Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som vet vad fan Amway är för något? Min kompis morsa försökte nämligen övertala mig om att komma på ett informationsmöte eller likandnde. Man kunde tydligen tjäna "stora pengar". Vad jag har förstått så bygger det på att man köper produkter från det här företaget. Personen som värvat en får då en viss procent i någon form av bonus. Alltså måste man värva en massa folk för att tjäna pengar. Jag tycker att det låter som något sorts pyramidspel eller liknande, men hon hävdade att det absolut inte var något pyramidspel. Ska jag vara ärlig så verkar det som om hon har blivit "hjärntvättad" av den här idén. Lite obehagligt faktiskt.

* RP, lite matigare - QoS *

Postad

Jag har snackat några timmar med en som försökte värva mig så jag vet vad det handlar om. Har fått diagrammen utritade, historierna berätta etc etc.

MLM/MLN eller "nätverksmarknadsföring"(pyramidspel) som de kallar det. Hushållsprodukter etc från Amway som leveras till dörren. Pyramidspel ja. Några gör grova pengar på detta. Jag var väldigt skeptisk, och det är jag fortfarande, men min uppfattning är att man om man vet vad man gör kan göra kortsiktiga pengar på detta, dock så är det nog färre som lyckas än i poker. Det handlar om att bygga upp några kärn-grupper så vad de gör är helt enkelt att de snackar massa med alla de känner och alla som deras polare känner.

Tyvärr har ju MLN en nackdel och det är att marknaden inte är obegränsad :(

EDIT: insåg att det lät lite för positivt.....

Postad
Jag googlade lite och hittade amways prislista. Är det det här dom kallar förmånliga priser? Detta blir ju bara värre ju mer jag rotar i det... creepy... :shock:

176 spänn för 400 gram kaffe :shock: