för nåt skrivbord osv...Alla som hyrde hus i Vegas på den gamla goda tiden för några år sen vet vad jag pratar om :). Men i en mancave, så får det vara rätt så gritty.